Xbox zou multiplatformstrategie intern codenaam 'Latitude' geven
Bedrijf zou geen limiet willen stellen over wat naar concurrerende consoles komt
Xbox zou de huidige multiplatformstrategie die de consolemaker heeft ingezet de codenaam 'Latitude' hebben gegeven. Er zouden meer multiplatformreleases volgen.
Dat claimt Jez Corden van Windows Central te hebben vernomen. In een column waarin hij vooral piekert over de richting die Microsoft met de Xbox is opgegaan en hoe dit niet past binnen het beeld dat hij van het bedrijf heeft, vertelt hij diverse dingen te hebben gehoord.
Eerder dit jaar gaf Microsoft aan diverse games die voorheen exclusief voor Xbox en pc waren, ook naar PlayStation en Switch te brengen. Tot nu toe zijn Hi-Fi Rush, Sea of Thieves, Pentiment en Grounded daardoor op concurrerende consoles uitgekomen. Officieel is niet duidelijk wat er volgt, al brengt het bedrijf Minecraft ook al jaren op andere systemen uit en is al bekend dat Call of Duty, dat inmiddels eigendom is van het bedrijf, ook multiplatform blijft.
Microsoft zou volgens Corden dus een codenaam voor zijn multiplatformstrategie hebben, die 'Latitude' luidt. "Meer games die eigendom zijn van Microsoft komen naar PlayStation en zijn al in ontwikkeling", zo stelt de journalist. "Op dit moment zijn het vooral logische keuzes die je waarschijnlijk verwacht."
Corden meent dat echter niets compleet uitgesloten wordt. "Ik heb gehoord dat Microsoft geen limiet stelt voor wat naar PlayStation kan komen. Dat komt allemaal vanuit Microsoft-CEO Satya Nadella en CFO Amy Hood, die de marges van elke afdeling willen verhogen."
Er gaan al een tijdje geruchten dat onder andere Gears of War, Microsoft Flight Simulator, Starfield en Senua's Saga: Hellblade 2 multiplatformfranchises en -games kunnen worden. Dit is op moment van schrijven echter nog niet bevestigd.