Respawn verdedigt hoge prijzen van skins in Apex Legends
Nieuws

Respawn verdedigt hoge prijzen van skins in Apex Legends

Respawn Entertainment heeft de hoge prijzen van premium items en skins in Apex Legends verdedigd.

Dat deed het bedrijf in een recente Reddit AMA. De afgelopen tijd is er veel kritiek over de prijs van bepaalde premium skins in de game. Die kosten rond de 1800 Apex Coins, omgerekend tegen de 15 euro. 

Gedurende de vragensessie beantwoordde director of communications Ryan K. Rigney - soms in naam van de persoon binnen het bedrijf die eindverantwoordelijk is voor de prijzen - diverse vragen over de hoge prijzen. "Mensen denken misschien dat cosmetische items makkelijk te produceren zijn, omdat onze concurrentie dit soort items in veelvoud beschikbaar stelt. Maar ons team is veel kleiner en spendeert meer tijd aan de skins."

Hij vervolgt: "Wat mensen vaak missen is dat we aan deze skins hebben gewerkt en we niet 24 uur per dag, 7 dagen per week kunnen werken. Het is duurder dan mensen denken qua werknemers en manuren, omdat mensen het overleg over het concept, het testen, de hulpmiddelen en het maken ervan niet overwegen."

Rigney gaat ook dieper in over de beslissingen qua prijzen voor bepaalde items. "We denken hier constant over na en het is moeilijk, want we willen dat Apex Legends een lange tijd blijft bestaan. We kunnen de game alleen blijven ondersteunen als we een gezonde zaak runnen. We hopen dat spelers begrijpen dat we er hard aan werken om meer balans te creëren, maar als je naar het volledige plaatje kijkt, is het een uitdaging. (...) Het kost geld om nieuwe gamemodi, maps en features te lanceren."

Veel Reddit-bezoekers hekelden het antwoord van Rigney, omdat het niet specifiek op de hoge kosten van premium skins in zou gaan.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!