Nvidia kondigt Lite Hash Rate-versies van gpu's aan 
Nieuws

Nvidia kondigt Lite Hash Rate-versies van gpu's aan 

Nvidia heeft de zogenaamde Lite Hash Rate-heruitgave van bestaande Ampere-kaarten nu ook officieel aangekondigd. Later deze maand verschepen nieuwe versies van de GeForce RTX 3060 Ti, RTX 3070 en RTX 3080 gpu's, elk met gehalveerde hashing-prestaties.

Eerder lekte Nvidia's interne berichtgeving over de zogenaamde Lite Hash Rate (LHR) al uit. Destijds werd verwacht dat het om de gehele GeForce RTX 30-serie zou gaan, maar Nvidia's blogpost blijkt nu één kaart specifiek niet te noemen. De GeForce RTX 3090 lijkt voorlopig geen LHR-uitgave te krijgen. 

De RTX 3060 werd in februari al gelanceerd met een crypto-trechter reeds ingebakken. De aankondiging van die videokaart werd gepaard met Nvidia's eerste publieke statement over de uit de klauwen gelopen mining-situatie. Ondertussen zagen we wel partnerfabrikanten RTX 3060-modellen bestempelen als Lite Hash Rate-versies op hun website.

©GMRimport

Nvidia gaf in de interne berichtgeving al aan dat de LHR-versies van videokaarten fysiek niet aangepast zullen worden. De bedoeling is dat een LHR-uitgave niet te onderscheiden is van een origineel model — in ieder geval niet zonder de kaart eerst aan te sluiten. Vooral de mogelijkheid op gehalveerde hashing-prestaties moet crypto-boeren afschrikken de GeForce-kaarten massaal op of over te kopen. 

Ondertussen worden ook Nvidia's eerste reeks CMP gpu's uitgerold. Deze lijn staat los van GeForce en is juist specifiek gemaakt voor crypto-miners. De eerste gpu in die serie zou inmiddels al in omloop moeten zijn, maar de uitrol komt langzaam op gang.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!