Unity gaat zo'n 1800 werknemers ontslaan
De afgelopen jaren zijn er al meerdere ontslagrondes binnen het bedrijf gehouden
Unity heeft plannen aangekondigd om 1800 werknemers - oftewel ongeveer 25 procent van het totaal aantal werknemers bij het bedrijf - te ontslaan.
Dat heeft het bedrijf achter de Unity-engine gisteren bekendgemaakt. De ontslagen maken onderdeel uit van een herstructurering van het bedrijf en een focus op de belangrijkste zaken. Het is de bedoeling dat alle ontslagen voor het einde van maart zijn gevallen en dat alle afdelingen van het bedrijf er mee te maken krijgen.
Afgelopen jaren waren er al meerdere ontslagrondes Unity en vertrok CEO John Riccitiello. Het bedrijf kondigde tevens een nieuw verdienmodel aan waarbij ontwikkelaars het bedrijf moesten betalen per game-installatie. Er kwam veel kritiek op het nieuwe model, waarna Unity besloot het deels terug te draaien. Het bedrijf bood ook uitgebreide excuses aan.
Er vonden in 2023 opvallend veel ontslagrondes plaats binnen de game-industrie, maar ook in 2024 lijkt zich dit voort te zetten. Zo werd eerder al aangekondigd dat een derde van alle werknemers bij Surgeon Simulator- en Lost Skies-ontwikkelaar Bossa Studios werd ontslagen.