343 Industries heeft zijn huiswerk voor Halo Infinite niet af
Gamer.nl
Nieuws

343 Industries heeft zijn huiswerk voor Halo Infinite niet af

Huiswerk: we hebben het allemaal wel eens niet gemaakt. Ik in ieder geval zeker. Als de leraar dan naar mijn wiskundesommen vroeg, zei ik dat het echt ‘bijna af’ was en begon ik als de wiedeweerga met alles in te halen. Kansloos natuurlijk, want in een lesuurtje kun je niet doen waar je normaal een hele week de tijd voor had. Die gemiste tijd loop je niet meer in. Daar lijkt 343 Industries nu met Halo Infinite ook achter te komen.

Even terugspoelen naar vorig jaar. Tijdens de Xbox Games Showcase in juli vorig jaar liet 343 Industries voor het eerst echte gameplay van Halo Infinite zien. Het spreekwoordelijke huiswerk bleek niet af. Craig de Halo Infinite Brute werd onmiddellijk een meme, maar verder kon de community er niet bepaald om lachen. Het spel zou op dat moment al over vier maanden moeten uitkomen. Het liep allemaal anders.

©GMRimport

Huiswerkbegeleiding

Meester Phil Spencer greep in en gaf deze moeilijke leerling een nieuwe kans. De ontwikkelaar kreeg ruim een jaar uitstel om het huiswerk op orde te krijgen. Halo-veteraan Joseph Staten werd als een soort van huiswerkbegeleider ingevlogen. 343 Industries kreeg zelfs nog hulp van The Coalition, een leerling uit dezelfde klas die wél goede cijfers haalt. En ach, de game had eigenlijk alleen nog maar wat polishing nodig, toch? Infinite had toen immers al bijna af moeten zijn. Co-op, dat zat er natuurlijk sowieso weer in, verzekerden Paul Crocker (Associate Creative Director) en Chris Lee (toen nog studiohoofd) mij persoonlijk. Dus met een heel jaar extra ontwikkeltijd moet alles helemaal goedkomen… toch?

Niet als het huiswerk in de verste verte niet af was. Natuurlijk zijn er excuses op te voeren - die had ik ook als middelbare scholier. De brug stond open, de hond had het huiswerk opgegeten, het verkeerde schrift meegenomen… Daar kan een heel goed excuus tussen zitten, want ik kan niet naar binnen kijken bij 343 en weet niet wat daar allemaal speelt. Maar je moet in zo’n geval dan niet steeds wachten met het slechte nieuws tot je door de leraar op het matje wordt geroepen. Hoe langer je wacht, hoe meer je hebt uit te leggen. Uiteindelijk val je hoe dan ook door de mand.

Al dat uitstel hoeft uiteindelijk geen dealbreaker te zijn. Ik verkies altijd uitstel boven een buggy release. 

-

Door de mand gevallen

Voor 343 was dat moment vorige week, toen bleek dat de co-op en Forge nog altijd niet af zijn en de lancering van Halo Infinite, op 8 december, niet gaan halen. Juist (splitscreen) co-op, die modus die zó gemist werd bij Halo 5: Guardians, is dit najaar nog niet beschikbaar. Zelfs niet met de ondersteuning van meester Phil, huiswerkbegeleider Joseph en klasgenootje The Coalition. Het schrift lag helemaal niet thuis; het huiswerk was gewoon niet af.

Dus nu wordt er weer drie maanden extra uitgetrokken om co-op op orde te krijgen, en nog eens drie maanden voor Forge. Waarbij het nog maar de vraag is of die planning wél gehaald wordt. Als ik namelijk een euro kreeg voor elke keer dat Joseph Staten in deze video ‘we’re targeting’ en ‘our goal’ zegt, had ik nu genoeg geld om die intens sexy Halo Infinite Xbox Series X aan te schaffen.

©GMRimport

Al dat uitstel hoeft uiteindelijk geen dealbreaker te zijn. Ik verkies altijd uitstel boven een buggy release. In dit geval heeft 343 zelfs de kans om Halo Infinite op te delen en in december wel alvast uit te brengen wat af is. Game Pass is dan ook de redder in nood voor Halo, want met zo’n abonnementsdienst voelt het toch wat minder bekaaid dat een game incompleet lanceert. En met Halo Infinite als een jarenlange service en de veelbelovende Technical Preview, heb ik toch goede hoop voor deze game. Twee decennia nadat ik geen zin had om wiskundesommen te maken, is het immers met mij ook allemaal best goed gekomen. Overigens kwam dat bij mij omdat ik toen veel te veel Halo: Combat Evolved zat te spelen. Zou dat ook het excuus van 343 Industries zijn?

Elke zaterdag verschijnt er een column op Gamer.nl die ingaat op actuele gebeurtenissen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel
Gamer.nl
Nieuws

Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel

'Wait a minute, let me do that one again'

Spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn er achter gekomen dat een inmiddels bekende blooper uit het origineel intact is gebleven in de nieuwe versie van de game.

Toen de game eerder deze week werd aangekondigd en uitgebracht liet Bethesda al weten dat Remastered een combinatie van oude en nieuwe ingesproken stemmen bevat. Een blooper uit het origineel die onder de fans inmiddels welbekend is, blijkt nu nog altijd in de remake te zitten - waarschijnlijk bewust.

Het gaat ironisch genoeg om de Master Speechcraft-trainer Tandilwe. De stemactrice ging de fout in tijdens het inspreken van een zin en vroeg vervolgens of ze de zin opnieuw kon doen. De gehele blooper kwam echter in het origineel terecht en nu dus ook in Remastered, zoals in onderstaande tweet beluisterd kan worden.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien
Gamer.nl
Nieuws

Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien

De game komt later dit jaar uit voor pc, Xbox Series-consoles en Game Pass

Unknown Worlds heeft eerder deze week de eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 aan de buitenwereld vertoond.

De beelden werden gedurende een video genaamd 'Road to Early Access' getoond, waarin ontwikkelaar Anthony Gallegos praat over de weg die het aflegt naar de early access-release van het vervolg. De beelden tonen wat lijkt op het equivalent van Safe Shallows uit de eerste game, een ondergronds gebied en een aantal waterwezens.

Vorig jaar werd er al een CGI-trailer van de game uitgebracht, alsmede enkele screenshots. In Subnautica 2 verkennen spelers een nieuwe spelwereld met een nieuwe oceaan. "Deze wereld is te gevaarlijk voor mensen om te overleven... tenzij je de definitie van een mens verandert." De game kan alleen of met drie vrienden in online co-op gespeeld worden. Zoals men gewend is van het origineel kan men ook basissen bouwen en zijn er diverse nieuwe soorten omgevingen om te verkennen.

De early access-versie van Subnautica 2 verschijnt in de loop van dit jaar in ieder geval op Xbox Series X en S en pc (via Steam en Epic Games Store). Ook komt het spel op release meteen op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!