Lite Hash Rate-versies RTX 3060 en RTX 3080 Ti getest
Gamer.nl
Nieuws

Lite Hash Rate-versies RTX 3060 en RTX 3080 Ti getest

De nieuwe Lite Hash Rate-versie van Nvidia's GeForce RTX 3060 en de geheel nieuwe RTX 3080 Ti zijn onder de loep genomen door href="https://www.expreview.com/79161.html" rel="noopener noreferrer" target="_blank">EXPreview</a>. Naast gaming-benchmarks werden ook de mining-prestaties getest, met aanzienlijk minder aanlokkelijke resultaten voor crypto-boeren.

Nvidia lanceerde de GeForce RTX 3060-gpu al met een ingebouwd hashing-limiet om crypto-delvers af te schrikken. Inmiddels is de kaart, bijgestaan door andere modellen, opnieuw uitgerold als Lite Hash Rate-versie. Deze heruitgave blijkt niet terug te draaien naar oudere drivers, waardoor een bekende omweg ontoegankelijk wordt.

Bovendien blijkt de crypto-trechter geen bufferperiode meer te kennen. De originele RTX 3060 hashte aanvankelijk rond de 40 MH/s, om kort daarna in te kakken tot circa 20 MH/s. De Lite Hash Rate-versie blijkt meteen rond de 20 MH/s te beginnen en fluctueert met maximaal 2 MH/s. 

©GMRimport

EXPreview trof ook gelekte mining-resultaten aan de zo goed als aangekondigde GeForce RTX 3080 Ti. De RTX 3080 Ti zou op 299 watt stroomtoevoer Ethereum hashen op 58 MH/s — grofweg gelijk aan een 'oude' RTX 3070. Ook deze kaart lijkt dus stevig gelimiteerd.

Geheel nieuwe gpu's in Nvidia's portfolio zijn sowieso van een hashing-limiet voorzien, zoals beloofd. Hierdoor is het ook niet te achterhalen wat een RTX 3080 Ti zonder de crypto-trechter zou kunnen hashen. De bedoeling is nu vooral dat crypto-boeren dat ook niet snel uit zullen vinden.

Voor gamers zouden de Lite Hash Rate gpu's onveranderd krachtig moeten zijn. Nvidia limiteert enkel hashrates om crypto-boeren af te schrikken, om zodoende "GeForce weer voor de gamers" beschikbaar te maken.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!