Hoogtepunten: Ubisoft-piratengame Skull and Bones is alfafase gepasseerd
Nieuws

Hoogtepunten: Ubisoft-piratengame Skull and Bones is alfafase gepasseerd

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Take-Two verzoekt modders om Grand Theft Auto-mods te wissen

Take-Two Interactive is de afgelopen dagen bezig met het eisen dat diverse Grand Theft Auto-mods worden verwijderd.

Dat doet het bedrijf via zogenaamde DMCA takedown-berichten. Deze berichten worden naar de makers van mods gestuurd. Daarin wordt geclaimd dat de mods de auteursrechten van de uitgever schenden en het dus moeten verwijderen. 

Lees verder

©GMRimport

Waarom Psychonauts 2 een pareltje gaat worden - Gameplay Update

In een kersverse Gameplay Update hoor je waarom Psychonauts 2 echt op je radar moet komen te staan.

Het is alweer een tijdje geleden sinds we een eigen video uitbrachten, maar vandaag keren we terug met de een preview van Psyconauts 2. Double Fine brengt in augustus 2021 eindelijk het langverwachte vervolg uit. Lucas heeft al een flink aantal uren in een preview-versie gestopt en is behoorlijk weggeblazen door de uiterst creatieve game. Samen met Jacco worden de belangrijkste aspecten doorgenomen zodat je klaargestoomd bent voor release.

Lees verder

©GMRimport

Free-to-play-game Tom Clancy's XDefiant aangekondigd

Ubisoft heeft de free-to-play shooter Tom Clancy's XDefiant officieel onthuld.

Gisteren bleek al dat Ubisoft het spel zou onthullen, en eerder lekte er al informatie over het spel uit - toen stond het project nog bekend als Battlecat.

In de 6v6 first-person shooter, ontwikkeld door Ubisoft San Francisco, komen diverse personages uit Tom Clancy-games zoals Splinter Cell, Ghost Recon en The Division voor, waaronder de Wolves, Echelon, Cleaners en Outcasts.

Lees verder

©GMRimport

Raytracing in PS5-versie F1 2021 tijdelijk uitgeschakeld

De eerste grote update voor F1 2021 zorgt er voor dat raytracing in de PlayStation 5-versie tijdelijk wordt uitgeschakeld.

Update 1.04 kwam een paar dagen geleden al voor pc uit, maar verscheen gisteren voor consoles. Opvallend is dat raytracing hiermee tijdelijk wordt uitgeschakeld op PlayStation 5, omdat de game op de console niet naar behoren draait met de optie ingeschakeld.

Lees verder

©GMRimport

Nieuwe PES heet eFootball en is free-to-play

De aankomende nieuwe PES-game heet eFootball en is free-to-play.

Dat heeft Konami aangekondigd. De reeks heette de afgelopen jaren al eFootball PES, maar het PES-gedeelte uit de naam laat men nu helemaal vallen. Ook wordt de game free-to-play op pc, consoles en mobiele platforms.

De voetbalgame wordt ontwikkeld in Unreal Engine en moet ergens deze herfst uitkomen op Steam, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Op een later moment komt de voetbalgame ook naar iOS en Android.

Lees verder

©GMRimport

Amazon-mmo New World lijkt RTX 3090's kapot te branden

New World, de aanstaande mmo-titel van Amazon, lijkt selecte videokaarten te vernielen. In korte tijd meldt een groeiend aantal beta-testers dat recente versies van New World hun GeForce RTX 3090 om zeep hebben geholpen.

Het forumgesprek begon gisteravond bij gebruiker Goatz. De gamer meldt dat inmiddels al zijn tweede EVGA GeForce RTX 3090 FTW3 Ultra het loodje heeft gelegd tijdens het testen van New World. Fabrikant EVGA vervangt dit soort defecten klaarblijkelijk relatief snel, onder de garantietermen. Ondertussen is ook een oudere GTX 980 getest; die deed het prima, volgens Goatz.

Lees verder

©GMRimport

Ubisoft-piratengame Skull and Bones is alfafase gepasseerd

De ontwikkeling van Ubisofts piratengame Skull and Bones is de alfafase gepasseerd.

Dat laat Ubisoft weten aan Kotaku als onderdeel van een uitgebreid artikel waarin de site de turbulente en langdurige ontwikkeling van het spel schetst. Ubisoft meldt daarin: "Het Skull and Bones-team is trots op het werk dat ze hebben bereikt sinds de laatste update. Productie is net de alfafase gepasseerd, en we kijken er naar uit om op het juiste moment meer details te delen."

Lees verder

©GMRimport

Battlefield 2042 krijgt open bèta, Battlefield Portal onthuld

Battlefield 2042 krijgt een open bèta in september. Dat onthullen EA en Dice tijdens EA Play.

Spelers die de game voorbestellen en leden van EA Play krijgen toegang tot de bèta van de game. De inhoud ervan wordt later onthuld.

Ook onthult Ripple Effect Studios, voorheen Dice LA, Battlefield Portal. In de losse modus kunnen spelers op een zestal maps uit Battlefield 1942, Battlefield Bad Company 2 en Battlefield 3 zelf regels voor potjes samenstellen. Zo zijn de wapens uit de verschillende games te selecteren, kunnen eigenschappen van spelers worden aangepast en is een logic editor aanwezig.

Lees verder

©GMRimport

De Dead Space-remake is officieel aangekondigd

Dead Space, zoals de remake simpelweg heet, komt op een nog onbekende datum naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game draait op de Frostbite-engine. Het spel wordt ontwikkeld door EA Motive, dat eerder Star Wars: Squadrons leverde en Dice hielp bij de ontwikkeling van Star Wars Battlefront 2. 

EA meldt dat de studio heeft gepraat met fans van de franchise om zo een game te leveren waar fans blij van gaan worden. Net als het origineel speelt de remake zich af op het ruimteschip USG Ishimura. Isaac Clarke moet daar met diverse gereedschappen die hij als wapens inzet weerstand bieden tegen de necromorphs, gruwelijk ogende wezens die vooral vertraagd worden door ze te ontdoen van hun ledematen.

Lees verder

Fifa 22 moet de eerste echte next-gen Fifa worden

Vorig jaar verscheen er weliswaar al een Fifa op PlayStation 5 en Xbox Series X, maar veel meer dan wat grafische verbeteringen haalde EA niet uit de nieuwe generatie consoles. Dat moet komend najaar anders zijn. Met Fifa 22 zet EA het vizier op de toekomst en introduceert het HyperMotion: een nieuwe manier van animaties opnemen én tonen, dat alleen mogelijk is op de nieuwe generatie spelcomputers. Is het marketinggeneuzel of echt een revolutie?

Bij monde van Line Producer Sam Rivera, die al sinds jaar en dag laat zien wat er ieder jaar nieuw is bij de aankomende Fifa, geeft EA een stuk meer prijs over HyperMotion dan met de nietszeggende aankondigingstrailer. Rivera legt haarfijn uit hoe de afgelopen drie jaar aan HyperMotion is gewerkt en hoe capturen tijdens een echte wedstrijd, gecombineerd met machine learning-technologie, een nieuwe generatie voor Fifa gaat inluiden.

Lees verder

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!