Eerste gameplay van Horizon Forbidden West getoond
Nieuws

Eerste gameplay van Horizon Forbidden West getoond

Sony en Guerrilla Games hebben gisteravond de eerste gameplaybeelden getoond van Horizon Forbidden West.

Dat deden de uitgever en ontwikkelaar in een State of Play-uitzending. Er werd ongeveer veertien minuten aan gameplay getoond van de PlayStation 5-versie van de game. Forbidden West werd vorig jaar aangekondigd middels een trailer, maar het is voor het eerst dat er uitgebreide gameplay van het spel te zien is.

In de beelden is te zien hoe hoofdpersonage Aloy een vriend - Erend - probeert te redden van een vijandelijke stam. De vijanden rijden op robots - waaronder een soort mammoet - maar Aloy zelf kan ook robots hacken om er op te rijden. Verder heeft ze ook een grijphaak om zich snel door de spelwereld te verplaatsen en een soort paraglider om door de lucht te zweven. Ook kan ze omgevingen scannen om snelle klimroutes te vinden en in het water duiken en zo een onderwaterwereld verkennen.

Horizon Forbidden West speelt zich net als het eerste deel, Horizon Zero Dawn, vele jaren in de toekomst af. De mensheid leeft in stammen en grote gebouwen zijn langzaam maar zeker overgenomen door de natuur. De spelwereld wordt bevolkt door dierachtige robots. In dit vervolg trekt Aloy naar de westkust van de Verenigde Staten - specifiek San Francisco - om een manier te vinden een roodachtig goedje dat langzaam de wereld overneemt tegen te houden.

Horizon Forbidden West wordt net als het eerste deel ontwikkeld door de Amsterdamse studio Guerrilla Games, ook bekend van de Killzone-franchise. Het spel komt naar PlayStation 5 en PlayStation 4, maar een releasedatum is vooralsnog niet bekend. Toen de game vorig jaar werd aangekondigd, werd 2021 als releasejaar vermeld. Op PlayStation Blog laat Guerrilla weten dat de ontwikkeling op schema verloopt en dat een update binnenkort volgt.

Onder de gameplaybeelden zijn ook vier nieuwe screenshots van de game te zien.

Watch on YouTube

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!