Hoogtepunten: E3 afgelast en Call of Duty Warzone
Nieuws

Hoogtepunten: E3 afgelast en Call of Duty Warzone

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Call of Duty: Warzone officieel onthuld

Activision en Infinity Ward hebben de op zichzelf staande battle royale-modus van Call of Duty: Modern Warfare officieel onthuld. Call of Duty: Warzone is free-to-play, cross-platform en vanaf morgenavond speelbaar.

De map van Warzone heet Verdansk en bestaat uit ruim driehonderd verschillende locaties, sommige bekend uit eerdere games. De game laat dan ook 150 spelers toe in twee modi. Een cirkel van gas sluit zich langzaam en spelers krijgen de beschikking over voertuigen als de ATV, helikopters, SUV's, vrachtwagens en de Tactical Rover. Teams bestaan uit drie personen.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Interview Ori-componist Gareth Coker: ’Will of the Wisps-soundtrack is een stuk langer’

Ori and the Will of The Wisps komt over een week uit op verschillende platformen. Gamer.nl sprak met componist Gareth Coker over de soundtracks van de Ori-games.

Gareth Coker was nog een relatief onbekende componist toen hij een mailtje kreeg van Moon Studio. Ze waren bezig met een prototype en vroegen of hij misschien wat muziek kon aanleveren. Coker deed dat en werd aangenomen voor het project. Dat prototype werd uiteindelijk Ori and the Blind Forest.

Lees hier het volledige interview.

©GMRimport

Reggie Fils-Aime treedt toe tot raad van bestuur GameStop

Voormalige Nintendo Amerika-president Reggie Fils-Aime wordt onderdeel van de raad van bestuur van Amerikaanse winkelketen GameStop.

Fils-Aime wordt vanaf 20 april onderdeel van de raad van bestuur, samen met William Simon en James Symancyk. "De game-industrie heeft een gezonde en levendige GameStop nodig", aldus Fils-Aime. "Ik kijk er naar uit om onderdeel van GameStop's raad van bestuur te zijn en hier aan bij te dragen."

Lees hier het volledige bericht

©GMRimport

Horizon Zero Dawn komt naar pc

Horizon Zero Dawn Complete Edition verschijnt deze zomer voor pc.

Horizon Zero Dawn kwam op 28 februari 2017 uit op de PlayStation 4, maar binnenkort dus ook op Steam. Op dit moment staat het spel in de Steam Store en kun je het aan je verlanglijstje toevoegen. Downloaden is nog niet mogelijk, maar de game komt deze zomer uit, heeft Hermen Hulst, hoofd PlayStation Studios Worldwide, gezegd in een interview met PlayStation.Blog.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

E3 officieel afgelast door organisatie vanwege coronavirus

De E3 is officieel afgelast door ESA, de organisatie achter het event. Dit is in reactie op het coronavirus dat ervoor gezorgd heeft dat al eerder events wereldwijd zijn gecanceld.

ESA (Entertainment Software Association) heeft in een officiële statement aangegeven dat E3 dit jaar gecanceld is. Eerder vandaag ging er al een gerucht de ronde dat enkele betrokken partijen al waren benaderd met dit nieuws.

Lees hier het volledige bericht.

Review: Ori and the Will of the Wisps vindt zichzelf opnieuw uit

Op 13 maart 2015 noemden we Ori and the Blind Forest de beste platformer van dat voorjaar. Vijf jaar later, bijna tot op de dag, sleept Ori and the Will of the Wisps opnieuw die titel in de wacht. De concurrentie mag in deze luwe releaseperiode dan wel laag zijn, dat doet er weinig toe. Ook als dat wel zo was, zou Will of the Wisps waarschijnlijk als winnaar uit de bus komen.

Zowel het eerste deel als zijn opvolger onderscheiden zich van andere spellen binnen het metroidvaniagenre door het platformen altijd op de eerste plek te zetten.

Lees hier de volledige review.

©GMRimport

Naughty Dog-werknemers spreken zich uit over werkomstandigheden

Werknemers en oud-werknemers van Naughty Dog hebben zich uitgesproken over de werkomstandigheden bij de studio. Velen van hen geloven dat de huidige situatie niet houdbaar is.

Kotaku sprak dertien huidige en oud-werknemers over de ontwikkeling van The Last of Us 2. Ondanks dat de studio aangaf het zware ontwikkeltraject van Uncharted 4 niet te willen herhalen, is de crunchcultuur in de afgelopen maanden niet verdwenen.

©GMRimport

Review: Nioh 2 is klasse in de geest van zijn voorganger

In een tijd waarin Dark Souls het actie-rpg-genre opnieuw gestalte gaf, was Nioh een schot in de roos. Het combineren van rpg-elementen met de diepgaande en bevredigende gameplay waar Team Ninja om bekendstaat, leek een vanzelfsprekende stap. Met het uiteindelijke resultaat deed de Japanse ontwikkelaar dan ook een verdienstelijke duit in het soulslike-zakje. Het onvermijdelijke gevolg van dit succes is een tweede genadeloos uitstapje naar het feodale Japan in Nioh 2.

Nioh 2 slaat geen nieuwe weg in. Die conclusie kan al na de eerste spelminuten veilig worden getrokken. De besturing, het arsenaal aan wapens en de uitgebreide aanvalsopties voelen direct vertrouwd. Na het verslaan van de eerste fikse eindbaas en het voltooien van de eerste missie wordt eveneens duidelijk dat dit een prima beslissing is. Nioh had een zeer vermakelijk gevechtssysteem dat eigenlijk niet op de schop hoefde te worden gegooid. Natuurlijk valt er altijd iets te verbeteren, en dat is precies wat Nioh 2 doet. Met een prima basis en heel veel feedback van fans als uitgangspunt is het spel daar ook absoluut in geslaagd.

Lees hier de volledige review.

©GMRimport

Het onwaarschijnlijke succes van de Nintendo DS

Het is wonderbaarlijk hoe een bedrijf als Nintendo zichzelf keer op keer opnieuw weet uit te vinden. De voormalige speelgoedmaker veroverde eind jaren 80 de gamesmarkt en begon vijftien jaar geleden aan een tweede gouden tijdperk. De oorzaak van dit succes? De dubieuze, eigenwijze en veelzijdige Nintendo DS.

Dat de monopolie van Nintendo niet eeuwig aan zou houden besefte het bedrijf begin deze eeuw maar al te goed. Althans, niet als het op dezelfde voet verder zou gaan met de GameCube en daarvoor de Nintendo 64. De beslissing om cartridges in plaats van cd-rom’s te gebruiken voor de N64 bracht Sony in een unieke positie, een die gamen een volwassenere reputatie gaf en veel ontwikkelaars aan boord kreeg. De sterke line-up aan games – en uiteraard de ingebouwde dvd-speler – maakte dat de GameCube verbleekte bij het succes van de PlayStation 2. De Game Boy Advance verkocht gelukkig nog goed, maar met de eerste berichten over een Sony-handheld moest Nintendo het tij écht keren.

Lees hier het volledige artikel.

©GMRimport

Doom Eternal-lanceringstrailer zit bomvol met actie

Id Software en Bethesda hebben de lanceringstrailer van Doom Eternal uitgegeven.

De game komt volgende week vrijdag uit op pc, PlayStation 4 en Xbox One, en op een nog onbekende datum op de Switch. In de trailer is niet alleen een hoop (schiet)actie te zien, ook wat elementen van het verhaal komen voorbij.

Lees hier het volledige bericht.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error