Ubisoft-piratengame Skull and Bones is alfafase gepasseerd
Gamer.nl
Nieuws

Ubisoft-piratengame Skull and Bones is alfafase gepasseerd

De ontwikkeling van Ubisofts piratengame Skull and Bones is de alfafase gepasseerd.

Dat laat Ubisoft weten aan Kotaku als onderdeel van een uitgebreid artikel waarin de site de turbulente en langdurige ontwikkeling van het spel schetst. Ubisoft meldt daarin: "Het Skull and Bones-team is trots op het werk dat ze hebben bereikt sinds de laatste update. Productie is net de alfafase gepasseerd, en we kijken er naar uit om op het juiste moment meer details te delen."

Skull and Bones werd in 2017 aangekondigd, maar is volgens Kotaku al sinds 2013 in ontwikkeling. In 2018 werd het spel nogmaals getoond, maar sindsdien is er publiekelijk niets meer van het spel vernomen. Wel lekte uit dat de ontwikkeling van het spel meerdere malen opnieuw is begonnen.

In het artikel van Kotaku wordt geclaimd dat het spel met gemak over de geschatte budgetten is gegaan. Het spel zou Ubisoft al meer dan 120 miljoen dollar hebben gekost. Dat budget zou blijven stijgen terwijl honderden ontwikkelaars hun best doen het spel af te maken.

"Als Skull and Bones bij een andere ontwikkelaar in de maak was, zou het al tien keer zijn afgeschoten", meldt een anonieme, voormalige werknemer van het project.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Supermassive werkte aan inmiddels geannuleerde Blade Runner-game
Gamer.nl
Nieuws

Supermassive werkte aan inmiddels geannuleerde Blade Runner-game

De eigenaar van de Blade Runner-IP zou roet in het eten hebben gegooid

Supermassive Games had een nog onaangekondigde Blade Runner-game in ontwikkeling, maar die is inmiddels geannuleerd.

Dat onthult Insider Gaming. Het third-person-spel heette Blade Runner: Time To Live en richtte zich op cinematische situaties en de personages. In de game zouden spelers in de huid van de enige Blade Runner in 2065 kruipen, genaamd So-Lange, die "onverklaarbaar nog steeds in leven is ondanks zijn gelimiteerde levensduur".

Het spel, dat werd ontwikkeld door het team dat daarvoor aan The Quarry had gewerkt, had een singleplayercampagne van zo'n tien tot twaalf uur bevat, dat een "spannend verhaal zou vertellen waarin de filosofische thema's van Blade Runner met kinetische actie-adventure-gameplay zouden worden gecombineerd".

In de game zouden spelers jacht maken op Rev, de mysterieuze en meedogenloze leider van een ondergronds network aan replicants. Hoofdpersonage So-Lange zou echter worden verraden er alleen voor komen te staan in een enorm gewelddadige omgeving.

Het spel zou vier belangrijke gameplayelementen krijgen rondom stealth, gevechten, verkenning en onderzoek. Ook zou er een focus hebben gelegen op interactie met personages. Supermassive was van plan om de dialogen authentiek aan te laten voelen.

De pre-productie van het spel zou in september vorig jaar zijn gestart. Het was de bedoeling dat pre-productieperiode afgelopen maart om zou gaan in het testen van prototypes, maar zover is de ontwikkeling niet gekomen. De game had in september 2027 voor PlayStation 5, Xbox Series, pc, en de volgende generatie Xbox- en PlayStation-consoles moeten verschijnen.

De game zou zijn geannuleerd omdat Alcon Entertainment, de eigenaar van de rechten op Blade Runner, niet akkoord zou zijn gegaan. Een precieze reden hiervoor is niet bekend, maar de game zou eind vorig jaar definitief zijn geannuleerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe GameCube-controller toch wel bruikbaar met andere Switch 2-games
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe GameCube-controller toch wel bruikbaar met andere Switch 2-games

De controller is dus niet alleen geschikt voor klassieke GameCube-games via Switch Online

Nintendo heeft verduidelijkt dat de nieuwe GameCube-controller voor Nintendo Switch 2 toch wel voor allerlei games op Switch 2 gebruikt kan worden, en niet alleen GameCube-spellen die via Nintendo Switch Online worden aangeboden.

Eerder deze maand merkten Nintendo-fans in een video over de komst van GameCube-games naar Nintendo Switch 2 via Switch Online de volgende tekst op: “De controller is alleen compatibel met Nintendo GameCube - Nintendo Classics.” Logischerwijs ging men er op basis van deze info van uit dat de nieuwe GameCube-controller alleen met klassieke GameCube-games via Switch Online gebruikt kon worden.

Nintendo heeft dit nu echter opgehelderd. Blijkbaar kan de controller ook voor andere Switch 2-games gebruikt worden, maar kan Nintendo niet garanderen dat dit vlekkeloos werkt. "De GameCube-controller is ontworpen voor gebruik met de Nintendo GameCube - Nintendo Classics-collectie aan games en betreft een optionele manier om deze games te besturen", aldus een woordvoerder van het bedrijf tegen Nintendo Life.

De woordvoerder vervolgde: "Aangezien het niet alle knoppen en features van de andere Switch 2-controllers heeft, kunnen er zich problemen voordoen wanneer andere games er mee gespeeld worden. De GameCube-controller kan alleen op Nintendo Switch 2 gebruikt worden en is niet compatibel met de Nintendo Switch", zo werd verduidelijkt.

De Nintendo Switch 2 komt op 5 juni uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!