Special
Top 25 van 2021

De 25 beste games van 2021

Een slecht jaar met goede games

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

12. Life is Strange: True Colors

Ontwikkelaar: Idol Minds, Square Enix | Platforms: pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Google Stadia, Xbox One, Xbox Series X/S

Ontwikkelaar Deck Nine staat na de geslaagde prequel Before the Storm voor het eerst aan het hoofd van een échte Life is Strange-game, en dat gaat de studio bijzonder goed af. De krakkemikkige dialogen uit eerdere delen zijn vervangen met realistische gesprekken. Het is knap hoe de inwoners van het stadje Haven Springs tot leven komen. Ze kletsen over het leven, spelen tafelvoetbal en kraken elkaar af op sociale media.

Hoofdpersonage Alex Chen krijgt veel te verwerken. Ze kampt niet alleen haar met eigen emoties, maar neemt door haar empathische superkrachten ook de gevoelens van anderen over. Een simpel mysterie in het dorp groeit zo uit tot een emotionele reis die ons gebroken achterliet. Je hebt in True Colors geen bovennatuurlijke empathie nodig om met Alex mee te leven.

Lees hier de review van Life is Strange: True Colors.

Life is Strange: True Colors

11. Ratchet & Clank: Rift Apart

Ontwikkelaar: Insomniac Games | Platform: PlayStation 5

Er is dit jaar geen game uitgekomen die zo inventief gebruikmaakt van de unieke mogelijkheden van de PlayStation 5 als Ratchet & Clank: Rift Apart. Niet alleen wordt alles uit de unieke DualSense-controller geperst, ook de ssd wordt tot de laatste druppel uitgewrongen. Met name die ssd is indrukwekkend. Die zorgt ervoor dat omgevingen middels portals in een rap tempo kunnen worden afgewisseld. Alsof Ratchet & Clank nog niet chaotisch genoeg was.

Dat de game daarnaast ook nog een geweldige actie-platformer is waarvan de wapens en gadgets zich kunnen meten met de beste in de serie, is dan mooi meegenomen. En over mooi gesproken: vind maar eens een exclusieve consolegame die technisch meer imponeert dan Ratchet & Clank: Rift Apart. Geef maar een gil, we wachten wel. We hebben alle tijd nu laadtijden geen rol meer spelen.

Lees hier de review van Ratchet & Clank: Rift Apart.

10. Inscryption

Ontwikkelaar: Daniel Mullins Games | Platform: pc

Speel deze game. We gaan hier weinig andere woorden aan vuil maken, want elk woord is er een te veel. En ga nu niet zoeken op Google om daar wél een antwoord te vinden. Dan zie je misschien dat Inscryption een deckbuilder is. Dat is het niet, niet echt. Wat je wel moet weten is dat Inscryption een game is van de maker van Pony Island. Als je weet wat dat betekent, ben je waarschijnlijk nu de game aan het kopen. Als je niet weet wat dat betekent, dan heb je nog twee games te spelen.

Lees hier de review van Inscryption.

Inscryption
inscryption

9. Deathloop

Ontwikkelaar: Arkane Studios | Platforms: pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S

De marketing en pr rond Deathloop was voorafgaand aan de release behoorlijk vaag. Iedereen vroeg zich hetzelfde af: wat voor game is dit eigenlijk? Uit trailers en persberichten konden we veel opmaken. Schieten, klauteren, sluipen, twee personages die tegen elkaar strijden, een time loop. Maar hoe Deathloop al die aspecten ging combineren was een raadsel. Tot Deathloop daadwerkelijk uitkwam en het een uitstekende en verrassend laagdrempelige game bleek.

Het grappige is dat Bethesda’s marketingafdeling achteraf niet te benijden is. Deathloop is vandaag de dag nog steeds moeilijk uit te leggen. Alleen al het algemene concept van vier grote levels die je gedurende vier dagdelen kunt aandoen is verwarrend. De game vult dat ook nog eens aan met Dark Souls-achtige invasions en alle vrijheid van het complexe immersive sim-genre.

