Activision Blizzard-overname goedgekeurd in Zuid-Korea
Nieuws

Activision Blizzard-overname goedgekeurd in Zuid-Korea

Games van de uitgever zijn niet bijzonder populair in het land

Het uit Zuid-Korea afkomstige Korea Fair Trade Commission (KFTC) geeft diens goedkeuring aan de overname van Activision Blizzard door Microsoft.

De overheidsinstantie meldt (via VGC) "geen zorgen" te hebben over mogelijke problemen in verband met concurrentie als Activision Blizzard door Microsoft wordt overgenomen. Daarbij wordt geopperd dat de games van Activision Blizzard in Zuid-Korea niet extreem populair zijn, en het effect van een overname dus ook niet erg groot is in het land.

De KFTC heeft laten weten dat het verschillende overheidsinstanties van andere landen heeft geraadpleegd om hun kijk op de zaak te krijgen, maar dat de visies van die landen mogelijk kunnen verschillen omdat Activision Blizzard-games in die landen soms populairder zijn.

De goedkeuring van Zuid-Korea komt een week na de goedkeuring van China, dat weer op de goedkeuring van de Europese Commissie volgde. Andere landen die hun goedkeuring hebben gegeven, zijn onder andere Brazilië, Chili, Japan, Zuid-Afrika en Saoedi-Arabië.

Eerder dit jaar keurde het Britse Competition and Markets Authority (CMA) de overname af. Daarbij werd vooral de angst dat Microsoft een monopoliepositie binnen de cloudgamingsector zou vergaren aangehaald. Het Amerikaanse Federal Trade Commission spant daarnaast een rechtszaak tegen Microsoft aan in een poging de overname tegen te houden. Microsoft heeft inmiddels officieel bezwaar ingediend tegen de uitspraak van de CMA en redenen voor dat bezwaar verduidelijkt.

Vorig jaar kondigde Microsoft aan dat het Call of Duty- en Diablo-uitgever Activision Blizzard wil overnemen voor een bedrag van 68,7 miljard dollar. Sindsdien wordt de deal door verschillende regeringsinstanties onderzocht. Zeker in de grotere landen is een positieve uitspraak voor de overname essentieel om deze door te kunnen laten gaan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Consoleversie Baldur's Gate 3 krijgt limiet van honderd mods per savefile
Nieuws

Consoleversie Baldur's Gate 3 krijgt limiet van honderd mods per savefile

Anders worden laadtijden lang en vinden er crashes plaats

De consoleversie van Baldur's Gate 3 heeft nu een limiet van honderd mods per savefile.

Dat heeft Larian Studios laten weten. Het bedrijf heeft dit aangekondigd omdat een kleine groep spelers meer dan honderd mods tegelijk aan heeft staan, en dit zorgt voor lange laadtijden en diverse crashes.

"In tegenstelling tot pc kunnen consoles maar een beperkt aantal bestanden tegelijkertijd draaien. Hoe meer mods je hebt geïnstalleerd, des te sneller je deze limiet bereikt." Larian raadt spelers daarbij aan om alleen mods te installeren die spelers echt bereiken.

Eerder werd al bekendgemaakt dat Larian op dit moment aan twee nieuwe games werkt. Aan Baldur's Gate 4 gaat de studio niet werken, al staat het natuurlijk vrij voor de eigenaar van de franchise om daar een andere ontwikkelaar voor te zoeken. Hier zijn enkele van de beste Baldur's Gate 3 mods te vinden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe maps en verbeteringen voor Manor Lords op komst
Nieuws

Nieuwe maps en verbeteringen voor Manor Lords op komst

De game bevindt zich sinds afgelopen voorjaar in Early Access

Er zijn nieuwe maps en diverse verbeteringen voor Manor Lords op komst middels een nieuwe patch.

Dat werd via Steam aangekondigd. Zo worden er via een aankomende patch twee nieuwe maps en diverse upgrades voor gebouwen toegevoegd, waarvan op Steam ook screenshots te zien zijn.

Ook zal de manier waarop water en bier aan dorpen wordt geleverd aangepast worden, waardoor tavernes en putten beter zullen functioneren. Verder zal ook de werking van marktplaatsen in de game verbeterd worden. Het is niet bekend wanneer de nieuwe patch precies verschijnt.

Manor Lords plaatst spelers in het Europa uit de veertiende eeuw, oftewel tijdens de Middeleeuwen. Het is aan spelers om een nieuwe stad voor hun volk te bouwen. Naast dat men zich bezighoudt met het bouwen, worden er ook real-time tactische gevechten gehouden. Ruilhandel met nabijgelegen regionen is belangrijk, en verschillende seizoenen, ziektes en wilde dieren hebben invloed op het spelverloop. De game kwam afgelopen voorjaar uit op pc via Early Access.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!