Hoogtepunten: Review Pokémon Sword and Shield en Diablo 4-preview
Nieuws

Hoogtepunten: Review Pokémon Sword and Shield en Diablo 4-preview

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week! Van het belangrijkste nieuws tot onze uitgebreide GNL-artikelen.

Xbox-hoofd: 'We gaan all-in met Project Scarlett'

Phil Spencer, hoofd van Xbox, heeft in een interview met The Verge aangegeven dat Microsoft niet dezelfde fouten gaat maken met de Scarlett, zoals deze bij de lancering van Xbox One zijn gemaakt.

"Van de Xbox One-generatie kunnen we leren dat we niet uit positie moeten gaan wat onze prijs en kracht betreft. Als je terugdenkt aan het begin van deze generatie, waren wij zeker honderd euro duurder dan de concurrent, en ja, we waren minder krachtig. We hebben nu een leiderschapsteam voor Project Scarlett gereed staan om succes te boeken op de markt", vertelt Spencer.

Lees hier meer.

Special: Hoe presteert Red Dead Redemption 2 op pc?

In Rapport bekijken we hoe grote releases presteren op pc. Is er nagedacht over de wensen en verwachtingen van pc-spelers, of is het gewoon een klakkeloze port? Vandaag gaat de aandacht uit naar de langverwachte pc-versie van Rockstars Red Dead Redemption 2.

Het heeft een jaar geduurd voordat pc-spelers aan de slag konden met Red Dead Redemption 2, maar sinds 5 november is het eindelijk dan zover. Via de Rockstar Games Launcher, Epic Store, Humble Store en Greenman Gaming is de game verkrijgbaar. Fans van Steam moeten nog een maand wachten voordat ze aan de slag kunnen met Arthur Morgan: pas in december komt RDR2 naar dat platform.

Lees hier meer.

©GMRimport

Sonic lijkt in de nieuwe film meer op zijn vertoning in de games

Paramount Pictures heeft net de nieuwe trailer van Sonic The Hedgehog uitgebracht waarin Sonics nieuwe uiterlijk zichtbaar wordt.

Toen de eerste beelden van Sonic The Hedgehog uitkwamen werden ze ontvangen met veel ongeloof door ontevreden fans van. Van zijn kleine kraalogen tot de harige handen en spinnenbeentjes. De geliefde egel krijgt echter een nieuw uiterlijk die een stuk beter ontvangen wordt door de kijkers. In de trailer is er in bijna drie minuten te zien wat Sonic te wachten staat. De nieuwe trailer gebruikt wat beelden van de eerste 'verkeerde' trailer, maar dan met de aangepaste Sonic.

Lees hier meer.

©GMRimport

Rockstar zoekt werknemers voor nieuwe openwereldgame

Rockstar is op zoek naar werknemers voor een nieuwe openwereldgame.

Op de website van de ontwikkelaar staan diverse vacatures voor posities binnen Rockstar North, waaronder animators, programmeurs en artiesten. Zo wordt er gezocht naar mensen die "kunnen werken aan geavanceerde animatiesystemen voor grote openwereldgames die draaien rondom personages".

Lees hier meer.

©GMRimport

Review:Pokémon Sword en Shield voelen als een nostalgisch avontuur in een nieuw jasje

Toen Pokémon aan het einde van de jaren negentig in de Westerse wereld een ongekende rage voortbracht, gingen velen er van uit dat deze bevlieging van korte duur zou zijn. Wie vandaag de dag een willekeurig schoolplein bezoekt zou haast zeggen dat de tijd sindsdien heeft stilgestaan. Pokémon is namelijk springlevend en in 2019 nog net zo relevant als twintig jaar geleden.

Door deze populariteit en het ongekende succes van de Nintendo Switch was het aftellen totdat we een nieuwe Pokémon-game op deze veelzijdige spelcomputer mochten verwelkomen. Na voorproefjes in de vorm van Pokémon Let’s Go Pikachu en Let’s Go Eevee is het de taak van Pokémon Sword en Shield om de huidige Nintendo-hardware van een volwaardig Pokémon-avontuur te voorzien. Dat avontuur is er één dat zich zeker heeft laten inspireren door het succes van Pokémon Go en de eerdere Switch-titels, maar dan mét alle vertrouwde elementen van vroeger.

Lees hier meer.

©GMRimport

Hoofdontwikkelaar van Diablo 4 bevestigt microtransacties

Sinds de aankondiging van Diablo 4 blijft informatie binnenstromen. Veel mensen struikelen bijvoorbeeld over de mogelijke microtransacties. Eén van de hoofdontwikkelaars heeft inmiddels bevestigd dat er inderdaad microtransacties in de game zitten.

Joe Shely, hoofdontwikkelaar van Diablo 4, heeft tijdens een Twitch-interview bevestigd dat er cosmetische microtransacties aanwezig zijn in de nieuwe Diablo-game. Het hoofddoel van de in-game winkel is om spelers 'Opties te bieden die anders niet aanwezig zijn', aldus Shely.

Lees hier meer.

©GMRimport

John Carmack verlaat Oculus en gaat aan AI werken

John Carmack heeft besloten om te stoppen met zijn huidige functie met betrekking tot de Oculus om aan AGI (Artificial General Inteligence) te gaan werken.

Het nieuws werd gedeeld via Facebook; in het bericht meldt Carmack dat hij wel bij het bedrijf blijft in de vorm van een ‘Consulting CTO’. Hij zegt dat hij hierdoor nog steeds inspraak heeft op het proces, maar dat het minder van zijn tijd gaat vergen.

Lees hier meer.

©GMRimport

Google Stadia lanceert met twaalf games

Wanneer Google Stadia op 19 november uitkomt, zijn er twaalf games beschikbaar voor de dienst.

