'Ontslagen bij Naughty Dog, ontwikkeling The Last of Us-multiplayergame ligt stil'
Het zou gaan om zo'n 25 werknemers, voornamelijk bij het quality assurance-team
De contracten van minstens 25 tijdelijke werknemers bij Naughty Dog zouden vroegtijdig worden opgeheven. Daarnaast zou de ontwikkeling van het multiplayerspel gebaseerd op de The Last of Us-franchise zo goed als stil liggen.
Dat claimt Kotaku te hebben vernomen van twee bronnen. Vorige week zouden de ontslagen bekend zijn gemaakt binnen Naughty Dog, al zouden de contracten pas eind oktober worden opgeheven. Werknemers zouden daarbij onder druk gezet worden om het nieuws stil te houden.
Het zou gaan om minstens 25 werknemers waarvan hun contracten vroegtijdig worden ontbonden. Zover bekend zijn fulltime werknemers die voor onbepaalde tijd bij Naughty Dog werkzaam zijn niet getroffen. Het grootste gedeelte van de ontslagen werknemers zou werkzaam zijn geweest bij het quality assurrance-team.
Hoewel niet bevestigd, lijken bronnen te suggereren dat de getroffen werknemers voornamelijk werkten aan de multiplayergame binnen The Last of Us-franchise. Kotaku meldt dat de game vooralsnog niet geannuleerd is. De ontwikkeling zou echter wel zo goed als stil liggen. Eerder dit jaar gingen er al geruchten over een stroef ontwikkeltraject - het project zou toen al teruggeschaald zijn.
Ontslagrondes binnen gamebedrijven zijn dit jaar schering en inslag. Gisteren werd er bericht over ontslagen bij Team17 en het team achter Hearthstone. Vorige week bleek nog dat Epic Games ongeveer zestien procent van diens werknemers - rond de 830 werknemers - ontslaat. Eerder dit jaar kondigde CD Projekt Red aan zo'n tien procent van diens werknemers te ontslaan, en Microsoft liet rond de 10.000 werknemers gaan. Verder vinden er dit jaar ook ontslagrondes plaats bij bedrijven als Ubisoft, Bioware en Crystal Dynamics.