Amazon Games ontslaat nog eens meer dan 180 werknemers
Gamer.nl
Nieuws

Amazon Games ontslaat nog eens meer dan 180 werknemers

Afgelopen april vielen er ook al honderd ontslagen

Bij de gamesdivisie worden er nog eens meer dan 180 werknemers ontslagen.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd (via VGC) nadat de website Aftermath het bericht naar buiten bracht dat Amazon het gehele Crown Twitch-kanaal zou sluiten, alsmede het Game Growth-team. Het bedrijf wil zich meer gaan richten op Prime Gaming, dat onderdeel uitmaakt van een Amazon Prime-abonnement en gratis games en in-game content aanbiedt.

Christoph Hartmann, de vicepresident van Amazon Games, meldt in een e-mail naar werknemers het volgende: "We hebben naar onze klanten geluisterd en begrijpen dat ze het liefst elke maand gratis games ontvangen, dus we verfijnen Prime om onze focus daar op te leggen. Deze veranderingen zorgen ook voor interne aanpassingen, waardoor we iets meer dan 180 mensen moeten laten gaan. Ik begrijp dat dit moeilijk nieuws is en dat de impact binnen het bedrijf gevoeld gaat worden. Het voelt nooit goed om afscheid te moeten nemen van collega's. Deze beslissing werd niet gemakkelijk genomen; het kwam voort uit uitgebreide overwegingen tijdens het plannen van onze toekomst."

Afgelopen april werden er al honderd werknemers bij Amazon Games ontslagen. Die ontslagen vielen bij de Game Growth-divisie, de ontwikkelstudio in San Diego en Prime Gaming. Het bedrijf gaf toen aan te blijven investeren in game-ontwikkeling. Zo moest het team achter de mmo New World blijven groeien.

Er vinden dit jaar opvallend veel ontslagrondes plaats binnen de game-industrie. Eerder werd er bericht over ontslagen bij Destiny-ontwikkelaar Bungieontslagen bij Team17 en het team achter HearthstoneEerder bleek nog dat Epic Games ongeveer zestien procent van diens werknemers - rond de 830 werknemers - ontslaat. Eerder dit jaar kondigde CD Projekt Red aan zo'n tien procent van diens werknemers te ontslaan, en Microsoft liet rond de 10.000 werknemers gaan. Verder vinden er dit jaar ook ontslagrondes plaats bij bedrijven als UbisoftBiowareTelltale en Crystal Dynamics.

Naast ontslagrondes vertrekken ook diverse topmensen van hoge posities binnen bedrijven. Dit jaar kondigde Jim Ryan bijvoorbeeld zijn vertrek bij Sony PlayStation aan, terwijl Pete Hines bij Bethesda vertrekt. John Riccitiello stapt op bij Unity.

Lees hier een recentelijk gepubliceerde column over de ontslagrondes binnen de game-industrie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!