Het is een gigantische prestatie dat Deathloop toch toegankelijk blijft. De game spat uiteen van spelsystemen, maar is door de korte levels en (te) krachtige hoofdpersonages nooit intimiderend. Nee, het meest intimiderende aan Deathloop is uitleggen wat voor game het is.

Lees hier de review van Deathloop.

Deathloop

8. Marvel’s Guardians of the Galaxy

Ontwikkelaar: Eidos Montreal | Platforms: pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch (cloud), Xbox One, Xbox Series X/S

Na de eerste trailer van Marvel’s Guardian of the Galaxy was het verleidelijk om sceptisch te zijn. Square-Enix had maanden daarvoor Avengers uitgebracht, een Marvel-game die bepaald niet aan de hoge eisen van de fans voldeed. Guardians of the Galaxy leek in de eerste beelden uit hetzelfde vaatje te tappen: typische Marvel-humor, maar dan net niet net zo goed geschreven als de films. En die gameplay zag er ook niet bepaald fantastisch uit.

Zo blijkt maar weer dat vermoedens enkel vermoedens zijn. Marvel’s Guardians of the Galaxy vertelt een echt geweldig verhaal aan de hand van geweldige personages. De gevechten, waarin je je teamgenoten commandeert, zijn niet zo vloeiend als we zouden willen, maar who gives a flark? Deze game voelt als een soort AAA-passieproject en komt akelig dicht in de buurt bij de charmes van de films en comics - al dan niet dankzij een onophoudelijke stroom aan dialoog. Even serieus, wanneer stoppen deze lui met praten?

Lees hier de review van Marvel's Guardians of the Galaxy.

7. Resident Evil Village

Ontwikkelaar: Capcom | Platforms: pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Google Stadia, Xbox One, Xbox Series X/S

Resident Evil Village kun je niet spelen in virtual reality, maar verder levert dit vervolg op Resident Evil 7 eigenlijk nergens op in. Angstzweet, rillingen, jumpscares, toegetakelde ledematen en een klein beetje donkere humor: al het welbekende uit deeltje zeven passeert de revue. Misschien dat Village iets minder eng is, maar de game heeft wel meer charme dan zijn voorganger. Dat komt door de toevoeging van enkele zeer memorabele personages, waaronder weerwolven en vampiers.

Na pas twee games is het te kort dag om te spreken over een formule, maar wat Resident Evil de laatste tijd doet werkt als een trein. Ook deeltje Village weet survival-gameplay en horrorelementen te combineren met alle kwaliteiten van een grote AAA-game. Soms ben je op je gemak in prachtige omgevingen op zoek naar een uitgang, ammunitie of een sleutel, maar net zo vaak zit je op het puntje van je stoel omdat hoofdpersonage Ethan een onmenselijke hoeveelheid ellende te verwerken krijgt. Veel plezier?

Lees hier de review van Resident Evil Village.

Resident Evil Village

6. Returnal

Ontwikkelaar: Housemarque | Platform: PlayStation 5

Eigenlijk is alles knap aan Returnal. Ontwikkelaar Housemargue staat bekend om het maken twinstickshooters, maar had moeite die games aan de man te brengen en nam afscheid van het genre. ‘Afscheid’ - houd toch op. Returnal is een overduidelijke liefdesbrief aan het vroegere werk van Housemarque. Het spel vertaalt het bullethell-genre naar een meedogenloze third person shooter waarin je je continu bewust moet zijn van tegenstanders en je omgeving.

Returnal is dus een echte Housemarque-game. Tegelijkertijd is Returnal dat allerminst. De toon, muziek en stijl van deze game zijn met geen ander spel uit de stal van de studio te vergelijken. Ja, dan doelen we op het roguelike-gedeelte, maar wat ons écht verrast heeft is het verhaal. Nooit hadden we verwacht dat Housemarque een game zou schrijven die ons tot op het bot zou raken. Wat een weergaloze symboliek. Returnal drukt je in alles met de neus op de feiten. Doodgaan hoort er nou eenmaal bij.

