PlayStation stelt helft van twaalf geplande live-service games uit
Tot en met maart 2026 moeten er zes live-service games verschijnen
Sony PlayStation heeft de helft van twaalf geplande live-service games intern uitgesteld.
Dat heeft het bedrijf aangekondigd tijdens het bekendmaken van diens kwartaalcijfers. Eerder liet Sony weten dat het tot en met maart 2026 twaalf verschillende live-service games wilde uitbrengen. Zes daarvan komen nu dus pas daarna uit.
Eerder dit jaar bleek al dat er samen werd gewerkt met Destiny-ontwikkelaar Bungie - inmiddels ook onderdeel van PlayStation Studios - om kritisch te kijken naar de live-service games die bij het bedrijf in ontwikkeling zijn. COO en CFO Hiroki Totoki liet tijdens een gesprek met investeerders (via VGC) weten dat deze kwaliteitscontrole voor de uitgestelde games heeft gezorgd.
"We proberen op deze manier te zorgen dat (deze games) zo lang mogelijk door gamers gespeeld kunnen worden. Van de twaalf games, zullen er zes voor april 2026 uitkomen - dat is ons huidige plan. We werken nog aan de zes overige titels."
Eerder bleek al dat Naughty Dog meer tijd nodig had voor de The Last of Us-multiplayergame - een van de live-service games van PlayStation. Sindsdien gaan er geruchten over ontslagen bij de studio en een mogelijke stilstand van de ontwikkeling van het spel, maar onlangs werd bevestigd dat de game nog altijd in ontwikkeling is.
Een andere live-service game in ontwikkeling is Marathon van Bungie. Bij die studio vielen er onlangs ook ontslagen, en volgens geruchten is Marathon dan ook uitgesteld. Verder zijn er live-service games als Fairgames (Haven Studios) en Helldivers 2 (Arrowhead Game Studios) in ontwikkeling bij Sony. Guerrilla weekt aan een live-service game in de Horizon-franchise. Ook de MLB: The Show-spellen worden onder live-service geschaard.