The Callisto Protocol-spin-off Project Birdseye onthuld
Nieuws

The Callisto Protocol-spin-off Project Birdseye onthuld

Ontwikkelaar werkt ondertussen ook aan een nieuwe triple-A-game

Striking Distance Studios heeft Project Birdseye onthuld, een nieuwe roguelike die zich afspeelt in hetzelfde universum als de vorige game van de ontwikkelaar, The Callisto Protocol.

"Het is onze versie van een snelle roguelike actiegame die zich afspeelt in de Black Iron Prison." Volgens de ontwikkelaar werkt een klein team binnen Striking Distance aan het spel, terwijl de rest aan de volgende grote release werkt.

"We houden van de wereld die we voor The Callisto Protocol hebben bedacht en willen daar blijven - Black Iron Prison is de perfecte futuristische speeltuin voor de visie van het team. Het is geen The Callisto Protocol 2 - zie het eerder als een zijmissie waarmee we de wereld van de game kunnen uitbreiden en onze creatieve spierballen kunnen rekken, zonder dat het impact heeft op de ontwikkeling van onze volgende AAA-game."

Buiten onderstaande trailer en bovenstaande info zijn er nog geen verdere details over Project Birdseye. Ook platforms en releasedatum zijn niet bekend. Begin dit jaar bleek uit vacatures al dat Striking Distance aan een nieuwe game die op Unreal Engine 5 draait werkt - dat is vermoedelijke de grotere release die de ontwikkelaar hierboven noemt.

Het in 2022 verschenen The Callisto Protocol heeft qua setting veel weg van de Dead Space-reeks. Dat is ook niet zo gek: de studio werd opgericht door Glen Schofield, die aan die klassieke franchise werkte. The Callisto Protocol werd echter wisselend ontvangen en de verkoop viel tegen. Schofield vertrok afgelopen september bij de studio.

Afgelopen augustus werden er nog 32 werknemers ontslagen bij Striking Distance. Dit vanwege “strategische wijzigingen” binnen de studio om “meer kans op succes te creëren voor huidige en toekomstige projecten”. PUBG: Battlegrounds-uitgever Krafton is de eigenaar van de studio.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Donkey Kong-gedeelte in Super Nintendo World ontvangt eerste bezoekers
Nieuws

Donkey Kong-gedeelte in Super Nintendo World ontvangt eerste bezoekers

Het park gaat op 11 december voor alle bezoekers open

De eerste bezoekers hebben rondgelopen in het nieuwe Donkey Kong Country-gedeelte in Super Nintendo World te Japan.

Het nieuwe Donkey Kong Country-gedeelte in Super Nintendo World te Universal Studios Japan gaat officieel pas op 11 december open, maar een aantal vaste bezoekers die de duurste jaarpassen voor het park in het bezit hebben mochten al een bezoekje brengen. In onderstaande video van VGC-redacteur Andy Robinson is te zien hoe ze het Donkey Kong-gedeelte betreden.

Eerder deze maand zond Nintendo al een speciale Direct-video uit waarin Donkey Kong-bedenker Shigeru Miyamoto een rondleiding gaf van het nieuwe parkgedeelte. Zo bleek dat er eten en drinken in een speciaal Donkey Kong-thema kan worden gekocht. Ook kan men met de harige aap op de foto en is er een spelletje voor drie personen waar men op de maat op trommels moet slaan om zo Rambi tevoorschijn te halen. Logischerwijs is er ook een achtbaan, genaamd Mine Cart Madness, in de vorm van een mijnkarrit.

Zoals gezegd gaat het Donkey Kong-gedeelte van het park in Japan op 11 december dit jaar open voor alle bezoekers. Zoals eerder al bekend werd gemaakt zal dit Donkey Kong-gedeelte ook onderdeel zijn van Super Nintendo World te Universal Studios te Orlando, Florida. Dat gaat op 22 mei 2025 open.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden
Nieuws

Studio van voormalige Mass Effect-ontwikkelaar pauzeert werkzaamheden

Er is onvoldoende financiering gevonden

Worlds Untold, een nieuwe studio van Mass Effect-schrijver Mac Walters, "pauzeert" de huidige werkzaamheden tot er een partner die voor de financiering kan zorgen is gevonden.

Dat heeft Walters via een statement op LinkedIn laten weten. Terwijl er naar financiën wordt gezocht, staat het werknemers van Worlds Untold vrij om naar andere werkzaamheden te zoeken. Volgens Walters gaat het om een moeilijke maar nodige keuze.

Worlds Untold werd vorig jaar uit de doeken gedaan. Het gaat om een studio die in samenwerking met NetEase Games is opgericht, maar blijkbaar is dat alleen niet genoeg voor het bestaansrecht van het bedrijf.

De studio uit Vancouver, Canada heeft als doel franchises te ontwikkelen "met diepgang en mogelijkheden die niet in een enkele game of zelfs een enkel medium passen". Het eerste spel moet een actie-adventuregame worden die zich in de nabije toekomst afspeelt. Daarbij moet er een "adembenemende spelwereld vol met mysterie en verkenning" in zitten. Zolang de financiering van de studio niet rond is, lijkt de toekomst van dit spel ook onduidelijk.

Walters vertrok begin vorig jaar bij Bioware. Hij heeft onder andere aan Jade Empire gewerkt, was de hoofdschrijver van Mass Effect 2 en 3 en de regisseur van Mass Effect: Legendary Edition. Andere grote namen die bij Worlds Untold aan de slag gingen, waren art director Ramil Sunga, die mee heeft gewerkt aan Anthem, Mass Effect Andromeda en Dragon Age, en audioregisseur Sotaro Tojima, bekend van Halo en Metal Gear Solid.

Eerder deze week werd al aangekondigd dat Humanoid Origin zijn deuren sluit. Dit is een studio die werd gerund door Casey Hudson, de voormalige regisseur van Mass Effect. Ook hier was een tekort aan financiering de hoofdoorzaak.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!