Consoleversie van World of Warcraft wordt nog altijd overwogen
Nieuws

Consoleversie van World of Warcraft wordt nog altijd overwogen

'Ik denk dat niets compleet onmogelijk is'

Blizzard houdt nog altijd gesprekken over de mogelijkheid om World of Warcraft naar consoles te brengen.

Dat meldt Holly Longdale, executive producer en vicepresident van World of Warcraft, aan VGC. Ze werd gevraagd naar de mogelijkheid dat de game naar consoles komt. "Natuurlijk praten we daar over. We zijn gamers, ik denk dat niets compleet onmogelijk is, maar we hebben nu niets om aan te kondigen."

Eind vorig jaar reageerde Longdale ook al op de mogelijkheid dat World of Warcraft naar consoles komt. "Het is een ingewikkelde kwestie. We moeten de toegankelijkheid voor een consolepubliek geheel anders aanvliegen. (...) We hebben drie uitbreidingen waar we erg enthousiast over zijn. Maar het zou een leugen zijn om te zeggen dat we niet... natuurlijk praten we er over. We vallen nu onder Microsoft."

In het interview praatte Longdale ook over de overname van Blizzard door Microsoft, zoals in dit nieuwtje valt te lezen. "Niemand vraagt ons iets te doen. World of Warcraft doet het enorm goed en ze (Microsoft) zijn erg trots op wat we hebben bereikt, dus ze laten het zo. Ze zijn juist erg behulpzaam en hebben zoiets van, 'laat Blizzard Blizzard zijn'."

Eerder deze week gingen de inschrijvingen voor de bèta van WoW-uitbreiding The War Within open. Mensen die zich inschrijven maken kans een uitnodiging te ontvangen, en Blizzard geeft aan dat gedurende de bètatest uitnodigingen met enige regelmaat worden verstuurd.

Tijdens Blizzcon afgelopen najaar werd de uitbreiding aangekondigd als onderdeel van een trilogie aan uitbreidingen, genaamd The Worldsoul Saga. In The War Within zullen spelers ondergronds gaan in Azeroth, waar Nerubians en een Allied-ras genaamd de Earthen Dwarves te vinden zijn. Spelers kunnen nieuwe zones zoals Isle of Dorn, Azj-kahet, Hallowfall en The Ringing Deeps verkennen en meedoen aan een nieuwe schattenjacht genaamd Delves. The War Within moet ergens later dit jaar uitkomen.

Na The War Within volgt Midnight, dat zich in de oude wereld van Azeroth, Quel'thalas, afspeelt, waar de Void probeert de Sunwell te vernietigen om de wereld in duisternis te verhullen. De twaalfde uitbreiding heet The Last Titan, die zich in Northrend afspeelt, bekend van Wrath of the Lich King. Spelers onthullen een ingewikkeld complot rondom de teruggekeerde titanen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!