Ontwikkelaars Cyberpunk 2077 praten over verbetering ten opzichte van The Witcher 3
Miles Tost en Philipp Weber, twee ontwikkelaars van Cyberpunk 2077, hebben gesproken over de verbeteringen van Cyberpunk 2077 ten opzichte van The Witcher. Dit deden ze in een podcast van het Duitse nieuwsplatform GameStar.
Cyberpunk 2077 komt in september uit op verschillende platformen en is de nieuwste grote game van CD Projekt Red na The Witcher 3. Fans verwachten daarom de nodige verbeteringen bij Cyberpunk 2077. Volgens ontwikkelaars Miles Tost en Philipp Weber is dat ook het geval. In een recente podcast van GameStars zeggen ze dat er de nodige verbeteringen zijn aangebracht in de mechanieken van de game. Zo hebben meer dan duizend NPC's een dagelijkse routine in Cyberpunk 2077. In The Witcher 3 hadden een hoop NPC’s dit ook al, maar niet overal.
De ontwikkelaars gaven ook aan dat de verbeteringen in het leveldesign net zo groot gaan zijn als het verschil tussen The Witcher 2 en The Witcher 3 en dat er drie keer zoveel manieren zijn om missie's te voltooien als in The Witcher 3. Dit hebben ze gedaan door zich af te vragen wat het domste is dat een speler in een bepaalde situatie kan doen, en verzonnen een manier om het mogelijk te maken dat zelfs dié speler het level nog haalt. Een lijst met een volledig overzicht van de verbeteringen is hier te bekijken.
Cyberpunk 2077 komt 17 september uit op dePlayStation 4 en Xbox One. De game komt op een later moment uit op de Xbox Series X en Google Stadia.
©GMRimport