Atari komt met platformer Mr. Run and Jump
Nieuws

Atari komt met platformer Mr. Run and Jump

Game werd in eerste instantie ontwikkeld voor de Atari 2600

Atari geeft in juli de platformgame Mr. Run and Jump uit.

Het platformspel is ontwikkeld door Graphite Lab, dat eerder Hive Jump en Kombinera maakte, en laat spelers met Mr. Run and Jump de 'Realms of Color' verkennen, die op zoek is naar zijn vermiste hondje. Met precieze besturing moeten er allerlei 2D-levels doorlopen worden.

De ontwikkelaar noemt het spel "een droom die uitkomt voor speedrunners", maar mensen die het rustiger aan willen doen kunnen de levels verkennen voor verstopte verzamelbare items. Mocht het allemaal even teveel worden, dan kan de 'Dynamic Assistance' worden ingeschakeld, wat het spel makkelijker moet maken.

Mr. Run and Jump werd in 2021 door Graphite Lab-werknemer John Mikula ontwikkeld als een game voor de klassieke Atari 2600. Het team was zo gecharmeerd van het eindresultaat dat ze besloten een nieuwe versie van het spel voor moderne platforms te maken.

Mr. Run and Jump komt op 25 juli uit op PlayStation 5 en 4, Xbox Series en One, Nintendo Switch, Steam en Epic Games Store. De game verschijnt daarnaast ook op de Atari VCS, een moderne versie van de Atari 2600.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuw Tony Hawk's Pro Skater 3+4-level 'Waterpark' uitgelicht
Nieuws

Nieuw Tony Hawk's Pro Skater 3+4-level 'Waterpark' uitgelicht

Game komt op 11 juli naar consoles en pc

Activision Blizzard heeft meer informatie gegeven over Waterpark, een compleet nieuw level in Tony Hawk's Pro Skater 3+4.

Hoewel de oude levels uit Tony Hawk's Pro Skater 3 en Tony Hawk's Pro Skater 4 natuurlijk terugkeren in deze collectie, zullen er volgens Activision ook meerdere nieuwe levels in het spel te vinden zijn. De belangrijkste is volgens de ontwikkelaar Waterpark, en in een blogpost wordt middels screenshots en uitleg meer informatie gegeven over het level. Enkele beelden van het park kwamen ook al voor in de onthullingstrailer van de game.

Waterpark is gesitueerd in de Mojavewoestijn. Het park is in verval geraakt, maar de verroeste glijbanen en leeggelopen wildwaterbaan vormen volgens de ontwikkelaar de perfecte locatie voor skatesessies. In de hierboven genoemde blogpost worden diverse interessante punten binnen het level uitgelicht, en hieronder is nog eens de onthullingstrailer te zien, alsmede enkele screenshots van Waterpark.

Het gisteren aangekondigde Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 giet Tony Hawk's Pro Skater 3 en Tony Hawk's Pro Skater 4 in een modern jasje, met verbeterde graphics, de oorspronkelijke soundtrack, alle oude levels en zoals gezegd nieuwe skateparken. Ook Create-A-Skater en Create-A-Park keren terug.

Overigens nam de oorspronkelijke versie van Tony Hawk's Pro Skater 4 de structuur van de campagne op de schop. Levels waren groter en de tijdslimiet van 2 minuten kwam te vervallen. In deze collectie zullen er echter nieuwe opdrachten in de levels van Tony Hawk's Pro Skater 4 te vinden zijn die wel bij de timer van 2 minuten passen.

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 verschijnt op 11 juli voor Xbox Series X en S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch en pc (Steam, Windows en Battle.net). Ook staat het spel vanaf de releasedatum op Xbox Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Het bouwen van een thuisbasis in Assassin's Creed Shadows getoond
Nieuws

Het bouwen van een thuisbasis in Assassin's Creed Shadows getoond

Spelers kunnen zelf bepalen waar gebouwen komen te staan en hoe ze aangekleed worden

Online verschenen video's van Assassin's Creed Shadows tonen hoe spelers hun eigen thuisbasis in de game kunnen bouwen.

Het was al bekend dat de mogelijkheid om een eigen thuisbasis te bouwen in de game zit - afgelopen jaar lekte er zelfs een video van de game uit waarin dit werd getoond. Het was in Assassin's Creed Valhalla ook al mogelijk om een eigen Viking-dorp te bouwen, al waren de opties daarin beperkter.

In een pas online verschenen blogpost over de game wordt dieper ingegaan op de mogelijkheden die spelers krijgen voor het bouwen van een thuisbasis in Shadows. Spelers kunnen zelf bepalen waar gebouwen, decoraties en natuurlijke elementen komen te staan. Gebouwen kunnen ook verbonden worden met gangen en het is mogelijk om dieren te laten rondlopen, zoals een hert. Spelers kunnen deze dieren zelfs aaien.

De 'Hideout', zoals Ubisoft de locatie noemt, is niet alleen bedoeld voor spelers om hun creativiteit in kwijt te kunnen, maar ook om bepaalde NPC's te ontmoeten en vrijgespeelde beloningen te bekijken. In de hierboven aangehaalde blogpost valt meer informatie te vinden, alsmede diverse video's waarvan hieronder een aantal te zien zijn.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de krijger Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt op 20 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Eerder vandaag bleek al dat het zo'n dertig tot veertig uur kost om het hoofdverhaal van de game uit te spelen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!