Mogelijke ontslagen bij PlayStation-studio's in San Diego
Gamer.nl
Nieuws

Mogelijke ontslagen bij PlayStation-studio's in San Diego

Meerdere werknemers maken melding van hun ontslag

Er lijken ontslagen te vallen bij meerdere PlayStation-studio's in San Diego.

Website VGC merkte op dat diverse voormalige werknemers van ontwikkelaars van Sony San Diego Studio en Visual Arts op social media hun ontslag hebben aangekondigd. Zo spreekt senior level designer Daniel Bellemere van Visual Arts van een "golf aan ontslagen". Matt Barney, een senior technical recruiter die bij San Diego Studio werkzaam was, claimt hetzelfde. Ook hebben diverse werknemers laten weten dat hun contract niet is verlengd.

Visual Arts is een ondersteunende studio die onder andere met Naughty Dog en andere studio's samenwerkt. San Diego Studio is vooral bekend van de MLB-games. Om hoeveel ontslagen het precies gaat is op moment van schrijven onbekend.

Er vinden dit jaar opvallend veel ontslagrondes plaats binnen de game-industrie. Zo schijnen de contracten van minstens 25 Naughty Dog-werknemers vroeger dan verwacht opgeheven te zijn. Onlangs werd er ook bericht over ontslagen bij Team17 en het team achter Hearthstone. Eerder bleek nog dat Epic Games ongeveer zestien procent van diens werknemers - rond de 830 werknemers - ontslaat. Eerder dit jaar kondigde CD Projekt Red aan zo'n tien procent van diens werknemers te ontslaan, en Microsoft liet rond de 10.000 werknemers gaan. Verder vinden er dit jaar ook ontslagrondes plaats bij bedrijven als UbisoftBiowareTelltale en Crystal Dynamics.

Naast ontslagrondes vertrekken ook diverse topmensen van hoge posities binnen bedrijven. Dit jaar kondigde Jim Ryan bijvoorbeeld zijn vertrek bij Sony PlayStation aan, terwijl Pete Hines bij Bethesda vertrekt. John Riccitiello stapt op bij Unity.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!