Elden Ring beheerst mijn leven
Nieuws

Elden Ring beheerst mijn leven

Naast de gezamenlijk gekozen Top 25 van 2021 vertellen Gamer.nl-redacteuren in deze rubriek individueel over de spellen die het afgelopen jaar de meeste indruk op ze hebben gemaakt. Vandaag: Marcel met Elden Ring (Network Test).

Ja, ik weet het: Elden Ring verschijnt volgend jaar pas. Ik speel een beetje vals. Dat doe ik bijna ieder jaar, want in 2018 schreef ik over alle games die ik dat jaar gespeeld had, in 2019 over de niet bestaande multiplayer van Sekiro: Shadows Die Twice en vorig jaar over zowel Hades als Spiritfarer. Als je het zo bekijkt, is het logisch dat ik dit helse jaar kies voor een spel dat pas in 2022 uitkomt.

©GMRimport

Hoewel: de Elden Ring Network Test van begin november voelde praktisch als een volledig spel. Je kon er zo vijftien uur mee bezig zijn. Het is dat ik ook nog sociaal moest doen dat weekend, anders had ik alle vijf de tijdslots van drie uur volgemaakt. In de preview die ik schreef op basis van de netwerktest zei ik nog dat Elden Ring soms wel heel letterlijk Dark Souls in een open wereld is. Daar wil ik bij deze graag op terugkomen. Daarmee zou ik al het werk dat FromSoftware de afgelopen jaren heeft verzet tekort doen. 

#spons

Bij gebrek aan een exemplaar van Elden Ring om te spelen ben ik sinds de Network Test als een spons informatie erover op aan het nemen. Van dagdeelvullende streams tot minutieuze opsomvideo’s met daarin alles wat er anders is ten opzichte van eerdere Souls-games.

Wist je bijvoorbeeld dat de jumping attack met R2 verschilt van de jumping attack met R1 en dat ieder wapen nu dus twee verschillende jumping attacks heeft? Ik weet dat. Ik weet inmiddels alles wat er maar te weten valt over Elden Ring, als je even wegdenkt dat de Network Test nog niet eens de helft besloeg van het eerste gebied. Alles wat daarna komt, is gelukkig nog een verrassing.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Ik wist niet dat het kon, maar ik ben nog meer hyped dan ik al was. Het lijkt erop dat Miyazaki en zijn makkers bij FromSoftware met Elden Ring ook hun eigen droomgame maken, niet alleen de mijne. Het heeft de al in Dark Souls 2 beloofde lichteffecten, de sluipactie van Sekiro, gevechten te paard, een open spelwereld en de weapon arts uit Dark Souls 3. 

Het lijkt erop dat Miyazaki en zijn makkers bij FromSoftware met Elden Ring ook hun eigen droomgame maken, niet alleen de mijne.

-

The One Ring

Alles waar de ontwikkelaar sinds Demon’s Souls mee heeft geëxperimenteerd, lijkt in Elden Ring tot wasdom te zijn gekomen.

Watch on YouTube

, een van de bekendste Soulsfluencers (sorry), zei het heel treffend in een van de miljard video’s die ik afgelopen maand heb bekeken. Iedere Souls-game heeft wel zijn eigen aanhang, maar het zou goed kunnen dat deze game ze allemaal gaat overtreffen. One Elden Ring to rule them all.

©GMRimport

Die hype heeft helaas een keerzijde. Het is nu eind december. Dat betekent dat het nog een kleine twee maanden geen 25 februari is. De content die ik nog kan consumeren over Elden Ring is inmiddels aardig opgedroogd. Ik ben nu beland bij de video’s van mensen die er veel minder om geven dan ik.

Dat vormt een raar contrast, want ik word met de dag enthousiaster. Dat gevoel heb ik niet meer gehad sinds World of Warcraft. Toen fantaseerde ik als tiener over wat ik allemaal zou gaan doen als Night Elf Hunter. Nu zie ik helemaal voor me dat ik van eind februari tot het einde der tijden mensen ga helpen als een nobele paladijn. Waarom zou ik ooit nog een andere game willen?

Ring-Ring

Ik chargeer uiteraard, maar niet zoveel als je misschien zou denken. Ik heb dit jaar best wat leuke spellen gespeeld. Voice of Cards: The Isle Dragon Roars, Exo One, Greak: Memories of Azur, Metroid Dread, Returnal, Death’s Door, Unpacking, Nier Replicant ver.1.22474487139, Sable, Maquette, It Takes Two en dan vergeet ik er vast nog een paar.

©GMRimport

Toch is er geen enkele game die me dit jaar meer bezighield dan Elden Ring. Ik ben er zelfs om 4 uur ’s nachts voor opgestaan. Niet door een alarm te zetten. Nee, ik heb het gemanifesteerd. Ik wilde het zo graag dat ik uit mezelf wakker werd. Om kwart voor vier ging mijn Elden Ring. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!