Tien ontslagen gevallen bij Hearthstone-team
Nieuws

Tien ontslagen gevallen bij Hearthstone-team

Activision Blizzard bevestigt 'organisatorische veranderingen'

Er zijn tien mensen ontslagen bij het Blizzard-team dat verantwoordelijk is voor Hearthstone.

Het nieuws kwam eind vorige week naar buiten, in eerste instantie via een LinkedIn-post van een voormalige werknemer die langer dan achttien jaar in dienst was bij het bedrijf. Er zouden zich geen verdere problemen voordoen binnen het team.

Kort daarna bevestigde Kotaku-journalist Ethan Gach vernomen te hebben dat het om tien ontslagen ging. Activision Blizzard meldde aan de journalist in kwestie: "Er zijn organisatorische veranderingen gemaakt bij het Heartstone-team. Als gevolg daarvan is een klein aantal posities overbodig geworden. We willen deze werknemers bedanken voor hun vele bijdragen."

De game-industrie lijkt dit jaar te kampen met significante ontslagrondes. Vandaag doen er berichten de ronde over ontslagen bij Team17. Vorige week bleek nog dat Epic Games ongeveer zestien procent van diens werknemers - rond de 830 werknemers - ontslaat. Eerder dit jaar kondigde CD Projekt Red aan zo'n tien procent van diens werknemers te ontslaan, en Microsoft liet rond de 10.000 werknemers gaan. Verder vinden er dit jaar ook ontslagrondes plaats bij bedrijven als UbisoftBioware en Crystal Dynamics.

Over Blizzard gesproken: vorige week werd aangekondigd dat Chris Metzen nu de executive creative director van de Warcraft-franchise is. Metzen was een van de teamleden die aan de oorspronkelijke game Warcraft: Orcs and Humans werkte, waar hij onder andere illustraties voor maakte. Ook heeft hij stemmen verleend aan een grote diversiteit aan personages in Blizzard-games. In 2016 vertrok Metzen bij Blizzard, maar hij werd vorig jaar weer aangesteld als adviseur voor de Warcraft-franchise. In zijn nieuwe rol zal hij een nog grotere invloed op de franchise hebben.

Op Blizzcon worden er details gedeeld over waar het World of Warcraft-team mee bezig is. Blizzcon wordt op 3 en 4 november gehouden in het Anaheim Convention Center te Californië.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error