Kojima: 'Death Stranding te moeilijk voor bepaalde critici'
Death Stranding is inmiddels een aantal dagen beschikbaar en de reviews van de game stromen al een week binnen. De beoordelingen van de game lopen enorm uiteen en daar is volgens Hideo Kojima een reden voor.
Gameontwikkelaar Hideo Kojima is ervan overtuigd dat de uiteenlopende cijfers van zijn laatste project onder andere te maken hebben met de moeilijkheidsgraad van Death Stranding. De game is volgens de alleskunner voor een aantal reviewers te lastig gebleken, of het verhaal te complex. Daarnaast is Kojima ervan overtuigd dat de voorliefde van Amerikanen voor first person shooters het cijfer in de weg heeft gezeten.
"Ik moet zeggen dat het spel goede recensies heeft gekregen in Japan en Europa. In de VS hebben we echter sterkere kritiek gehad. Misschien is de game te moeilijk om te begrijpen voor bepaalde critici. Amerikanen zijn helemaal weg van first person shooters en dat is Death Stranding niet, die vliegt hoger", verklaart Kojima in het interview.
De Japanner zegt verder dat hij altijd nieuwe dingen wil bedenken en dat hij discussies hierover geen enkel probleem vindt. Hij vindt het wel opvallend dat landen met gevoel voor kunst, zoals Italië en Frankrijk, de game wel enorm waarderen.
©GMRimport
Benieuwd wat wij van Death Stranding vinden? Lees de review van Michel hier.
Death Stranding is reeds beschikbaar voor PlayStation 4 en verschijnt in de zomer van 2020 voor pc.