RTX 3080 Ti en RTX 3070 Ti verschijnen begin juni
Nieuws

RTX 3080 Ti en RTX 3070 Ti verschijnen begin juni

Officieel is het alsnog niet, maar volgens href="https://wccftech.com/exclusive-nvidia-geforce-rtx-3080-ti-and-rtx-3070-availability-details/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Wccftech</a> wil Nvidia de GeForce RTX 3080 Ti op aanstaande 3 juni lanceren. De nieuwe GeForce RTX 3070 Ti staat op de planning voor 10 juni. De review-embargo's voor beide videokaarten vervallen respectievelijk een dag eerder — en de planning is alsnog onder voorbehoud.

Over de verschijning van deze kaarten is het een en ander te doen geweest, maar meer en meer geruchten spreken over een onthulling én lancering rond begin juni. Vermoedelijk doet Nvidia beide kaarten uit de doeken op 31 mei, gedurende een live-presentatie voorafgaand aan Computex 2021

©GMRimport

Nvidia heeft zelf nog geen woord gerept over (het bestaan van) de twee nieuwe Ti-kaarten. Via eerder aangetroffen certificeringen lijkt wel al bevestigd dat de GeForce RTX 3080 Ti met 12 GB aan GDDR6X-geheugen uitgerust wordt. Voorheen werd lang verwacht dat het nieuwe vlaggenschipmodel met 20 GB videogeheugen geleverd zou worden.

Verdere specificaties blijven een kwestie van gissen. De zogenaamde Ti-verversingen van bestaande kaarten gaan vaak gepaard met een toename aan rekenkernen, -clusters en meer bandbreedte voor het videogeheugen. Voor de RTX 3070 Ti worden 6144 CUDA-kernen verwacht, de RTX 3080 Ti zou over 10240 CUDA-kernen beschikken — slechts twee minder dan de RTX 3090. 

Hoogstwaarschijnlijk zullen beide kaarten bij lancering al uitgerust zijn met een zogenaamde crypto-trechter. Sinds februari poogt Nvidia crypto-boeren weg te schrikken van het GeForce-merk, nadat de videokaarten veel te populair bleken voor het delven van hoofdzakelijk Ethereum. In hoeverre dat de videokaartmarkt kan stabiliseren, moet nog maar blijken.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!