Borderlands 3-regisseur werkt aan multiplayergame rondom alieninvasie
Nieuws

Borderlands 3-regisseur werkt aan multiplayergame rondom alieninvasie

Game wordt ontwikkeld door nieuwe studio Ruckus Games

Paul Sage, die voorheen onder andere Borderlands 3 en The Elder Scrolls Online heeft geregisseerd, is de CEO van Ruckus Games. De nieuwe studio werkt aan een coöperatieve multiplayergame die draait om een invasie van buitenaardse wezens.

Ruckus Games is gevestigd in de Amerikaanse staat Texas en bestaat uit voormalige werknemers van Gearbox Software, Bethesda, Riot Games, Blizzard en Epic Games. Sage laat weten dat het de missie van de ontwikkelaar is om games te ontwikkelen die vanaf het eerste moment plezier opleveren - vooral samen met andere spelers.

De nog naamloze debuutgame van de studio moet rpg-elementen en craften combineren met coöperatieve third-person-gameplay en een constant veranderende spelwereld. De game speelt zich af in het hart van de Verenigde Staten, waar een dorpje wordt geterroriseerd door een buitenaardse invasie.

De game moet multiplayergame voor vier spelers bieden, duizenden unieke wapencombinaties en de mogelijkheid om een eigen hub op te bouwen in de vorm van 'Hometown'. Daar kunnen spelers ook geredde NPC-personages naartoe brengen. Deze hub kan naar gelieve aangepast en uitgebouwd worden.

Een belangrijk aspect van de game moet de unieke visuele stijl worden die al naar voren komt in de hieronder te bekijken illustraties. Verantwoordelijk voor deze stijl is Scott Kester, die ook een belangrijke spil was in de grafische stijl van de Borderlands-reeks.

Ruckus Games heeft recentelijk nog 19 miljoen dollar aan investeringen opgehaald dat gebruikt gaat worden om deze game te ontwikkelen. Investeerders zouden zijn overtuigd na een speelsessie van twintig minuten met de nieuwe game. Geïnteresseerden die op de hoogte gehouden willen worden kunnen zich inschrijven op de officiële website van Ruckus Games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages arriveert zoals verwacht op 15 mei
Nieuws

Doom: The Dark Ages arriveert zoals verwacht op 15 mei

Slayen in de middeleeuwen

Eerdere geruchten bleken te kloppen: Doom: The Dark Ages is vanaf 15 mei verkrijgbaar.

Dat werd gisteravond tijdens de Xbox Developer Direct aangekondigd. Daarbij werden er uitgebreide nieuwe beelden getoond, die hieronder zijn te zien. Een van de meest opvallende toevoegingen aan de game is een parry via een schild, waar overigens ook een kettingzaag aan hangt.

Verder bevestigde id Software dat Doom: The Dark Ages geen multiplayeropties bevat. Wel heeft de game de meest uitgebreide singleplayercampagne uit de reeks ooit.

Eerder deze week lekte de mogelijke releasedatum van Doom: The Dark Ages al uit. De game komt naar Xbox Series-consoles, pc en PlayStation 5. Ook zal het spel meteen op Xbox Game pass komen te staan.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens.

Ron Vorstermans woonde een presentatie bij over de nieuwe Doom en is enthousiast in zijn preview: "Open gebieden, een nieuwe setting, die mech: het ziet er allemaal ontzettend geraffineerd uit. id Software heeft duidelijk de ambitie om hier een nog grootser avontuur van te maken. Maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat The Dark Ages een Doom-game wil zijn waarin je lekker kan gaan. Het ziet er zó immens bevredigend uit op het laatste moment een kogel terug te kaatsen, om vervolgens je zaagschild in het hoofd van een of ander hondslelijk duivelskind te werpen. Nee, een schild is niet typisch Doom, maar dit schild is dat zeker wel. Zin in."

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Clair Obscur: Expedition 33 ontvangt 24 april als releasedatum
Nieuws

Clair Obscur: Expedition 33 ontvangt 24 april als releasedatum

De game komt naar Xbox Series-consoles, PS5, pc en Game Pass

De uniek ogende rpg Clair Obscur: Expedition 33 komt op 24 april uit, zo werd gisteravond tijdens de Xbox Developer Direct aangekondigd.

Op die dag komt het spel naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5 en pc (via Steam en Epic Games Store). Daarbij zal de game vanaf die dag ook op Xbox Game Pass komen te staan.

Gedurende de presentatie vertelden de ontwikkelaars over hoe het concept van de game en de ontwikkelaar zelf tot stand kwam, en werd er meer getoond van het spel. In onderstaande nieuwe trailer krijgen kijkers dan ook een goede blik op de aankomende game.

Clair Obscur: Expedition 33 is de debuutgame van ontwikkelaar Sandfall Interactive en speelt zich af in een wereld waar een mysterieuze entiteit genaamd de Paintress de wereld elk jaar opnieuw 'schildert'. Ze plaatst daarbij een vervloekt cijfer op een monoliet waardoor iedereen van die leeftijd in één keer verdwijnt. Het nummer gaat elk jaar omlaag, waardoor steeds jongere mensen verdwijnen.

Vlak voor de jaarlijkse sessie waarbij de Paintress het nummer '33' gaat schilderen, trekt een groep er op uit om haar te stoppen. Deze groep wordt geleid door een man genaamd Gustave. De game biedt turn-based gevechten in een wereld geïnspireerd door de Belle époque-periode. De menu's van de turn-based gevechten worden daarbij op flitsende wijze in beeld gebracht. De spelwereld stelt een fantasievolle en soms haast surrealistische versie van Frankrijk voor.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!