Nieuwe studio van EA werkt aan Black Panther-game
Nieuws

Nieuwe studio van EA werkt aan Black Panther-game

Marvelous

EA heeft onthuld dat ze een nieuwe studio hebben opgericht, genaamd Cliffhanger Games, die zich specifiek gaat richten op de ontwikkeling van een Black Panther-game.

De studio werkt momenteel samen met Marvel Games, die de IP van Black Panther in handen heeft, aan een nog naamloos project. Kevin Stephens, voormalig hoofd van Monolith Productions (bekend van de Middle-earth-games), staat aan het roer van Cliffhanger Games. Het team bestaat uit ontwikkelaars die eerder hebben gewerkt aan succesvolle gamefranchises zoals Call of Duty en God of War.

De aankomende Black Panther-game belooft een actie-avonturenspel te worden. Stephens: "We willen fans een onvergetelijke en authentieke Black Panther-ervaring bieden, waarin ze meer invloed en controle hebben over hun narratief dan ooit tevoren in een verhaalgedreven game." Hij voegt toe dat Wakanda, de fictieve wereld uit Black Panther, een rijke sandbox biedt binnen het superheldenlandschap, en dat hun missie is om een epische wereld te creëren waarin spelers Wakanda kunnen verkennen en ervan kunnen genieten.

Het is belangrijk om te weten dat deze game verschilt van de Black Panther en Captain America-game die momenteel in ontwikkeling is bij Skydance New Media, de nieuwe studio van voormalig Naughty Dog-coryfee Amy Hennig. Die game speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog en wordt eveneens ontwikkeld in samenwerking met Marvel Games.

Naast de Black Panther-game werkt EA ook aan twee andere Marvel-games, waaronder een Iron Man-game. Er is nog geen specifieke informatie bekend over de derde titel.

Het is op dit moment nog niet bekend in welk jaar de nieuwe Black Panther-game wordt uitgebracht en op welke consoles de game verschijnt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!