Lite Hash Rate-versies RTX 3060 en RTX 3080 Ti getest
Nieuws

Lite Hash Rate-versies RTX 3060 en RTX 3080 Ti getest

De nieuwe Lite Hash Rate-versie van Nvidia's GeForce RTX 3060 en de geheel nieuwe RTX 3080 Ti zijn onder de loep genomen door href="https://www.expreview.com/79161.html" rel="noopener noreferrer" target="_blank">EXPreview</a>. Naast gaming-benchmarks werden ook de mining-prestaties getest, met aanzienlijk minder aanlokkelijke resultaten voor crypto-boeren.

Nvidia lanceerde de GeForce RTX 3060-gpu al met een ingebouwd hashing-limiet om crypto-delvers af te schrikken. Inmiddels is de kaart, bijgestaan door andere modellen, opnieuw uitgerold als Lite Hash Rate-versie. Deze heruitgave blijkt niet terug te draaien naar oudere drivers, waardoor een bekende omweg ontoegankelijk wordt.

Bovendien blijkt de crypto-trechter geen bufferperiode meer te kennen. De originele RTX 3060 hashte aanvankelijk rond de 40 MH/s, om kort daarna in te kakken tot circa 20 MH/s. De Lite Hash Rate-versie blijkt meteen rond de 20 MH/s te beginnen en fluctueert met maximaal 2 MH/s. 

©GMRimport

EXPreview trof ook gelekte mining-resultaten aan de zo goed als aangekondigde GeForce RTX 3080 Ti. De RTX 3080 Ti zou op 299 watt stroomtoevoer Ethereum hashen op 58 MH/s — grofweg gelijk aan een 'oude' RTX 3070. Ook deze kaart lijkt dus stevig gelimiteerd.

Geheel nieuwe gpu's in Nvidia's portfolio zijn sowieso van een hashing-limiet voorzien, zoals beloofd. Hierdoor is het ook niet te achterhalen wat een RTX 3080 Ti zonder de crypto-trechter zou kunnen hashen. De bedoeling is nu vooral dat crypto-boeren dat ook niet snel uit zullen vinden.

Voor gamers zouden de Lite Hash Rate gpu's onveranderd krachtig moeten zijn. Nvidia limiteert enkel hashrates om crypto-boeren af te schrikken, om zodoende "GeForce weer voor de gamers" beschikbaar te maken.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!