RTX 3080 Ti en RTX 3070 Ti verschijnen begin juni
Nieuws

RTX 3080 Ti en RTX 3070 Ti verschijnen begin juni

Officieel is het alsnog niet, maar volgens href="https://wccftech.com/exclusive-nvidia-geforce-rtx-3080-ti-and-rtx-3070-availability-details/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Wccftech</a> wil Nvidia de GeForce RTX 3080 Ti op aanstaande 3 juni lanceren. De nieuwe GeForce RTX 3070 Ti staat op de planning voor 10 juni. De review-embargo's voor beide videokaarten vervallen respectievelijk een dag eerder — en de planning is alsnog onder voorbehoud.

Over de verschijning van deze kaarten is het een en ander te doen geweest, maar meer en meer geruchten spreken over een onthulling én lancering rond begin juni. Vermoedelijk doet Nvidia beide kaarten uit de doeken op 31 mei, gedurende een live-presentatie voorafgaand aan Computex 2021

©GMRimport

Nvidia heeft zelf nog geen woord gerept over (het bestaan van) de twee nieuwe Ti-kaarten. Via eerder aangetroffen certificeringen lijkt wel al bevestigd dat de GeForce RTX 3080 Ti met 12 GB aan GDDR6X-geheugen uitgerust wordt. Voorheen werd lang verwacht dat het nieuwe vlaggenschipmodel met 20 GB videogeheugen geleverd zou worden.

Verdere specificaties blijven een kwestie van gissen. De zogenaamde Ti-verversingen van bestaande kaarten gaan vaak gepaard met een toename aan rekenkernen, -clusters en meer bandbreedte voor het videogeheugen. Voor de RTX 3070 Ti worden 6144 CUDA-kernen verwacht, de RTX 3080 Ti zou over 10240 CUDA-kernen beschikken — slechts twee minder dan de RTX 3090. 

Hoogstwaarschijnlijk zullen beide kaarten bij lancering al uitgerust zijn met een zogenaamde crypto-trechter. Sinds februari poogt Nvidia crypto-boeren weg te schrikken van het GeForce-merk, nadat de videokaarten veel te populair bleken voor het delven van hoofdzakelijk Ethereum. In hoeverre dat de videokaartmarkt kan stabiliseren, moet nog maar blijken.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error