Het gaat om Red Dead Redemption 2, Mortal Kombat 11, Assassin's Creed Odyssey, Destiny 2: The Collection, Just Dance 2020, GYLT, Kine, Tomb Raider: Definitive Edition, Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition, Rise of the Tomb Raider, Thumper en Samurai Shodown.

Lees hier meer.

©GMRimport

Preview:Diablo 4 is Blizzards grote goedmaker

Death Stranding is inmiddels een aantal dagen beschikbaar en de reviews van de game stromen al een week binnen. De beoordelingen van de game lopen enorm uiteen en daar is volgens Hideo Kojima een reden voor.

Gameontwikkelaar Hideo Kojima is ervan overtuigd dat de uiteenlopende cijfers van zijn laatste project onder andere te maken hebben met de moeilijkheidsgraad van Death Stranding. De game is volgens de alleskunner voor een aantal reviewers te lastig gebleken, of het verhaal te complex. Daarnaast is Kojima ervan overtuigd dat de voorliefde van Amerikanen voor first person shooters het cijfer in de weg heeft gezeten.

Lees hier meer.

©GMRimport

Kojima: 'Death Stranding te moeilijk voor bepaalde critici'

Death Stranding is inmiddels een aantal dagen beschikbaar en de reviews van de game stromen al een week binnen. De beoordelingen van de game lopen enorm uiteen en daar is volgens Hideo Kojima een reden voor.

Gameontwikkelaar Hideo Kojima is ervan overtuigd dat de uiteenlopende cijfers van zijn laatste project onder andere te maken hebben met de moeilijkheidsgraad van Death Stranding. De game is volgens de alleskunner voor een aantal reviewers te lastig gebleken, of het verhaal te complex. Daarnaast is Kojima ervan overtuigd dat de voorliefde van Amerikanen voor first person shooters het cijfer in de weg heeft gezeten.

Lees hier meer.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen
Nieuws

Doom: The Dark Ages lijkt op 15 mei te verschijnen

Waarschijnlijk wordt dit aanstaande donderdag onthuld

Het lijkt er op dat Doom: The Dark Ages op 15 mei uitkomt.

De website Gamekult meldde dat in een artikel die inmiddels verwijderd is, maar op Insider Gaming en ResetEra wordt er alsnog melding gemaakt van dat artikel. Bepaalde media zouden een previewevenement voor de game hebben bijgewoond waaruit dit gebleken is. Het lijkt er dan ook op dat de website deze informatie te vroeg naar buiten heeft gebracht en heeft geprobeerd dat te corrigeren.

Mocht binnenkort de releasedatum van Doom: The Dark Ages worden aangekondigd, dan gebeurt dat waarschijnlijk aanstaande donderdag tijdens de Xbox Developer Direct-uitzending. Xbox liet weten dat South of Midnight van Compulsion Games, Clair Obscur: Expedition 33 van Sandfall Interactive en Doom: The Dark Ages van ID Studios de revue passeren. Daarnaast wordt er een nieuwe game getoond van een nog onaangekondigde ontwikkelaar. De stream is op donderdag 23 januari vanaf 19:00 uur Nederlandse tijd te zien via YouTube en Twitch.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens. De game komt naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'
Nieuws

Spirituele Dino Crisis-opvolger Code Violet slaat pc over vanwege 'seksuele mods'

Maar de studio is niet tegen pc-gamers of het pc-platform

De third-person actiehorrorgame Code Violet komt niet op pc uit. Ontwikkelaar TeamKill Media wil zo voorkomen dat er seksueel getinte mods voor de game verschijnen.

De game werd vorige week aangekondigd voor PlayStation 5. Op social media heeft de ontwikkelaar nu laten weten dat er niet aan een pc-versie wordt gewerkt omdat "we niet willen dat mensen vulgaire versies van de personages uit de game beschikbaar stellen via een mod".

Het bedrijf vervolgt: "We dragen onze stemactrices en -acteurs in een hoog vaandel, net zoals onze artistieke visie op de game en het verhaal, en wijzen elke poging om dat te vernietigen met seksuele mods af. Het is ons het extra geld niet waard om onze kunst en mogelijk de reputatie van onze stemactrices en -acteurs voor joker te zetten."

TeamKill Media benadrukt wel dat ze "niet tegen pc-gamers of het pc-platform zijn. We zijn niet tegen modders en sommige leuke mods die ze maken. Maar we zijn honderd procent tegen pornografische mods."

Code Violet speelt zich af in de vijfentwintigste eeuw. Spelers besturen Violet Sinclair, die uit het verleden komt en het Aion Bioengineering Complex moet verkennen terwijl in het gebouw dinosauriërs zijn losgebroken. De setting en de gameplay doen dan ook erg denken aan Capcoms klassieke survivalhorrorfranchise Dino Crisis.

TeamKill Media is een ontwikkelaar bestaande uit vier werknemers. Eerdere games van de studio zijn Quantum Error, Son and Bone en Kings of Lorn: The Fall of Ebris. Code Violet staat gepland voor een release op PS5 in juli.

De ontwikkelaar van Code Violet is overigens niet de enige studio die probeert te waken voor seksueel getinte mods. Vorig jaar vroeg Final Fantasy 7 Rebirth-regisseur Naoki Hamaguchi aan gamers om geen beledigende of ongepaste mods voor de game te installeren. Die game verschijnt aanstaande donderdag op pc. Ook Koei Tecmo-topman Tomotoshi Nishimura gaf onlangs aan dat ze 'copyright strikes' uitvoeren wanneer mods met "volwassen doeleinden" voor hun games online worden geplaatst.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!