Lees hier de review van Returnal.

5. Forza Horizon 5

Ontwikkelaar: Playground Games | Platforms: pc, Xbox One, Xbox Series X/S

Misschien wel de meest gehoorde opmerking over Forza Horizon 5: “Ik vind racegames normaal niet leuk, maar Forza Horizon 5 is echt heel erg goed.” Forza Horizon 5 legt nog meer dan eerdere delen de nadruk op plat entertainment. Die spelshow wordt gestolen door het prachtige Mexico, waar de stille vergezichten even adembenemend zijn als de momenten dat je met een buggy door een storm in de jungle scheurt, jagend op die felbegeerde eerste plek.

Bovenal is het knap hoe de game alsnog een balans tussen serieus racen en dom entertainment vindt. In Forza Horizon 5 scheur je letterlijk en figuurlijk van high naar high, maar als jij op zoek wilt gaan naar de perfecte downforce voor op een circuitbaan, kun je ook daar dagen zoet mee zijn. Daarnaast gaat deze game heel inventief om met competitiviteit. Gamer.nl-redacteuren zijn uren bezig geweest om elkaars tijden te verbeteren. Sommigen van hen vinden racegames normaal niet eens leuk, maar Forza Horizon 5 is echt heel erg goed.

Lees hier de review van Forza Horizon 5.

Forza Horizon 5

4. Psychonauts 2

Ontwikkelaar: Double Fine Entertainment | Platforms: pc, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X/S

Het knapste aan Psychonauts 2 is de afwisseling. Dan hebben we het niet zozeer over de gameplay, want die is vrij standaard, zelfs voor een ouderwetse platformer. Nee, het is de variatie in de levels die ontzettend overtuigt. Steeds maar weer duik je als professionele hersenverkenner (Psychonaut) het brein in van een nieuw personage. Ieder nieuw brein betekent een nieuwe spelwereld, en zo’n spelwereld reflecteert de karakteristieken van dat nieuwe brein. De afwisseling in spelwerelden is gigantisch.

Steeds wisselen nieuwe thema’s zich af. Zo snijdt Psychonauts 2 onder meer jaloezie, gokverslaving, alcoholisme en de schijn van onoverwinnelijkheid aan. Het is heel knap hoe de game daarbij steeds maar weer de juiste toon weet te vinden, gezien het zoveel compleet verschillende avonturen aan elkaar rijgt. Het is nog knapper dat het overkoepelende verhaal ondertussen keurig verteld wordt, en je echt van de personages gaat houden. Het was een goed jaar voor actie-platformers en dat komt voor een groot deel door Psychonauts 2. 

Lees hier de review van Psychonauts 2.

Psychonauts 2
Psychonauts 2

3. It Takes Two

Ontwikkelaar: Hazelight Studios | Platforms: pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S

Maar er was er eentje beter. Als je de co-op-game It Takes Two speelt, denk je maar één ding: je moet het maar bedenken. Toch is dat precies wat Josef Fares en zijn team hebben gedaan: heel veel concepten bedenken. De toestroom aan nieuwe dingen om te doen en te verkennen is onophoudelijk in It Takes Two. Waanzinnige omgevingen en creatieve manieren om samen te werken volgen elkaar in rap tempo op. De pacing van deze game is een masterclass in game-design.

Het is daarbij knap hoe toegankelijk It Takes Two blijft - een terugkerend thema in deze lijst. Zelden hoef je bang te zijn dat een minder ervaren co-op-partner bepaalde dingen in de game niet snapt. Dat terwijl de actie zelfs doorgewinterde gamers een lach op het gezicht tovert, mede door de prachtige omgevingen en de slimme manieren waarop de game samenwerken afdwingt. Iedereen houdt van It Takes Two. En terecht: It Takes Two dingt serieus mee om de titel beste co-op-game ooit gemaakt. 

