Battlefield 2042 krijgt open bèta, Battlefield Portal onthuld
Nieuws

Battlefield 2042 krijgt open bèta, Battlefield Portal onthuld

Battlefield 2042 krijgt een open bèta in september. Dat onthullen EA en Dice tijdens EA Play.

Spelers die de game voorbestellen en leden van EA Play krijgen toegang tot de bèta van de game. De inhoud ervan wordt later onthuld.

Ook onthult Ripple Effect Studios, voorheen Dice LA, Battlefield Portal. In de losse modus kunnen spelers op een zestal maps uit Battlefield 1942, Battlefield Bad Company 2 en Battlefield 3 zelf regels voor potjes samenstellen. Zo zijn de wapens uit de verschillende games te selecteren, kunnen eigenschappen van spelers worden aangepast en is een logic editor aanwezig.

De logic editor is een visuele scriptingtool waarmee spelers regels kunnen opstellen om hun 'ervaring' verder aan te passen. Om spelers op weg te helpen komt Ripple Effect Studios met een aantal hulpmiddelen, zoals gidsen.

”We verwachten zeker niet dat iedereen erin duikt”, benadrukt senior game editor Rob Donovan in een interview met Gamer.nl. “We hebben aan de andere kant stappen ondernomen voor spelers die misschien geïnteresseerd, maar ook geïntimideerd zijn. Ten eerste is de rule editor gebaseerd op een programma genaamd Blockly: een open-source programmeertaal en visuele scriptingtool. Er is zelfs nog een andere visuele language scriptingtool genaamd Scratch, die bovenop Blockly is gebouwd en op scholen wordt aangeleerd. Het is dus mogelijk dat sommige spelers eerder vergelijkbare dingen hebben gebruikt.”

Hij vervolgt: “Microsoft heeft daarnaast hun eigen platform, genaamd MakeCode, dat in de Blockly-engine is gebouwd voor geinige, Minecraft-gerelateerde introducties in scripting. Wil je een voorsprong hebben voordat Battlefield Portal uitkomt, dan zou je Microsoft MakeCode kunnen checken.”

Spelers kunnen hun Portal-ervaringen delen door ze publiekelijk te maken of codes aan vrienden te sturen. EA licht zelf enkele ervaringen uit, maar voorziet spelers ook van een serverbrowser.

Battlefield Portal verschijnt samen met Battlefield 2042 voor 22 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

Watch on YouTube

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe beelden van Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered te zien
Nieuws

Nieuwe beelden van Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered te zien

Remastercollectie komt op 10 december uit

Er is een nieuwe trailer van het aankomende Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered uitgebracht.

De video draait om de speciale krachten die hoofdpersonage Raziel heeft. De collectie bevat de twee verschenen Soul Reaver-games. De spellen kunnen met hun oorspronkelijke graphics gespeeld worden of met een verbeterd uiterlijk.

De Soul Reaver-games zijn de vervolgen op Blood Omen: Legacy of Kain, dat ontwikkeld werd door Silicon Knights en in 1996 uitkwam. Vervolg Legacy of Kain: Soul Reaver bracht de reeks naar het third-person-actiegenre. De game werd geregisseerd door Amy Hennig, die later de Uncharted-serie zou maken bij Naughty Dog. In 2001 kwam direct vervolg Soul Reaver 2 uit.

Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered verschijnt op 10 december voor PlayStation- en Xbox-consoles, Nintendo Switch en pc. De game staat deze maand op de cover van onze zustertijdschrift Power Unlimited.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen
Nieuws

Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen

De game wordt daarnaast free-to-play

Het eerder deze week onthulde Final Fantasy 14 zal geen gacha-achtige spelmechanismen bevatten.

Met gacha-games worden over het algemeen spellen bedoeld waarin spelers geld moeten uitgeven om random items te verkrijgen, vergelijkbaar met lootboxes. Volgens Square Enix-ontwikkelaar Naoki 'Yoshi-P' Yoshida hoeven fans niet te vrezen dat dit onderdeel van de mobiele free-to-play-game gaat uitmaken.

"Mensen vragen mij hoe we geld gaan verdienen aan de mobiele game. Sommige spellen hebben gacha-mechanismen om zoveel mogelijk geld te verdienen. Daar is het ons niet om te doen. We hebben de mobiele game met de oorspronkelijke FF14 in gedachten ontwikkeld, en willen erachter komen hoelang een mobiele gebruiker dit spel kan spelen."

Hij vervolgt: "We willen dat elke speler zo lang mogelijk van Final Fantasy 14 kan genieten. Daarom is ons doel om zoveel mogelijk mensen de game zo lang mogelijk te laten spelen, en maar ene klein beetje geld via gegenereerde inkomsten te verdienen. Maak je dus niet druk over hoeveel het gaat kosten. Ik zal blij zijn als je simpelweg van de ervaring kan genieten!"

Dat beantwoordt natuurlijk nog steeds niet hoe Square Enix precies geld gaat verdienen aan het spel, maar dit lijkt wel duidelijk te maken dat spelers niet veel geld in de game kunnen uitgeven om zo beter te worden.

Final Fantasy 14 Mobile wordt ontwikkeld door LightSpeed Studios, een dochteronderneming van Tencent Games, en de ontwikkeling wordt overzien door FF14-regisseur Naoki Yoshida. Een precieze releasedatum is er nog niet, maar er worden binnenkort in China speeltests gehouden en een wereldwijde release moet kort daarna volgen.

Yoshida noemde Final Fantasy 14 Mobile eerder al een "zuster van Final Fantasy 14". Het gaat dus niet om een directe port van de game die op pc en consoles verkrijgbaar is, al moeten wel "de grootsheid van het verhaal en de gevechtsmechanismen naar mobiele apparaten gebracht worden". Duidelijk is ook dat negen 'jobs' op release beschikbaar zullen zijn.

Ook wordt benadrukt dat diverse ontspannende bezigheden beschikbaar zullen zijn in het spel. Zo kan men met chocobo's racen en een Triple Triad-kaartspel spelen. Ook kunnen spelers hun huis naar eigen smaak aanpassen, meedoen aan diverse seizoensgebonden evenementen en diverse outfits passen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!