Hoogtepunten: Review Pokémon Sword and Shield en Diablo 4-preview
Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week! Van het belangrijkste nieuws tot onze uitgebreide GNL-artikelen.
Xbox-hoofd: 'We gaan all-in met Project Scarlett'
Phil Spencer, hoofd van Xbox, heeft in een interview met The Verge aangegeven dat Microsoft niet dezelfde fouten gaat maken met de Scarlett, zoals deze bij de lancering van Xbox One zijn gemaakt.
"Van de Xbox One-generatie kunnen we leren dat we niet uit positie moeten gaan wat onze prijs en kracht betreft. Als je terugdenkt aan het begin van deze generatie, waren wij zeker honderd euro duurder dan de concurrent, en ja, we waren minder krachtig. We hebben nu een leiderschapsteam voor Project Scarlett gereed staan om succes te boeken op de markt", vertelt Spencer.
Lees hier meer.
Special: Hoe presteert Red Dead Redemption 2 op pc?
In Rapport bekijken we hoe grote releases presteren op pc. Is er nagedacht over de wensen en verwachtingen van pc-spelers, of is het gewoon een klakkeloze port? Vandaag gaat de aandacht uit naar de langverwachte pc-versie van Rockstars Red Dead Redemption 2.
Het heeft een jaar geduurd voordat pc-spelers aan de slag konden met Red Dead Redemption 2, maar sinds 5 november is het eindelijk dan zover. Via de Rockstar Games Launcher, Epic Store, Humble Store en Greenman Gaming is de game verkrijgbaar. Fans van Steam moeten nog een maand wachten voordat ze aan de slag kunnen met Arthur Morgan: pas in december komt RDR2 naar dat platform.
Lees hier meer.
©GMRimport
Sonic lijkt in de nieuwe film meer op zijn vertoning in de games
Paramount Pictures heeft net de nieuwe trailer van Sonic The Hedgehog uitgebracht waarin Sonics nieuwe uiterlijk zichtbaar wordt.
Toen de eerste beelden van Sonic The Hedgehog uitkwamen werden ze ontvangen met veel ongeloof door ontevreden fans van. Van zijn kleine kraalogen tot de harige handen en spinnenbeentjes. De geliefde egel krijgt echter een nieuw uiterlijk die een stuk beter ontvangen wordt door de kijkers. In de trailer is er in bijna drie minuten te zien wat Sonic te wachten staat. De nieuwe trailer gebruikt wat beelden van de eerste 'verkeerde' trailer, maar dan met de aangepaste Sonic.
Lees hier meer.
©GMRimport
Rockstar zoekt werknemers voor nieuwe openwereldgame
Rockstar is op zoek naar werknemers voor een nieuwe openwereldgame.
Op de website van de ontwikkelaar staan diverse vacatures voor posities binnen Rockstar North, waaronder animators, programmeurs en artiesten. Zo wordt er gezocht naar mensen die "kunnen werken aan geavanceerde animatiesystemen voor grote openwereldgames die draaien rondom personages".
Lees hier meer.
©GMRimport
Review:Pokémon Sword en Shield voelen als een nostalgisch avontuur in een nieuw jasje
Toen Pokémon aan het einde van de jaren negentig in de Westerse wereld een ongekende rage voortbracht, gingen velen er van uit dat deze bevlieging van korte duur zou zijn. Wie vandaag de dag een willekeurig schoolplein bezoekt zou haast zeggen dat de tijd sindsdien heeft stilgestaan. Pokémon is namelijk springlevend en in 2019 nog net zo relevant als twintig jaar geleden.
Door deze populariteit en het ongekende succes van de Nintendo Switch was het aftellen totdat we een nieuwe Pokémon-game op deze veelzijdige spelcomputer mochten verwelkomen. Na voorproefjes in de vorm van Pokémon Let’s Go Pikachu en Let’s Go Eevee is het de taak van Pokémon Sword en Shield om de huidige Nintendo-hardware van een volwaardig Pokémon-avontuur te voorzien. Dat avontuur is er één dat zich zeker heeft laten inspireren door het succes van Pokémon Go en de eerdere Switch-titels, maar dan mét alle vertrouwde elementen van vroeger.
Lees hier meer.
©GMRimport
Hoofdontwikkelaar van Diablo 4 bevestigt microtransacties
Sinds de aankondiging van Diablo 4 blijft informatie binnenstromen. Veel mensen struikelen bijvoorbeeld over de mogelijke microtransacties. Eén van de hoofdontwikkelaars heeft inmiddels bevestigd dat er inderdaad microtransacties in de game zitten.
Joe Shely, hoofdontwikkelaar van Diablo 4, heeft tijdens een Twitch-interview bevestigd dat er cosmetische microtransacties aanwezig zijn in de nieuwe Diablo-game. Het hoofddoel van de in-game winkel is om spelers 'Opties te bieden die anders niet aanwezig zijn', aldus Shely.
Lees hier meer.
©GMRimport
John Carmack verlaat Oculus en gaat aan AI werken
John Carmack heeft besloten om te stoppen met zijn huidige functie met betrekking tot de Oculus om aan AGI (Artificial General Inteligence) te gaan werken.
Het nieuws werd gedeeld via Facebook; in het bericht meldt Carmack dat hij wel bij het bedrijf blijft in de vorm van een ‘Consulting CTO’. Hij zegt dat hij hierdoor nog steeds inspraak heeft op het proces, maar dat het minder van zijn tijd gaat vergen.
Lees hier meer.
©GMRimport
Google Stadia lanceert met twaalf games
Wanneer Google Stadia op 19 november uitkomt, zijn er twaalf games beschikbaar voor de dienst.
Het gaat om Red Dead Redemption 2, Mortal Kombat 11, Assassin's Creed Odyssey, Destiny 2: The Collection, Just Dance 2020, GYLT, Kine, Tomb Raider: Definitive Edition, Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition, Rise of the Tomb Raider, Thumper en Samurai Shodown.
Lees hier meer.
©GMRimport
Preview:Diablo 4 is Blizzards grote goedmaker
Death Stranding is inmiddels een aantal dagen beschikbaar en de reviews van de game stromen al een week binnen. De beoordelingen van de game lopen enorm uiteen en daar is volgens Hideo Kojima een reden voor.
Gameontwikkelaar Hideo Kojima is ervan overtuigd dat de uiteenlopende cijfers van zijn laatste project onder andere te maken hebben met de moeilijkheidsgraad van Death Stranding. De game is volgens de alleskunner voor een aantal reviewers te lastig gebleken, of het verhaal te complex. Daarnaast is Kojima ervan overtuigd dat de voorliefde van Amerikanen voor first person shooters het cijfer in de weg heeft gezeten.
Lees hier meer.
©GMRimport
Kojima: 'Death Stranding te moeilijk voor bepaalde critici'
Death Stranding is inmiddels een aantal dagen beschikbaar en de reviews van de game stromen al een week binnen. De beoordelingen van de game lopen enorm uiteen en daar is volgens Hideo Kojima een reden voor.
Gameontwikkelaar Hideo Kojima is ervan overtuigd dat de uiteenlopende cijfers van zijn laatste project onder andere te maken hebben met de moeilijkheidsgraad van Death Stranding. De game is volgens de alleskunner voor een aantal reviewers te lastig gebleken, of het verhaal te complex. Daarnaast is Kojima ervan overtuigd dat de voorliefde van Amerikanen voor first person shooters het cijfer in de weg heeft gezeten.
Lees hier meer.
©GMRimport