CMA houdt overname Activision Blizzard door Microsoft tegen
Gamer.nl
Nieuws

CMA houdt overname Activision Blizzard door Microsoft tegen

Vanwege zorgen over de cloudgamingmarkt

De Britse Competition and Marketing Authority (CMA) houdt de overname van Activision Blizzard door Microsoft tegen.

Dat maakt de waakhond bekend. De overname is daardoor mogelijk van de baan. De CMA is van mening dat de acquisitie negatieve gevolgen kan hebben op het gebied van concurrentie in de groeiende cloudgamingmarkt. Dat zou volgens de commissie leiden tot minder keuze voor gamers in het Verenigd Koninkrijk. Microsoft heeft de zorgen die de CMA al uitte tijdens het bekendmaken van de voorlopige uitspraak in februari niet kunnen wegnemen.

De CMA is van mening dat Microsoft al een sterke positie in de cloud heeft en vindt het aannemelijk dat het bedrijf Activision-games in de toekomst exclusief wil maken voor diens cloudgamingservice. Een nog groter Microsoft zou innovatie in de groeiende tak ondermijnen, aldus de waakhond.

Microsoft en Activision Blizzard gaan tegen de beslissing in beroep, zo meldt Bloomberg. "We blijven volledig toegewijd aan deze overname en gaan in beroep", vertelt Microsoft-directeur Brad Smith. Hij is van mening dat de beslissing van de CMA technologische innovatie juist ontmoedigt. "De bevindingen van de CMA spreken de ambities van het Verenigd Koninkrijk om een aantrekkelijk land te zijn om technologiebedrijven te bouwen tegen," zo laat Smith weten. Wanneer de bedrijven het beroep indienen, is nog niet bekend.

De uitspraak is een flinke tegenvaller voor Microsoft. Microsoft zou vrij zeker zijn dat het toestemming voor de overname zou krijgen van de Europese Commissie en het Britse Competition and Markets Authority. Bronnen van The New York Post meldden zelfs dat Microsoft de overname al wilde afronden, ondanks de rechtszaak die de Amerikaanse FTC aanspande.

Vorig jaar kondigde Microsoft aan dat het Activision Blizzard wil overnemen voor een bedrag van 68,7 miljard dollar. Sindsdien wordt de deal door verschillende regeringsinstanties onderzocht. De Europese Commissie doet op 22 mei uitspraak. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel
Gamer.nl
Nieuws

Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel

'Wait a minute, let me do that one again'

Spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn er achter gekomen dat een inmiddels bekende blooper uit het origineel intact is gebleven in de nieuwe versie van de game.

Toen de game eerder deze week werd aangekondigd en uitgebracht liet Bethesda al weten dat Remastered een combinatie van oude en nieuwe ingesproken stemmen bevat. Een blooper uit het origineel die onder de fans inmiddels welbekend is, blijkt nu nog altijd in de remake te zitten - waarschijnlijk bewust.

Het gaat ironisch genoeg om de Master Speechcraft-trainer Tandilwe. De stemactrice ging de fout in tijdens het inspreken van een zin en vroeg vervolgens of ze de zin opnieuw kon doen. De gehele blooper kwam echter in het origineel terecht en nu dus ook in Remastered, zoals in onderstaande tweet beluisterd kan worden.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien
Gamer.nl
Nieuws

Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien

De game komt later dit jaar uit voor pc, Xbox Series-consoles en Game Pass

Unknown Worlds heeft eerder deze week de eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 aan de buitenwereld vertoond.

De beelden werden gedurende een video genaamd 'Road to Early Access' getoond, waarin ontwikkelaar Anthony Gallegos praat over de weg die het aflegt naar de early access-release van het vervolg. De beelden tonen wat lijkt op het equivalent van Safe Shallows uit de eerste game, een ondergronds gebied en een aantal waterwezens.

Vorig jaar werd er al een CGI-trailer van de game uitgebracht, alsmede enkele screenshots. In Subnautica 2 verkennen spelers een nieuwe spelwereld met een nieuwe oceaan. "Deze wereld is te gevaarlijk voor mensen om te overleven... tenzij je de definitie van een mens verandert." De game kan alleen of met drie vrienden in online co-op gespeeld worden. Zoals men gewend is van het origineel kan men ook basissen bouwen en zijn er diverse nieuwe soorten omgevingen om te verkennen.

De early access-versie van Subnautica 2 verschijnt in de loop van dit jaar in ieder geval op Xbox Series X en S en pc (via Steam en Epic Games Store). Ook komt het spel op release meteen op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!