'Radeon RX 6600 XT verschijnt in augustus'
Nieuws

'Radeon RX 6600 XT verschijnt in augustus'

Zowel YouTuber href="https://www.youtube.com/watch?v=msNiyDsDVsA" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Coreteks</a> als <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yL3-2gKIm8A" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Moore's Law is Dead</a> hebben in een korte tijdspan grofweg dezelfde informatie over AMD's Radeon RX 6600 XT gedeeld. Beide partijen verwachten dat eerstvolgende budgetkaart in het RDNA2-aanbod nog in augustus verschijnt, met een voorlopige adviesprijs van 399 dollar.

Moore's Law is Dead noemt daarbij de lekker 'Kepler' bij naam, waar Coreteks zijn bronnen voor zichzelf houdt. Dezelfde YouTuber voorspelde kortgeleden wel bakken met informatie over de verschijning van AMD's FidelityFX Super Resolution. Daarvan bleek achteraf vrijwel alles waarheidsgetrouw te zijn.

Augustus is geen absurde aanname voor de Radeon RX 6600 XT. Chipfabrikant AMD had eerder een nieuwe budgetkaart beloofd voor de eerste helft van 2021, maar die belofte stierf een stille dood. Ook nu houdt AMD de lippen stijf over nieuwe gpu's, terwijl tal van lekken toch een aanstaande onthulling voorspellen.

Watch on YouTube

Beide tech-YouTubers zijn nog niet zeker over de genoemde adviesprijs van 399 dollar; deze zou nog kunnen veranderen. De nu genoemde prijs is slechts 80 dollar goedkoper dan de Radeon RX 6700 XT, welke vooralsnog als het laagste instappunt voor AMD's discrete videokaarten geldt. 

Coreteks' andere informatie spreekt daarnaast eerdere geruchten tegen. Volgens de YouTuber is de Infinity Cache van deze Navi 23-chipset slechts 32MB groot, tegenover de voorheen verwachtte 64MB. Daarnaast zou de gpu alleen als AIB-model geleverd worden en dus ook niet beschikbaar zijn via AMD's eigen webwinkels. 

Dat laatste spreekt ook de recente lek over een render van de Radeon RX 6600 XT tegen, gezien dat model een AMD-eigen ontwerp betreft. Mogelijk is de render nep, betreft het enkel een promotionele afbeelding óf kloppen Coreteks' claims  over de beschikbaarheid simpelweg niet. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!