Lees hier de review van It Takes Two.

2. Metroid Dread

Ontwikkelaar: Mercury Steam, Nintendo | Platform: Nintendo Switch

Is Metroid Dread wel een metroidvania? Het klinkt wellicht raar, maar de soms beklemmende vrijheid in het bejubelde Super Metroid (SNES) ontbreekt in Dread. Je wordt regelmatig aan het handje genomen en naar een volgende sector in de spelwereld geleid. Ach, wel of geen metroidvania, het maakt ons geen Morph Ball uit. Metroid Dread is de beste Nintendo-game sinds Super Mario Odyssey en de beste metroidvania sinds Hollow Knight.

Metroid Dread speelt als een droom. Iedere animatie voelt op maat; niet te lang, niet te kort. Wat er op het scherm gebeurt is precies zoals jij het als speler bedoeld had. De game kan behoorlijk moeilijk zijn, maar als het misgaat, ligt het altijd aan jou. Toch is Dread meer dan een lekker spelend spel. De prachtige biomes, pittige eindbaasgevechten en beklemmende EMMI-confrontaties zijn niet alleen hoogtepunten in Metroid Dread, maar ook in deze historische videogamereeks in het algemeen.

En dan te bedenken dat deze Nintendo-klassieker niet in Japan, maar ‘gewoon’ in Spanje is gemaakt. Het is overduidelijk dat ontwikkelaar MercurySteam over uitzonderlijk veel talent beschikt. We kunnen niet wachten op het mysterieuze Project Iron.

Lees hier de review van Metroid Dread.

Metroid Dread
Metroid Dread
metroid dread

1. Halo Infinite

Ontwikkelaar: 343 Studios | Platforms: pc, Xbox One, Xbox Series X/S

De singleplayer van Halo Infinite omarmt het Halo dat we nooit meer dachten terug te zien. Het Halo van mysterie en verwondering, van vergapen aan prachtige vergezichten en het klooien met physics. Waar Halo: Combat Evolved van gewone schietactie een sandbox maakte, maakt Halo Infinite een sandbox van zijn wereld. Het is alsof het fameuze level The Silent Cartographer uit Halo: Combat Evolved twintig jaar later zijn belofte heeft ingelost.

Tijden veranderen blijkbaar. Releasetijden al helemaal. De teleurstellende releases van Call of Duty en Battlefield werden dit najaar in één klap buitenspel gezet. De multiplayer van Halo Infinite kwam een maand eerder uit, free-to-play, en tot op de dag van vandaag kunnen we niet stoppen met spelen. Halo Infinite speelt zó ontzettend goed. Deze multiplayermodus is de culminatie van alles wat de vorige delen zo leuk maakt.

Het ene moment zit je op het puntje van het stoel, het andere moment lig je van het lachen op de grond. Het mooie is dat de multiplayer lijkt te klikken bij Jan en alleman. Redacteuren die amper weten wie de Master Chief is, kopen opeens battle passes. Vrienden die voorheen dachten dat de Needler een nietmachine was, vragen nu iedere ochtend hoe laat we online komen.

Geen enkele redacteur vindt dat Halo Infinite dit jaar ver boven alle games uitstijgt. De co-op missen we behoorlijk; een duidelijk gevoel van progressie in de multiplayer ook. Het is ergens ook wel weer symbolisch. Onze industrie evolueert sneller dan ooit. Traditionele AAA-games worden services en services zijn nooit af. Iedere uitgever aast op een ‘supergame’, een platform dat het traditionele jaarlijkse releasemodel vervangt.

Fifa, Call of Duty, Battlefield, Assassin’s Creed: garant dat ze het pad van Halo Infinite gaan volgen. Halo Infinite is enkel het begin, en niet enkel van Halo Infinite.

Halo Infinite
Halo Infinite
Halo Infinite
Halo Infinite

De Top 25 van 2021 is samengesteld door de gehele Gamer.nl-redactie. Dit artikel is geschreven door Ron Vorstermans. 

