Unity ontslaat 265 werknemers vanwege 'bedrijfsreset'
Gamer.nl
Nieuws

Unity ontslaat 265 werknemers vanwege 'bedrijfsreset'

Ook worden er diverse kantoren gesloten en mogen werknemers meer thuiswerken

Unity heeft plannen aangekondigd om 265 banen - oftewel 3,8 procent van alle werknemers - te ontslaan vanwege een "bedrijfsreset".

Dat bericht Reuters. Het bedrijf kondigde tijdens het bekendmaken van diens kwartaalcijfers eerder deze maand al aan dat het werknemers zou ontslaan en dat bepaalde producten niet meer uitgebracht zullen worden.

In totaal worden er veertien kantoren - onder andere in Singapore en Berlijn - gesloten en moeten kantoren op locaties als San Francisco krimpen. Werknemers mogen daarnaast drie dagen per week thuiswerken.

Unity heeft een stormachtig jaar achter de rug. Afgelopen juni werden er al meer dan tweehonderd werknemers ontslagen. Het bedrijf kondigde eerder het Runtime Fee-prijzenmodel aan. Dit prijzenmodel werd eerder dit jaar aangekondigd en kon op veel kritiek van ontwikkelaars rekenen, waarna Unity het deels aan heeft gepast. Het houdt nu in dat Unity Pro- en Unity Enterprise-gebruikers 20 dollarcent per gameinstallatie door een unieke gebruiker moeten betalen aan Unity, maar wel alleen wanneer het spel in 2024 of later is uitgekomen en minstens een miljoen dollar aan opzet heeft opgeleverd. Ook is directeur John Riccitiello opgestapt. Verder werd aangekondigd dat de zesde versie van game-engine Unity volgend jaar uitkomt.

Er vinden dit jaar opvallend veel ontslagrondes plaats binnen de game-industrie. Zo vielen er bij Destiny-ontwikkelaar Bungie ontslagen. Eerder werd er ook bericht over ontslagen bij Team17 en het team achter HearthstoneEerder bleek ook dat Epic Games ongeveer zestien procent van diens werknemers - rond de 830 werknemers - ontslaat. En eerder dit jaar kondigde CD Projekt Red aan zo'n tien procent van diens werknemers te ontslaan, en Microsoft liet rond de 10.000 werknemers gaan. Verder vinden er dit jaar ook ontslagrondes plaats bij bedrijven als UbisoftBiowareTelltale en Crystal Dynamics.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!