Google Stadia lanceert met twaalf games
Nieuws

Google Stadia lanceert met twaalf games

Wanneer Google Stadia op 19 november uitkomt, zijn er twaalf games beschikbaar voor de dienst.

Het gaat om Red Dead Recemption 2, Mortal Kombat 11, Assassin's Creed Odyssey, Destiny 2: The Collection, Just Dance 2020, GYLT, Kine, Tomb Raider: Definitive Edition, Shadow of the Tomb Raider: Definitive Edition, Rise of the Tomb Raider, Thumper en Samurai Shodown.

Voor het einde van het jaar moeten er nog veertien games naar het platform komen. Het gaat om Borderlands 3, Final Fantasy 15, Metro Exodus, Trials Rising, Attack on Titan 2: Final Battle, Darksiders Genesis, Football Manager 2020, Farming Simulator 19, Dragon Ball Xenoverse 2, Wolfenstein: Youngblood, NBA 2K20, Rage 2, Grid en Ghost Recon Breakpoint.

Google Stadia is vanaf 19 november in veertien landen - waaronder Nederland - beschikbaar. Het betreft een streamingdienst waarbij games direct kunnen worden gespeeld zonder deze eerst te moeten downloaden of installeren. Alleen een internetverbinding, controller en een apparaat als een tv met een Chromecast, laptop of smartphone zijn nodig om gebruik te kunnen maken van de dienst.

Hoewel men Stadia gratis kan opstarten, kan voor 9,99 euro per maand een abonnement afgesloten worden voor Stadia Pro. Dat levert een 4K-resolutie en HDR- en 5.1 surround sound-ondersteuning op.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error