Halo Infinite lanceert zonder co-op of Forge
Gamer.nl
Nieuws

Halo Infinite lanceert zonder co-op of Forge

Op lancering kan Halo Infinite niet coöperatief gespeeld worden. Ook Forge is dan niet toegankelijk.

Dat heeft 343 Industries laten weten in een nieuwe update rondom de aankomende shooter. De video waarin de update wordt gegeven is hieronder te zien. 

De optie om de game in co-op te spelen komt ongeveer drie maanden na lancering beschikbaar, terwijl Forge - waarmee spelers hun eigen spelregels in mapindeling kunnen bepalen - ongeveer een halfjaar op zich laat wachten.

"We willen ons echt richten op een kwalitatief hoogstaande ervaring op lancering en hebben daarom de moeilijke keuze gemaakt om campaign co-op niet onderdeel van de lancering te maken. Ook hebben we het moeilijke besluit gemaakt om Forge uit te stellen."

343 Industries vervolgt: "Onze belangrijkste prioriteit is zorgen dat alles wat uitkomt, onze hoge lat qua kwaliteit behaalt op alle platforms. Campaign co-op en Forge waren gewoonweg nog niet zover. We willen als studio geen onderdelen uitbrengen die nog niet klaar zijn."

Vooral de keuze om geen co-op in de game op lancering te hebben, kan op controverse rekenen bij fans. Halo-spelers zijn gewend om de campagnes van de game met een medespeler te doorlopen.

Halo Infinite had eigenlijk eind vorig jaar met de lancering van de Xbox Series X en S uit moeten komen, maar werd toen uitgesteld naar dit jaar. Voor zover bekend komt de game nu ergens eind dit jaar naar pc, Xbox Series X en S, Xbox One en Game Pass. De multiplayer wordt free-to-play.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'

Daarom zou er niet voor analoge triggers gekozen zijn

De Joy-Cons en Pro Controller voor Nintendo Switch 2 hebben geen analoge, maar digitale triggers. Volgens Nintendo is hier voor gekozen omdat veel ontwikkelaars daar om vroegen.

Dat meldden Nintendo-topmannen in een interview met VentureBeat. Bij analoge triggers registreert de controller hoever de trigger wordt ingedrukt - bijvoorbeeld om te bepalen hoeveel gas er wordt gegeven in racespellen - terwijl digitale triggers elke beweging als dezelfde input registreren.

Setsuya Sasaki, de technical director van de Switch 2: "Er waren een hoop, laten we zeggen, kieskeurige ontwikkelaars die om (digitale triggers) vroegen. Daarom hebben we daar voor gekozen."

Switch 2-producent Kouichi Kawamoto vult aan: "Er zitten zowel voor- als nadelen aan analoge knoppen. Je verliest wat momentum wanneer ze analoog zijn. We overwogen het en besloten dat directe input een betere optie zou zijn."

Overigens had de GameCube-controller wel analoge triggers. Games als F-Zero GX en Super Mario Sunshine maken hier gebruik van. Het is echter niet noodzakelijk om de games te kunnen spelen. Op de Switch 2 komen via Nintendo Switch Online GameCube-spellen beschikbaar. De Switch 2 is vanaf 5 juni verkrijgbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit
Gamer.nl
Nieuws

Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit

Een open bèta gaat op 18 april van start

Rematch, de nieuwe voetbalgame van Sifu-ontwikkelaar Sloclap, komt op 19 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. Naast een standaardeditie van 30 dollar (prijs in euro's nog onbekend) komt er ook een Pro-editie van 40 dollar en Elite-editie van 50 dollar uit met drie dagen eerder toegang en andere extra's. Op 18 april begint daarnaast een open bèta - mensen kunnen zich hier registreren.

De online multiplayergame Rematch bestaat uit potjes van vijf tegen vijf spelers en plaats de camera achter de voetballer die spelers besturen. De wedstrijden spelen zich dan ook af in kleinere stadions.

Een uniek detail van het spel is dat spelers geen overtredingen of buitenspel kunnen maken; alles is toegestaan. Omdat spelers maar één voetballer besturen, kan er continu geschakeld worden van positie op het veld. Verder valt de grafische stijl van Rematch op - een vergelijkbare cartooneske stijl als Sifu.

Rematch komt naar pc (via Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Sloclap belooft dat er na release seizoensgebonden content wordt toegevoegd, waaronder cosmetische items en nieuwe modi.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!