'Er rolden koppen bij Sony door annulering The Last of Us-multiplayergame'
Nieuws

'Er rolden koppen bij Sony door annulering The Last of Us-multiplayergame'

Honderden mensen werkten zo'n vier jaar aan het project

Volgens journalist Jason Schreier "rolden er een aantal koppen bij Sony" als gevolg van de annulering van de multiplayergame gebaseerd op de The Last of Us-franchise.

Toen The Last of Us: Part 2 in 2020 uitkwam, zat er in tegenstelling tot het eerste deel geen multiplayermodus inbegrepen bij het spel. Naughty Dog gaf aan een losstaande multiplayergame gebaseerd op The Last of Us te ontwikkelen. Eind vorig jaar werd aangekondigd dat het project was geannuleerd.

Bloomberg-journalist Jason Schreier, die over het algemeen goed op de hoogte is van de gang van zaken bij diverse ontwikkelstudio's ging recentelijk dieper in op de situatie tijdens de Friends Per Second-podcast. Daarin werd in eerste instantie gesproken over de recente ontslagronde bij Bungie en Sony's poging om zich meer op liveservicegames te richten.

Vervolgens praatte Schreier over hoe liveservicegames bij singleplayerstudio's ontstaan: "De lijst van games die zijn ontstaan als koerswijziging van singleplayerstudio's die liveservicegames wilden uitbrengen en uiteindelijk probleemgevallen bleken te zijn, is erg, erg lang. Ik heb denk ik over veel gevallen geschreven. De cyclus gaat als volgt: singleplayerstudio is enorm succesvol, probeert liveservice uit. Besteedt zeven jaren aan het maken van een liveservicegame die niemand wil. Liveservicegame komt uit, het is een fiasco."

Daarna stipte Schreier de geannuleerde The Last of Us-multiplayergame aan en meldde hij dat Naughty Dog deze situatie heeft vermeden omdat de game nooit is uitgekomen. Toch had de annulering gevolgen: "Naughty Dogs multiplatformgame was iets van vier jaar in ontwikkeling bij een team bestaande uit honderden. Dat is een duur kostenplaatje voor iets dat niet doorging. (...) Als gevolg rolden er wat koppen bij Sony."

Het is niet bekend waar Naughty Dog op dit moment aan werkt, al gaan er geruchten over een sciencefictionproject alsmede een nieuwe The Last of Us-game. De studio liet wel weten dat het niet altijd bekend zal staan als 'de The Last of Us-studio'.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Futuristische shooter Turbo Overkill nu verkrijgbaar op consoles
Nieuws

Futuristische shooter Turbo Overkill nu verkrijgbaar op consoles

Voor twee tientjes op Switch, PS5, PS4, Xbox Series en Xbox One

De cyberpunkshooter Turbo Overkill is nu speelbaar op Nintendo Switch, PlayStation- en Xbox-consoles.

De game verscheen in 2022 al via early access op pc en kwam in 2023 ook volledig uit, en nu is dus de consoleversie verkrijgbaar. De game kost zo'n 20 euro.

In Turbo Overkill houden spelers een haast ritmische snelheid aan, waarbij men in een futuristische wereld allerlei vijanden raakschiet. Daarbij heeft het hoofdpersonage een kettingzaak op zijn been zitten. De game speelt zich af op de door misdaad geteisterde straten van Neo-paradise. Als een zogenaamde 'Street Cleaner' moeten spelers de straten vrijmaken van al het aanwezige tuig.

De pc-versie van Turbo Overkill stond in de Gamer.nl Top 25 van 2023, om precies te zijn op de vijfentwintigste plek. We schreven het volgende: "Turbo Overkill is een snelle shooter die is gemaakt door mensen die graag snelle shooters spelen. De game doet denken aan Doom Eternal in een cyberpunksetting, maar telt veel meer spelsystemen in dienst van dat typische fps-ritme. Je been is een kettingzaag, waarmee je onbeperkt over de vloer kan sliden om je tegenstanders om te zagen. Combineer dat met een wall rungrapple hook en triple jump, en je begrijpt het idee. Deze game flowt."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ninja Gaiden 2 Black ontvangt in februari patch met balanswijzigingen
Nieuws

Ninja Gaiden 2 Black ontvangt in februari patch met balanswijzigingen

Er is gisteren al een patch voor de pc-versie uitgekomen waarmee een bug werd opgelost

In de loop van februari komt er een update voor het pas verschenen Ninja Gaiden 2 Black uit waarmee de balans van de game aangepast wordt.

Dat heeft Team Ninja aangekondigd. Gisteren is al patch 1.0.6.0 voor de game uitgekomen, waarmee een bug wordt aangepakt die er voor zorgde dat er geen DLSS- en XeSS-opties in de pc-versie beschikbaar waren.

In de tweet waarin deze patch werd aangekondigd, liet het bedrijf ook het volgende weten: "Aan de hand van feedback die we hebben ontvangen bereiden we een patch voor die medio februari moet verschijnen waarin aanpassingen aan de balans worden gedaan en die extra features toevoegt."

Eerder deze maand werd niet alleen Ninja Gaiden 4 aangekondigd, maar verscheen ook uit het niets Ninja Gaiden 2 Black, een 'definitieve editie' van de actiegame die op Unreal Engine 5 draait. Het spel is nu verkrijgbaar voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Ook staat de game op Xbox Game Pass.

Ron Vorstermans deelde een 8 uit in zijn review: "De subtitel ‘Black’ heeft in de wereld van Ninja Gaiden veel lading. Black zou de ultieme, meest complete versie van een game moeten zijn, maar dat is Ninja Gaiden 2 Black allerminst. Daarvoor ontbreekt er te veel content uit eerdere versies en is de pc-versie te ruw. Toch is 2 Black makkelijk aan te raden: een toegankelijkere en mooiere versie van deze fenomenale actiegame is er niet."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!