Unity ontslaat 265 werknemers vanwege 'bedrijfsreset'
Gamer.nl
Nieuws

Unity ontslaat 265 werknemers vanwege 'bedrijfsreset'

Ook worden er diverse kantoren gesloten en mogen werknemers meer thuiswerken

Unity heeft plannen aangekondigd om 265 banen - oftewel 3,8 procent van alle werknemers - te ontslaan vanwege een "bedrijfsreset".

Dat bericht Reuters. Het bedrijf kondigde tijdens het bekendmaken van diens kwartaalcijfers eerder deze maand al aan dat het werknemers zou ontslaan en dat bepaalde producten niet meer uitgebracht zullen worden.

In totaal worden er veertien kantoren - onder andere in Singapore en Berlijn - gesloten en moeten kantoren op locaties als San Francisco krimpen. Werknemers mogen daarnaast drie dagen per week thuiswerken.

Unity heeft een stormachtig jaar achter de rug. Afgelopen juni werden er al meer dan tweehonderd werknemers ontslagen. Het bedrijf kondigde eerder het Runtime Fee-prijzenmodel aan. Dit prijzenmodel werd eerder dit jaar aangekondigd en kon op veel kritiek van ontwikkelaars rekenen, waarna Unity het deels aan heeft gepast. Het houdt nu in dat Unity Pro- en Unity Enterprise-gebruikers 20 dollarcent per gameinstallatie door een unieke gebruiker moeten betalen aan Unity, maar wel alleen wanneer het spel in 2024 of later is uitgekomen en minstens een miljoen dollar aan opzet heeft opgeleverd. Ook is directeur John Riccitiello opgestapt. Verder werd aangekondigd dat de zesde versie van game-engine Unity volgend jaar uitkomt.

Er vinden dit jaar opvallend veel ontslagrondes plaats binnen de game-industrie. Zo vielen er bij Destiny-ontwikkelaar Bungie ontslagen. Eerder werd er ook bericht over ontslagen bij Team17 en het team achter HearthstoneEerder bleek ook dat Epic Games ongeveer zestien procent van diens werknemers - rond de 830 werknemers - ontslaat. En eerder dit jaar kondigde CD Projekt Red aan zo'n tien procent van diens werknemers te ontslaan, en Microsoft liet rond de 10.000 werknemers gaan. Verder vinden er dit jaar ook ontslagrondes plaats bij bedrijven als UbisoftBiowareTelltale en Crystal Dynamics.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!