Hoogtepunten: Ubisoft-piratengame Skull and Bones is alfafase gepasseerd
Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!
Take-Two verzoekt modders om Grand Theft Auto-mods te wissen
Take-Two Interactive is de afgelopen dagen bezig met het eisen dat diverse Grand Theft Auto-mods worden verwijderd.
Dat doet het bedrijf via zogenaamde DMCA takedown-berichten. Deze berichten worden naar de makers van mods gestuurd. Daarin wordt geclaimd dat de mods de auteursrechten van de uitgever schenden en het dus moeten verwijderen.
Lees verder
©GMRimport
Waarom Psychonauts 2 een pareltje gaat worden - Gameplay Update
In een kersverse Gameplay Update hoor je waarom Psychonauts 2 echt op je radar moet komen te staan.
Het is alweer een tijdje geleden sinds we een eigen video uitbrachten, maar vandaag keren we terug met de een preview van Psyconauts 2. Double Fine brengt in augustus 2021 eindelijk het langverwachte vervolg uit. Lucas heeft al een flink aantal uren in een preview-versie gestopt en is behoorlijk weggeblazen door de uiterst creatieve game. Samen met Jacco worden de belangrijkste aspecten doorgenomen zodat je klaargestoomd bent voor release.
Lees verder
©GMRimport
Free-to-play-game Tom Clancy's XDefiant aangekondigd
Ubisoft heeft de free-to-play shooter Tom Clancy's XDefiant officieel onthuld.
Gisteren bleek al dat Ubisoft het spel zou onthullen, en eerder lekte er al informatie over het spel uit - toen stond het project nog bekend als Battlecat.
In de 6v6 first-person shooter, ontwikkeld door Ubisoft San Francisco, komen diverse personages uit Tom Clancy-games zoals Splinter Cell, Ghost Recon en The Division voor, waaronder de Wolves, Echelon, Cleaners en Outcasts.
Lees verder
©GMRimport
Raytracing in PS5-versie F1 2021 tijdelijk uitgeschakeld
De eerste grote update voor F1 2021 zorgt er voor dat raytracing in de PlayStation 5-versie tijdelijk wordt uitgeschakeld.
Update 1.04 kwam een paar dagen geleden al voor pc uit, maar verscheen gisteren voor consoles. Opvallend is dat raytracing hiermee tijdelijk wordt uitgeschakeld op PlayStation 5, omdat de game op de console niet naar behoren draait met de optie ingeschakeld.
Lees verder
©GMRimport
Nieuwe PES heet eFootball en is free-to-play
De aankomende nieuwe PES-game heet eFootball en is free-to-play.
Dat heeft Konami aangekondigd. De reeks heette de afgelopen jaren al eFootball PES, maar het PES-gedeelte uit de naam laat men nu helemaal vallen. Ook wordt de game free-to-play op pc, consoles en mobiele platforms.
De voetbalgame wordt ontwikkeld in Unreal Engine en moet ergens deze herfst uitkomen op Steam, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Op een later moment komt de voetbalgame ook naar iOS en Android.
Lees verder
©GMRimport
Amazon-mmo New World lijkt RTX 3090's kapot te branden
New World, de aanstaande mmo-titel van Amazon, lijkt selecte videokaarten te vernielen. In korte tijd meldt een groeiend aantal beta-testers dat recente versies van New World hun GeForce RTX 3090 om zeep hebben geholpen.
Het forumgesprek begon gisteravond bij gebruiker Goatz. De gamer meldt dat inmiddels al zijn tweede EVGA GeForce RTX 3090 FTW3 Ultra het loodje heeft gelegd tijdens het testen van New World. Fabrikant EVGA vervangt dit soort defecten klaarblijkelijk relatief snel, onder de garantietermen. Ondertussen is ook een oudere GTX 980 getest; die deed het prima, volgens Goatz.
Lees verder
©GMRimport
Ubisoft-piratengame Skull and Bones is alfafase gepasseerd
De ontwikkeling van Ubisofts piratengame Skull and Bones is de alfafase gepasseerd.
Dat laat Ubisoft weten aan Kotaku als onderdeel van een uitgebreid artikel waarin de site de turbulente en langdurige ontwikkeling van het spel schetst. Ubisoft meldt daarin: "Het Skull and Bones-team is trots op het werk dat ze hebben bereikt sinds de laatste update. Productie is net de alfafase gepasseerd, en we kijken er naar uit om op het juiste moment meer details te delen."
Lees verder
©GMRimport
Battlefield 2042 krijgt open bèta, Battlefield Portal onthuld
Battlefield 2042 krijgt een open bèta in september. Dat onthullen EA en Dice tijdens EA Play.
Spelers die de game voorbestellen en leden van EA Play krijgen toegang tot de bèta van de game. De inhoud ervan wordt later onthuld.
Ook onthult Ripple Effect Studios, voorheen Dice LA, Battlefield Portal. In de losse modus kunnen spelers op een zestal maps uit Battlefield 1942, Battlefield Bad Company 2 en Battlefield 3 zelf regels voor potjes samenstellen. Zo zijn de wapens uit de verschillende games te selecteren, kunnen eigenschappen van spelers worden aangepast en is een logic editor aanwezig.
Lees verder
©GMRimport
De Dead Space-remake is officieel aangekondigd
Dead Space, zoals de remake simpelweg heet, komt op een nog onbekende datum naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game draait op de Frostbite-engine. Het spel wordt ontwikkeld door EA Motive, dat eerder Star Wars: Squadrons leverde en Dice hielp bij de ontwikkeling van Star Wars Battlefront 2.
EA meldt dat de studio heeft gepraat met fans van de franchise om zo een game te leveren waar fans blij van gaan worden. Net als het origineel speelt de remake zich af op het ruimteschip USG Ishimura. Isaac Clarke moet daar met diverse gereedschappen die hij als wapens inzet weerstand bieden tegen de necromorphs, gruwelijk ogende wezens die vooral vertraagd worden door ze te ontdoen van hun ledematen.
Lees verder
Fifa 22 moet de eerste echte next-gen Fifa worden
Vorig jaar verscheen er weliswaar al een Fifa op PlayStation 5 en Xbox Series X, maar veel meer dan wat grafische verbeteringen haalde EA niet uit de nieuwe generatie consoles. Dat moet komend najaar anders zijn. Met Fifa 22 zet EA het vizier op de toekomst en introduceert het HyperMotion: een nieuwe manier van animaties opnemen én tonen, dat alleen mogelijk is op de nieuwe generatie spelcomputers. Is het marketinggeneuzel of echt een revolutie?
Bij monde van Line Producer Sam Rivera, die al sinds jaar en dag laat zien wat er ieder jaar nieuw is bij de aankomende Fifa, geeft EA een stuk meer prijs over HyperMotion dan met de nietszeggende aankondigingstrailer. Rivera legt haarfijn uit hoe de afgelopen drie jaar aan HyperMotion is gewerkt en hoe capturen tijdens een echte wedstrijd, gecombineerd met machine learning-technologie, een nieuwe generatie voor Fifa gaat inluiden.
Lees verder
©GMRimport