Heb je de behoefte om meer te lezen over deze fantastische titels? Lees dan ook de Favorieten van de Redactie, waarin veel games uit dit artikel op persoonlijke wijze worden besproken.

Inhoudsopgave

  1. Inleiding
  2. De nummers 12 tot en met 1

Dit artikel delen:

Lees meer

Myth of Empires-studio wil game terug op Steam krijgen via rechtszaak Hoogtepunten: Breath of The Wild 2 & Assassin's Creed-concerten
29

Reacties op: De 25 beste games van 2021

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    sandervs

    • 25 december 2021 10:43
    4 van de top 5 games op gamepass!! Love die dienst. Trouwens ook erg blij met de PS plus collection omdat ik geen PS4 had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 25 december 2021 11:43
    Fijn dat Psychonauts 2 de liefde hier krijgt die deze game echt verdient. Wel verbaasd over Halo Infinite op 1. Prima game hoor, vooral de feel, maar het (vooral eentonige) level design en verhaal laat veel te wensen over. Hoe dan ook, toffe lijst! Fijne feestdagen allemaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 25 december 2021 11:47
    Het een slecht jaar noemen is voor mij persoonlijk een understatement van jewelste. Heb dit jaar amper nieuwe games gespeeld. Waren ook weinig nieuwe games waar ik zin in had, ondanks er toch interessante titels zijn uitgebracht dit jaar.

    Misschien dat als ik goed in mijn geheugen ga graven dat ik nog wel een top 5 kan creeren dus misschien dat ik daar nog op terug kom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 25 december 2021 12:35
    @coola
    Misschien eens een Xbox kopen met Game Pass. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 25 december 2021 12:40
    @Bart81

    Heb gamepass voor m'n pc. Maar het wel of niet hebben van de gamepass is echt niet de reden waarom ik amper nieuwe games in 2021 heb gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 25 december 2021 13:50
    2021 was voor mij (qua games dan) met name backlog verder afgaan.

    Er zitten in deze lijst nog wel een paar games die ik zeker wil spelen (Deathloop, Forza of Guardians), maar geen haast hierbij. Halen we wel een keer als de prijs verder zakt en de backlog wat leger is :)

    Ennuh fijne Kerst iedereen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DasScar

    • 25 december 2021 14:34
    Dit was, mede door de eindsprint, het jaar van Game Pass. Halo Infinite en Forza Horizon 5 hebben er al toe geleid dat de laatste twee weken drie vrienden een Xbox met Game Pass abonnement hebben genomen.

    Voor mij is It Takes Two de winnaar. Zo creatief en indrukwekkend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 december 2021 19:10
    @DasScar ja vrienden van mij die niet veel gamen maar af en toe een potje fifa of ufc of een shooter willen spelen hebben een series s gekocht en zijn verkocht er aan gamepass en xbox nu.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 25 december 2021 18:06
    Het was een fantastisch gamejaar. Jullie hebben gewoon de verkeerde games gespeeld. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 december 2021 19:11
    Psychonauts 2 was voor mij game of the year, heb echt genoten van de game. Op ps was ratchet and clank de game voor mij zo prachtig en leuk verhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 25 december 2021 21:46
    Mooie lijst. Psychonauts 2 <3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 26 december 2021 04:08
    Goede lijst vind alleen dat Ratchet veel te laag staat dit is misschien wel de meest next gen game die is uitgekomen. Ik plaats hem in ieder geval boven horizon 5, omdat het eigenlijk geen nieuwe game is maar gewoon 4 in een Mexicaans jasje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 26 december 2021 16:00
    @Roy36NL hij is waanzinnig mooi en de wapens zijn tof maar wel een beetje een kinder game, die stemmen zijn echt fucking irritant

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 26 december 2021 16:49
    @sandervs ook in het Engels ? Ik speel namelijk nooit in het Nederlands

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 26 december 2021 22:57
    @Roy36NL haha ja ik speel hem met mijn zoontje en dus in het Nederlands, zal idd wel erger zijn dan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 27 december 2021 00:04
    @sandervs hahah ja dan is het inderdaad tenenkrommend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 27 december 2021 18:17
    @Roy36NL en Ratchet & Clank is ondertussen ook al deeltje 17 maar nu kan je lineair riften. Boeiend hoor. Zo makkelijk om jouw mening even om te draaien.

