Nieuwe ontslagronde bij The Witcher-ontwikkelaar CD Projekt Red
Nieuws

Nieuwe ontslagronde bij The Witcher-ontwikkelaar CD Projekt Red

Toss a coin

CD Projekt Red, de ontwikkelaar van onder andere The Witcher en Cyberpunk 2077, heeft een ontslagronde aangekondigd.

CEO Adam Kiciński vertelt in een blogpost dat ongeveer honderd mensen hun baan verliezen tussen nu en maart 2024, wat volgens hem neerkomt op ongeveer negen procent van alle werknemers bij de ontwikkelaar. Volgens Kiciński maken deze ontslagen deel uit van een 'proces van meerdere diepe transformaties' die nodig zouden zijn om games 'op tijd en zonder crunch' te maken.

De CEO meldt dat de studio op dit moment te veel werknemers zou hebben. "Er is geen makkelijke manier om dit te zeggen, maar op dit moment hebben we te veel personeel. We hebben getalenteerde mensen aan boord die hun taken aan het afronden zijn, en op basis van huidige en verwachte benodigdheden voor onze projecten weten we al dat we het komende jaar geen nieuwe kansen voor ze hebben."

CD Projekt Red heeft overigens wel genoeg nieuwe projecten in de pijpleiding, die Kiciński ook in de blogpost benoemt. De ontwikkelaar werkt aan een nieuwe trilogie van The Witcher (project Polaris), een nieuwe game in het Cyberpunk-universum (project Orion) en een nog niet aangekondigde game in een nieuwe serie (project Hadar).

Het is de derde ontslagronde in korte tijd binnen CD Projekt Red. In mei werden 29 mensen ontslagen bij de studio The Molasses Flood, dat werkt aan een spin-off binnen het Witcher-universum, Project Sirius. Vorige maand verloren 30 medewerkers van Gwent: The Witcher Card Game hun baan, nadat eerder bekend werd gemaakt dat de ondersteuning voor die game zou stoppen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tweede open bèta voor Fatal Fury: City of the Wolves op komst
Nieuws

Tweede open bèta voor Fatal Fury: City of the Wolves op komst

Wordt eind deze maand gehouden op PS5, PS4, Xbox Series en Steam

Vanaf 27 maart wordt er een tweede open bèta voor het in april te verschijnen Fatal Fury: City of the Wolves georganiseerd.

Dat heeft SNK aangekondigd. Afgelopen februari werd er al een eerste open bètaperiode gehouden en de tweede gaat op 27 maart om 6:00 uur van start. Hij loopt tot 31 maart 10:00 uur. De bèta kan door iedereen op PlayStation 5, Playstation 4, Xbox Series X en S en Steam gespeeld worden. Een PlayStation Plus- of Game Pass Core-abonnement is niet vereist.

Spelers kunnen tijdens de tweede bètaperiode uit negen personages kiezen - waaronder voor het eerst Tizoc - en modi als Ranked Match, Casual Match, Room Match, Classic Versus en Training uitproberen.

Fatal Fury: City of the Wolves bevat zowel bekende als nieuwe gezichten - in totaal zullen er zeventien speelbare personages op release beschikbaar zijn. Natuurlijk keren iconische personages als Terry Bogard en Rock Howard terug. Nieuwe personages zijn onder andere Vox Reaper en Preecha. Er komt ook een seizoenspas uit waarmee vijf personages worden toegevoegd.

City of the Wolves moet nieuwe mechanieken met klassieke fighter-gameplay combineren. Zo is er een nieuw REV-systeem, waarmee krachtige moves mogelijk zijn. Klassieke systemen als Combination Attacks, S.P.G. en Just Defense keren terug. Naast een 'Arcade Style'-besturing voor ervaren rotten is er ook 'Smart Style'-besturing voor nieuwkomers, waarbij via simpele knoppencombinaties mooie moves gemaakt kunnen worden.

Naast de verhalende modus is er ook een rpg-adventure genaamd Episodes of South Town, waarbij spelers XP verdienen en skills opbouwen. Verder wordt de game ook uitgerust met moderne en gewilde opties voor fighters, zoals rollback netcode, cross-platform-gameplay en diverse online opties.

Fatal Fury: City of the Wolves komt op 24 april uit voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Steam en Epic Games Store. De Fatal Fury-reeks ging in 1991 van start met Fatal Fury: King of Fighters op de Neo Geo. De laatste game in de franchise kwam in 1999 uit, maar sindsdien zijn veel van de personages uit de reeks wel in de King of Fighters-franchise verschenen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fans werken aan remake van Counter-Strike 1.6
Nieuws

Fans werken aan remake van Counter-Strike 1.6

CS: Legacy staat gepland voor een release dit jaar

Een groep fans werkt aan CS: Legacy, een remake van Counter-Strike 1.6 die op Valve's Source Engine SDK wordt ontwikkeld.

Het project wordt ontwikkeld door diverse voormalige ontwikkelaars van de CSPromod, een volledig aanpasbare versie van Counter-Strike op de Source Engine. CS: Legacy wordt "helemaal met honderd procent custom code en game assets ontwikkeld".

In de trailer die is uitgebracht is te zien dat klassieke elementen uit Counter-Strike 1.6 nagebootst zijn, waaronder de klassieke geluiden, remakes van oorspronkelijke maps zoals Nuke, en ragdoll-animaties.

Hoewel het de bedoeling is dat CS: Legacy in de loop van dit jaar verschijnt, is het nog maar de vraag of Valve - de eigenaar van de IP - dat laat gebeuren. Zo werd Classic Offensive, een remake van Counter-Strike: Global Offensive, eerder al offline gehaald door het bedrijf. Aan de andere kant wordt Black Mesa, een door fans gemaakte remake van de eerste Half-Life, wel toegelaten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!