Tien ontslagen gevallen bij Hearthstone-team
Gamer.nl
Nieuws

Tien ontslagen gevallen bij Hearthstone-team

Activision Blizzard bevestigt 'organisatorische veranderingen'

Er zijn tien mensen ontslagen bij het Blizzard-team dat verantwoordelijk is voor Hearthstone.

Het nieuws kwam eind vorige week naar buiten, in eerste instantie via een LinkedIn-post van een voormalige werknemer die langer dan achttien jaar in dienst was bij het bedrijf. Er zouden zich geen verdere problemen voordoen binnen het team.

Kort daarna bevestigde Kotaku-journalist Ethan Gach vernomen te hebben dat het om tien ontslagen ging. Activision Blizzard meldde aan de journalist in kwestie: "Er zijn organisatorische veranderingen gemaakt bij het Heartstone-team. Als gevolg daarvan is een klein aantal posities overbodig geworden. We willen deze werknemers bedanken voor hun vele bijdragen."

De game-industrie lijkt dit jaar te kampen met significante ontslagrondes. Vandaag doen er berichten de ronde over ontslagen bij Team17. Vorige week bleek nog dat Epic Games ongeveer zestien procent van diens werknemers - rond de 830 werknemers - ontslaat. Eerder dit jaar kondigde CD Projekt Red aan zo'n tien procent van diens werknemers te ontslaan, en Microsoft liet rond de 10.000 werknemers gaan. Verder vinden er dit jaar ook ontslagrondes plaats bij bedrijven als UbisoftBioware en Crystal Dynamics.

Over Blizzard gesproken: vorige week werd aangekondigd dat Chris Metzen nu de executive creative director van de Warcraft-franchise is. Metzen was een van de teamleden die aan de oorspronkelijke game Warcraft: Orcs and Humans werkte, waar hij onder andere illustraties voor maakte. Ook heeft hij stemmen verleend aan een grote diversiteit aan personages in Blizzard-games. In 2016 vertrok Metzen bij Blizzard, maar hij werd vorig jaar weer aangesteld als adviseur voor de Warcraft-franchise. In zijn nieuwe rol zal hij een nog grotere invloed op de franchise hebben.

Op Blizzcon worden er details gedeeld over waar het World of Warcraft-team mee bezig is. Blizzcon wordt op 3 en 4 november gehouden in het Anaheim Convention Center te Californië.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!