'Er rolden koppen bij Sony door annulering The Last of Us-multiplayergame'
Nieuws

'Er rolden koppen bij Sony door annulering The Last of Us-multiplayergame'

Honderden mensen werkten zo'n vier jaar aan het project

Volgens journalist Jason Schreier "rolden er een aantal koppen bij Sony" als gevolg van de annulering van de multiplayergame gebaseerd op de The Last of Us-franchise.

Toen The Last of Us: Part 2 in 2020 uitkwam, zat er in tegenstelling tot het eerste deel geen multiplayermodus inbegrepen bij het spel. Naughty Dog gaf aan een losstaande multiplayergame gebaseerd op The Last of Us te ontwikkelen. Eind vorig jaar werd aangekondigd dat het project was geannuleerd.

Bloomberg-journalist Jason Schreier, die over het algemeen goed op de hoogte is van de gang van zaken bij diverse ontwikkelstudio's ging recentelijk dieper in op de situatie tijdens de Friends Per Second-podcast. Daarin werd in eerste instantie gesproken over de recente ontslagronde bij Bungie en Sony's poging om zich meer op liveservicegames te richten.

Vervolgens praatte Schreier over hoe liveservicegames bij singleplayerstudio's ontstaan: "De lijst van games die zijn ontstaan als koerswijziging van singleplayerstudio's die liveservicegames wilden uitbrengen en uiteindelijk probleemgevallen bleken te zijn, is erg, erg lang. Ik heb denk ik over veel gevallen geschreven. De cyclus gaat als volgt: singleplayerstudio is enorm succesvol, probeert liveservice uit. Besteedt zeven jaren aan het maken van een liveservicegame die niemand wil. Liveservicegame komt uit, het is een fiasco."

Daarna stipte Schreier de geannuleerde The Last of Us-multiplayergame aan en meldde hij dat Naughty Dog deze situatie heeft vermeden omdat de game nooit is uitgekomen. Toch had de annulering gevolgen: "Naughty Dogs multiplatformgame was iets van vier jaar in ontwikkeling bij een team bestaande uit honderden. Dat is een duur kostenplaatje voor iets dat niet doorging. (...) Als gevolg rolden er wat koppen bij Sony."

Het is niet bekend waar Naughty Dog op dit moment aan werkt, al gaan er geruchten over een sciencefictionproject alsmede een nieuwe The Last of Us-game. De studio liet wel weten dat het niet altijd bekend zal staan als 'de The Last of Us-studio'.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game
Nieuws

Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game

Meest recente spel van de studio is Nobody Saves the World

Drinkbox Studios, de ontwikkelaar van de Guacamelee-spellen, zal in 2025 zijn nieuwe game aankondigen.

Dat heeft de ontwikkelaar laten weten op social media. Details over de nieuwe game werden niet gegeven, maar zullen dus wel in 2025 volgen.

Drinkbox Studios is vooral bekend van de twee Guacamelee-games, metroidvania's met een focus op platformgameplay. Het meest recente wapenfeit van de studio is echter het in 2022 verschenen Nobody Saves the World.

In Nobody Saves the World stappen spelers in de schoenen van Nobody, een personage dat ruim vijftien verschillende gedaanten kan aannemen. Elke gedaante beschikt over een unieke vaardigheid, die spelers moeten combineren om puzzels op te lossen en quests te voltooien.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass
Nieuws

Gerucht: Call of Duty: World at War en Singularity in mei naar Game Pass

In maart zou ook een andere Call of Duty-game aan Game Pass worden toegevoegd

Een insider claimt dat de spellen Call of Duty: World at War en Singularity in de loop van 2025 naar Xbox Game Pass komen.

Sinds Activision Blizzard onderdeel uitmaakt van Microsoft zijn er diverse games van de uitgever op Game Pass verschenen, waaronder Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, Diablo 4, Call of Duty: Modern Warfare 3 en Spyro Reignited Trilogy. Ook is op release meteen Call of Duty: Black Ops 6 op Game Pass geplaatst. Het is echter duidelijk dat de oude games van Activision Blizzard verspreid worden uitgebracht op de abonnementsdienst.

Volgens insider eXtas1s kunnen Game Pass-abonnees volgend jaar in ieder geval Treyarchs Call of Duty: World at War en Raven Softwares Singularity verwachten. Beide games zouden rond mei 2025 aan de dienst worden toegevoegd. Tot slot meldt de insider dat mensen in maart ook een andere Call of Duty-game op Game Pass kunnen verwachten, maar wordt geen titel genoemd. Officieel is op moment van schrijven nog niets officieel bevestigd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!