Hoogtepunten: Nieuwe Nintendo Switch wordt gedurende komende weken onthuld
Nieuws

Hoogtepunten: Nieuwe Nintendo Switch wordt gedurende komende weken onthuld

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

Graphics blijven er voorlopig nog wel even ‘nep’ uitzien

Met elke nieuwe generatie spelcomputers stijgen de grafische prestaties exponentieel: méér pixels, méér polygonen en méér visuele effecten. Maar nog steeds is een game onmiskenbaar een game. Niemand die ooit een spel in actie ziet, denkt: “waar is dit gefilmd?” Gaan games er ooit zo realistisch uitzien en willen we dat wel?

Dat spellen er nu vele malen mooier uitzien dan pak ‘m beet twintig jaar geleden, valt niet te ontkennen. Maar fotorealistisch? Absoluut niet. Hoewel een screenshot van een landschap of een gebouw wellicht nog iemand even kan doen twijfelen (maar niet lang), is elk met de computer gegenereerd personage onmiddellijk herkenbaar als ‘nep’. Als het allemaal beweegt is er geen reden meer voor zelfs de minste twijfel. Waar we naar kijken is met de computer gegenereerd.

Lees verder

©GMRimport

Respawn verdedigt hoge prijzen van skins in Apex Legends

Dat deed het bedrijf in een recente Reddit AMA. De afgelopen tijd is er veel kritiek over de prijs van bepaalde premium skins in de game. Die kosten rond de 1800 Apex Coins, omgerekend tegen de 15 euro.

Gedurende de vragensessie beantwoordde director of communications Ryan K. Rigney - soms in naam van de persoon binnen het bedrijf die eindverantwoordelijk is voor de prijzen - diverse vragen over de hoge prijzen. "Mensen denken misschien dat cosmetische items makkelijk te produceren zijn, omdat onze concurrentie dit soort items in veelvoud beschikbaar stelt. Maar ons team is veel kleiner en spendeert meer tijd aan de skins."

Lees verder

©GMRimport

'Ontwikkeling Skull and Bones wederom opnieuw begonnen'

De ontwikkeling van Ubisofts piratengame Skull and Bones zou voor de tweede keer zijn geschrapt, om vervolgens opnieuw te beginnen.

Dat claimt een anonieme bron aan Gameluster. De ontwikkeling van het spel zou enkele maanden geleden opnieuw zijn begonnen, nadat managing director Hugues Ricour van Ubisoft Singapore vorig jaar ontslagen werd.

Lees verder

©GMRimport

Biomutant barst van de twijfelachtige keuzes

Biomutant is een openwereld-rpg met dialogen met keuzevrijheid, een craftingsysteem, een uitgebreid vechtsysteem, vrij te spelen skills, een stamina-meter zoals in Zelda: Breath of the Wild, outposts met bijbehorende facties, verschillende aan je wapen gekoppelde vaardigheden, een karmasysteem á la Fable én een verteller die je acties duidt zoals we kennen uit Immortals: Fenyx Rising. Inderdaad, dat is nogal wat.

Het spel klinkt nu misschien als een best-of is van recente openwereld-rpg’s, maar dat valt tegen. Biomutant komt meer in de buurt van een losjes gecureerde langspeelplaat die bij vlagen verzuipt in eigen aspiraties. De grootste slachtoffers zijn het suffe verhaal dat in leven wordt gehouden met warrige dialogen, een pacing die alle kanten opschiet en matige missies, die in complexiteit doen terugdenken aan quests uit mmo’s van begin deze eeuw.

Lees verder

©GMRimport

PlayStation Plus heeft inmiddels 47,6 miljoen leden

Dat heeft Sony aangekondigd in een slide voor diens corporate meeting. Het aantal leden is in maart vastgesteld, dus inmiddels ligt het aantal leden mogelijk hoger. Een jaar geleden lag het aantal leden nog op 41,5 miljoen.

Met een PlayStation Plus-abonnement kunnen gamers op PlayStation-consoles online tegen anderen gamen. Ook kunnen gamers elke maand een aantal games kosteloos claimen. De afgelopen tijd waren games als Control, Final Fantasy 7 Remake en Destruction AllStars onderdeel van de line-up.

Lees verder

©GMRimport

Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl verschijnen op 19 november

The Pokémon Company heeft de releasedata van Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl, en Pokémon Legends Arceus onthuld.

Brilliant Diamond en Shining Pearl zijn vanaf 19 november beschikbaar voor Nintendo Switch. In een tweet zijn de doosjes van de remakes onthuld, die worden gemaakt door het Koreaanse bedrijf ILCA, in samenwerking met Game Freak. De games moeten 'trouw blijven' aan de originele DS-titels, maar ook enkele verfijningen toevoegen.

Lees verder

©GMRimport

'Nieuwe Nintendo Switch wordt gedurende komende weken onthuld'

Nintendo zou van plan zijn het nieuwe Nintendo Switch-model ergens de komende weken, nog voor E3, te onthullen.

Dat blijkt uit een nieuwe reportage van Bloomberg. Het bedrijf zou het nieuwe model, waar al geruime tijd geruchten de ronde over doen, nog voor E3 willen onthullen. Zo zouden uitgevers games die specifiek voor het model zijn bedoeld - of beter draaien op dat model - tijdens E3 kunnen tonen. E3 wordt dit jaar van 12 tot en met 15 juni gehouden, zij het alleen digitaal.

Lees verder

Uncharted 4: A Thief's End komt waarschijnlijk naar pc

De PlayStation 4-game Uncharted 4: A Thief's End komt zeer waarschijnlijk naar pc.

Dat blijkt uit een Sony-presentatie van een gesprek met investeerders. In de presentatie wordt vermeld dat er naast de vorige week uitgekomen pc-versie van Days Gone meer PlayStation-games naar pc komen. Op diezelfde slide van de presentatie wordt ook Uncharted 4 genoemd. 

Lees verder

©GMRimport

Sony wil populaire PlayStation-franchises naar mobiel brengen 

Sony is van plan om diverse populaire PlayStation-franchises naar mobiel te brengen.

Dat meldde SIE-directeur Jim Ryan in een gesprek met investeerders. Volgens hem wil het bedrijf dit fiscale jaar beginnen met "sommige iconische PlayStation-IP" naar smartphones te brengen. "Doordat we leren van deze ervaringen en steeds meer games naar mobiel gaan brengen, verwachten we dat onze contributies op pc en mobiel steeds belangrijker gaan worden."

Lees verder

©GMRimport

Eerste gameplay van Horizon Forbidden West getoond 

Sony en Guerrilla Games hebben gisteravond de eerste gameplaybeelden getoond van Horizon Forbidden West.

Dat deden de uitgever en ontwikkelaar in een State of Play-uitzending. Er werd ongeveer veertien minuten aan gameplay getoond van de PlayStation 5-versie van de game. Forbidden West werd vorig jaar aangekondigd middels een trailer, maar het is voor het eerst dat er uitgebreide gameplay van het spel te zien is.

Lees verder

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!