    Beiden zijn gewoon steengoeie games en verdienen een top 25 notering, de rest is persoonlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 27 december 2021 19:01
    @Mr.Happy het gaat meer om dat je super snel tussen dimensie kan schakelen en er dus volop de next gen elementen worden benut. Of dat in deeltje 17 gebeurd is niet zo van belang. Het voelt als een andere game. Iets wat bij forza toch echt veel minder is omdat ik lees dat zelfs fans van dit genre niet het gevoel hebben een totaal nieuwe game te spelen tel daar bij op het hele woke sausje en dat je bij iedere scheet een beloning krijgt. Vind ik hem persoonlijk minder dan Ratchet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mr.Happy

    • 28 december 2021 01:05
    @Roy36NL De ontwikkelaars van de LEGO games hebben enkele maanden geleden al aangetoond hoe ze dit zelf deden in hun eigen games zonder SSD.
    Insomniac zal het riften in dit geval dan wel gedaan hebben via de SSD, maar het werd recent dus aangetoond dat de SSD geen noodzaak was om dit na te bootsen, en dus ook dat Insomniac niet de eerste was om dit soort game mechanic te gebruiken. Wat mij betreft doet dat op zich niets af van het feit dat het gewoon een toffe R&C game is, maar dat neemt tegelijk niet weg dat het stilaan ook een behoorlijk uitgemolken reeks wordt.
    Daar bovenop is FH5 nog een cross gen spel dat ook op last gen moest draaien dus een gebrek aan "next gen elementen" is in het geval van FH5 een logische keuze.

    FH5 is gewoon een logisch vervolg op FH4, duh. Hoeveel kan je nog aanpassen of toevoegen aan die racer zonder dat het TE gek en/of volledig iets anders wordt? FH4 heeft de lat zo danig hoog gelegd dat er nog weinig meer kan gedaan worden dan fine-tunen aan graphics en gameplay. Iets waar ze blijkbaar wel in gelukt zijn, want fans zijn het er ook over eens dat er verbeteringen op gebied van geluid en besturing werden gemaakt tegenover FH4.
    De volgende jump zal je waarschijnlijk pas behoorlijk kunnen zien wanneer ze enkel op current gen gaan werken.
    Ondertussen word FH5, ondanks al wat je dat game wil verwijten, wel door een groot deel van de wereld bekeken als de nieuwe benchmark op gebied van open world racing.

    Geen probleem met kritiek op zich, een deel ervan is terecht, maar ga je die "same energy" ook aanhouden wanneer Gran Turismo 7 en God of War Ragnarok uitkomen als je het al niet met R&C doet? :-D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 28 december 2021 01:36
    @Mr.Happy bij Lego games wordt het heel anders gebruikt dan bij R&C en ook zijn de textures daar vele malen lager dit maakt dat het ook niet op een ps4 te spelen is de Lego games echter wel.

    Over fh5 waren veel fans toch echt teleurgesteld dat er te weinig vernieuwing was ik heb het ook maar gelezen ik hou niet van race spellen dus ik zal het nooit langer dan 10 min spelen. Ik zal Gran turismo Daarom ook niet spelen. De Fans die fh5 zo geweldig vinden zijn meer mensen die blij waren dat er eindelijk iets nieuws en noemenswaardig op de gamepass kwam

    God of War speel je echter meer voor het verhaal en daarom kijk ik enorm uit naar deel 2 het zal qua graphics niet heel veel verschillen van deel 1, maar die game was al mooi op zich. Ik kan nu ook wel met een smiley eindigen, maar ik ben niet zo vol van mezelf

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.