Hoogtepunten: E3 afgelast en Call of Duty Warzone
Nieuws

Hoogtepunten: E3 afgelast en Call of Duty Warzone

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Call of Duty: Warzone officieel onthuld

Activision en Infinity Ward hebben de op zichzelf staande battle royale-modus van Call of Duty: Modern Warfare officieel onthuld. Call of Duty: Warzone is free-to-play, cross-platform en vanaf morgenavond speelbaar.

De map van Warzone heet Verdansk en bestaat uit ruim driehonderd verschillende locaties, sommige bekend uit eerdere games. De game laat dan ook 150 spelers toe in twee modi. Een cirkel van gas sluit zich langzaam en spelers krijgen de beschikking over voertuigen als de ATV, helikopters, SUV's, vrachtwagens en de Tactical Rover. Teams bestaan uit drie personen.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Interview Ori-componist Gareth Coker: ’Will of the Wisps-soundtrack is een stuk langer’

Ori and the Will of The Wisps komt over een week uit op verschillende platformen. Gamer.nl sprak met componist Gareth Coker over de soundtracks van de Ori-games.

Gareth Coker was nog een relatief onbekende componist toen hij een mailtje kreeg van Moon Studio. Ze waren bezig met een prototype en vroegen of hij misschien wat muziek kon aanleveren. Coker deed dat en werd aangenomen voor het project. Dat prototype werd uiteindelijk Ori and the Blind Forest.

Lees hier het volledige interview.

©GMRimport

Reggie Fils-Aime treedt toe tot raad van bestuur GameStop

Voormalige Nintendo Amerika-president Reggie Fils-Aime wordt onderdeel van de raad van bestuur van Amerikaanse winkelketen GameStop.

Fils-Aime wordt vanaf 20 april onderdeel van de raad van bestuur, samen met William Simon en James Symancyk. "De game-industrie heeft een gezonde en levendige GameStop nodig", aldus Fils-Aime. "Ik kijk er naar uit om onderdeel van GameStop's raad van bestuur te zijn en hier aan bij te dragen."

Lees hier het volledige bericht

©GMRimport

Horizon Zero Dawn komt naar pc

Horizon Zero Dawn Complete Edition verschijnt deze zomer voor pc.

Horizon Zero Dawn kwam op 28 februari 2017 uit op de PlayStation 4, maar binnenkort dus ook op Steam. Op dit moment staat het spel in de Steam Store en kun je het aan je verlanglijstje toevoegen. Downloaden is nog niet mogelijk, maar de game komt deze zomer uit, heeft Hermen Hulst, hoofd PlayStation Studios Worldwide, gezegd in een interview met PlayStation.Blog.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

E3 officieel afgelast door organisatie vanwege coronavirus

De E3 is officieel afgelast door ESA, de organisatie achter het event. Dit is in reactie op het coronavirus dat ervoor gezorgd heeft dat al eerder events wereldwijd zijn gecanceld.

ESA (Entertainment Software Association) heeft in een officiële statement aangegeven dat E3 dit jaar gecanceld is. Eerder vandaag ging er al een gerucht de ronde dat enkele betrokken partijen al waren benaderd met dit nieuws.

Lees hier het volledige bericht.

Review: Ori and the Will of the Wisps vindt zichzelf opnieuw uit

Op 13 maart 2015 noemden we Ori and the Blind Forest de beste platformer van dat voorjaar. Vijf jaar later, bijna tot op de dag, sleept Ori and the Will of the Wisps opnieuw die titel in de wacht. De concurrentie mag in deze luwe releaseperiode dan wel laag zijn, dat doet er weinig toe. Ook als dat wel zo was, zou Will of the Wisps waarschijnlijk als winnaar uit de bus komen.

Zowel het eerste deel als zijn opvolger onderscheiden zich van andere spellen binnen het metroidvaniagenre door het platformen altijd op de eerste plek te zetten.

Lees hier de volledige review.

©GMRimport

Naughty Dog-werknemers spreken zich uit over werkomstandigheden

Werknemers en oud-werknemers van Naughty Dog hebben zich uitgesproken over de werkomstandigheden bij de studio. Velen van hen geloven dat de huidige situatie niet houdbaar is.

Kotaku sprak dertien huidige en oud-werknemers over de ontwikkeling van The Last of Us 2. Ondanks dat de studio aangaf het zware ontwikkeltraject van Uncharted 4 niet te willen herhalen, is de crunchcultuur in de afgelopen maanden niet verdwenen.

©GMRimport

Review: Nioh 2 is klasse in de geest van zijn voorganger

In een tijd waarin Dark Souls het actie-rpg-genre opnieuw gestalte gaf, was Nioh een schot in de roos. Het combineren van rpg-elementen met de diepgaande en bevredigende gameplay waar Team Ninja om bekendstaat, leek een vanzelfsprekende stap. Met het uiteindelijke resultaat deed de Japanse ontwikkelaar dan ook een verdienstelijke duit in het soulslike-zakje. Het onvermijdelijke gevolg van dit succes is een tweede genadeloos uitstapje naar het feodale Japan in Nioh 2.

Nioh 2 slaat geen nieuwe weg in. Die conclusie kan al na de eerste spelminuten veilig worden getrokken. De besturing, het arsenaal aan wapens en de uitgebreide aanvalsopties voelen direct vertrouwd. Na het verslaan van de eerste fikse eindbaas en het voltooien van de eerste missie wordt eveneens duidelijk dat dit een prima beslissing is. Nioh had een zeer vermakelijk gevechtssysteem dat eigenlijk niet op de schop hoefde te worden gegooid. Natuurlijk valt er altijd iets te verbeteren, en dat is precies wat Nioh 2 doet. Met een prima basis en heel veel feedback van fans als uitgangspunt is het spel daar ook absoluut in geslaagd.

Lees hier de volledige review.

©GMRimport

Het onwaarschijnlijke succes van de Nintendo DS

Het is wonderbaarlijk hoe een bedrijf als Nintendo zichzelf keer op keer opnieuw weet uit te vinden. De voormalige speelgoedmaker veroverde eind jaren 80 de gamesmarkt en begon vijftien jaar geleden aan een tweede gouden tijdperk. De oorzaak van dit succes? De dubieuze, eigenwijze en veelzijdige Nintendo DS.

Dat de monopolie van Nintendo niet eeuwig aan zou houden besefte het bedrijf begin deze eeuw maar al te goed. Althans, niet als het op dezelfde voet verder zou gaan met de GameCube en daarvoor de Nintendo 64. De beslissing om cartridges in plaats van cd-rom’s te gebruiken voor de N64 bracht Sony in een unieke positie, een die gamen een volwassenere reputatie gaf en veel ontwikkelaars aan boord kreeg. De sterke line-up aan games – en uiteraard de ingebouwde dvd-speler – maakte dat de GameCube verbleekte bij het succes van de PlayStation 2. De Game Boy Advance verkocht gelukkig nog goed, maar met de eerste berichten over een Sony-handheld moest Nintendo het tij écht keren.

Lees hier het volledige artikel.

©GMRimport

Doom Eternal-lanceringstrailer zit bomvol met actie

Id Software en Bethesda hebben de lanceringstrailer van Doom Eternal uitgegeven.

De game komt volgende week vrijdag uit op pc, PlayStation 4 en Xbox One, en op een nog onbekende datum op de Switch. In de trailer is niet alleen een hoop (schiet)actie te zien, ook wat elementen van het verhaal komen voorbij.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!