Square Enix-werknemers tonen interesse in Final Fantasy 6-remake
Nieuws

Square Enix-werknemers tonen interesse in Final Fantasy 6-remake

De brand manager van Final Fantasy legt uit waarom dat een grote uitdaging is

Werknemers van Square Enix zouden graag aan een remake van Final Fantasy 6 werken.

Dat meldde brand manager en Final Fantasy 7 Remake-producent Yoshinori Kitasi tijdens een rondetafelgesprek om het vijfendertigste jubileumjaar van de franchise te vieren. Genki_JPN vertaalde een gedeelte van dit gesprek.

"Ik denk dat Final Fantasy 6 Remake moeilijk zou zijn. Final Fantasy 7 Remake is nog niet af, dus ik kan er nog niet over nadenken. Maar er zijn veel Final Fantasy 6-fans binnen het bedrijf, en ze vragen mij vaak wanneer we (een remake van) 6 gaan maken."

Final Fantasy-bedenker Hironobu Sakaguchi was ook aanwezig tijdens het gesprek. Volgens hem is het maken van een remake van Final Fantasy 6 zo'n uitdaging omdat het origineel uit pixels in plaats van polygonen bestaat - het zou dus meer werk kosten om er een 3D-game van te maken. Ondanks dat vroeg hij aan Kitasu: "Kun je het niet wat sneller uitbrengen?", waarna Kitasu moest lachen.

Final Fantasy 6 verscheen oorspronkelijk in 1994 op de SNES en werd in 1999 ook op PlayStation uitgebracht. In 2006 verscheen een versie voor de Game Boy Advance. Onlangs maakte de game ook deel uit van de Final Fantasy Pixel Remaster-collectie.

Later deze week komt het nieuwste deel in de reeks, Final Fantasy 16 uit. Square Enix werkt ook aan het tweede deel van Final Fantasy 7 Remake, genaamd Rebirth. De game komt in 2024 uit op twee disks - onlangs werd er een nieuwe trailer van getoond. Journalist Jeff Grubb speculeerde eerder deze maand dat er achter de schermen ook aan een remake van Final Fantasy 9 wordt gewerkt, al is dat vooralsnog niet bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ubisoft: Content en missies in Assassin's Creed Shadows-hub zijn geheel gratis
Nieuws

Ubisoft: Content en missies in Assassin's Creed Shadows-hub zijn geheel gratis

Eerder deze week verschenen er illustraties van cosmetische items online

Ubisoft heeft laten weten dat de content in Animus Hub - de aankomende, overkoepelende gamehub van waaruit Assassin's Creed Shadows en toekomstige AC-ervaringen beschikbaar worden gesteld - gratis zal worden aangeboden.

Eerder deze week lekten er illustraties van cosmetische items voor Assassin's Creed Shadows, waaronder een mount en diverse kledingstukken en wapens. Toen werd geclaimd dat deze beschikbaar komen via de Animus Hub, de gamehub die voorheen bekendstond als Assassin's Creed Infinity, van waaruit nieuwe content voor de gamereeks aangeboden gaat worden.

Een woordvoerder van Ubisoft heeft op de officiële subreddit inmiddels iets meer duidelijkheid gegeven. Waar veel gamers veronderstelden dat gelekte content onderdeel zou uitmaken van een betaalde battle pass, blijkt het om gratis content te gaan. Volgens de woordvoerder wordt de extra content die via de Animus Hub aangeboden gaat worden "helemaal gratis". Daarbij zullen spelers "zonder iets te hoeven betalen toegang krijgen tot content en missies". Hij benadrukte ook dat er "geen betaalde abonnementen of betaalde battle passes" via de Animus Hub aangeboden gaan worden.

Hoe de Animus Hub precies gaat functioneren in samenwerking met Assassin's Creed Shadows zal bekendgemaakt worden wanneer de releasedatum van Shadows nadert.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Herstelde Double XP-tokens in Call of Duty: Black Ops 6 toch weer verwijderd
Nieuws

Herstelde Double XP-tokens in Call of Duty: Black Ops 6 toch weer verwijderd

De blijdschap van spelers was van korte duur

Met de start van het eerste seizoen van Call of Duty: Black Ops 6 en Warzone werden de verdiende Doubel XP-tokens van Modern Warfare 2- en 3-spelers aan de nieuwe game toegevoegd. Het bleek echter om een fout gegaan en ze zijn inmiddels weer verwijderd.

Veel gamers hadden nog diverse Double XP-tokens over in Modern Warfare 2 en 3. Met deze tokens kan er twee keer zo snel XP vrijgespeeld worden voor levels en wapens. Toen Black Ops 6 eerder dit najaar uitkwam, bleek dat de overgebleven tokens niet mee waren verhuist naar de multiplayer van die game. Toen het eerste seizoen van Black Ops 6 afgelopen donderdagavond begon, bleek echter dat de tokens alsnog waren toegevoegd - tot blijdschap van veel spelers.

Die blijdschap was echter van korte duur, want inmiddels zijn ze weer uit de game gehaald. In recente patch notes valt te lezen dat Treyarch "een probleem heeft opgelost waardoor incorrect oude XP-tokens geactiveerd konden worden in Black Ops 6". Ondanks de positieve reactie van veel spelers, besloot de ontwikkelaar de tokens dus toch weer te verwijderen.

Afgelopen donderdagavond is het eerste seizoen van Black Ops 6 en Warzone begonnen. Er zijn nieuwe multiplayermaps, modi, skins en nog veel meer toegevoegd. Zoals gebruikelijk is er ook een betaalde battle pass beschikbaar. Hier is meer informatie over de inhoud van het nieuwe seizoen te vinden, en Activision heeft hier de complete patch notes gepubliceerd. Het eerste seizoen heeft ook een easter egg aan de Nuketown-map toegevoegd, zoals hier gelezen kan worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!