Apple zet Epics Developer Account toch weer op actief
Nieuws

Apple zet Epics Developer Account toch weer op actief

Blijkbaar heeft het onderzoek van de Europese Commissie geholpen

Nadat de Developer Account van Epic Games onlangs werd verwijderd, gaat Apple dit account toch weer teruggeven aan Epic.

Dat vertelde Epic Games gisteren op zijn website. "Apple heeft ons en de Europese Commissie verzekerd dat ze onze Developer Account weer op actief zetten. Dit zendt een belangrijk signaal naar ontwikkelaars dat de Europese Commissie snel zal reageren om de Verordering digitale markten-wet af te dwingen en gatekeepers verantwoordelijk houden. We gaan door met onze plannen om de Epic Games Store te lanceren en Fortnite terug op iOS te brengen in Europa."

Begin dit jaar veranderde Apple vanwege de nieuwe 'Verordening digitale markten'-wet zijn regelgeving in Europa: het bedrijf moet andere ontwikkelaars toelaten hun apps en games via winkels buiten de App Store aan te bieden. Epic liet toen al weten dat Fortnite "dit jaar in Europa terugkeert op iOS, gedistribueerd via het aankomende Epic Games Store voor iOS". In februari kondigde Epic nog aan een Apple Developer Account te hebben verkregen, waarmee bovenstaande plannen mogelijk waren.

Maar deze week bleek dat Apple de Developer Account van Epic weer had verwijderd. "Dit is een serieuze overschrijding van de Europese regelgeving en toont aan dat Apple geen intentie heeft om echte concurrentie op iOS-apparaten toe te laten", zo meldde Epic Games. "Ze ondermijnen ons vermogen om een geldige concurrent te zijn en tonen andere ontwikkelaars wat er gebeurt wanneer je het op probeert te nemen tegen Apple of kritiek uit op hun oneerlijke werkwijze."

Apple bracht kort daarna een statement naar buiten waarin het laat weten dat het alle recht heeft om Epics Developer Account te wissen. Apple verwijst onder andere naar een tweet van Epic-baas Tim Sweeney uit februari waarin kritiek wordt geuit op het bedrijf, waardoor Apple het recht zou hebben om alles rondom Epic Games in het Apple-ecosysteem te verwijderen.

Kort daarna liet een woordvoerder van de Europese Commissie weten onderzoek te doen naar de zaak. Blijkbaar heeft dat geholpen, aangezien Epic nu dus laat weten de Developer Account weer terug te krijgen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe beelden van Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered te zien
Nieuws

Nieuwe beelden van Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered te zien

Remastercollectie komt op 10 december uit

Er is een nieuwe trailer van het aankomende Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered uitgebracht.

De video draait om de speciale krachten die hoofdpersonage Raziel heeft. De collectie bevat de twee verschenen Soul Reaver-games. De spellen kunnen met hun oorspronkelijke graphics gespeeld worden of met een verbeterd uiterlijk.

De Soul Reaver-games zijn de vervolgen op Blood Omen: Legacy of Kain, dat ontwikkeld werd door Silicon Knights en in 1996 uitkwam. Vervolg Legacy of Kain: Soul Reaver bracht de reeks naar het third-person-actiegenre. De game werd geregisseerd door Amy Hennig, die later de Uncharted-serie zou maken bij Naughty Dog. In 2001 kwam direct vervolg Soul Reaver 2 uit.

Legacy of Kain: Soul Reaver 1-2 Remastered verschijnt op 10 december voor PlayStation- en Xbox-consoles, Nintendo Switch en pc. De game staat deze maand op de cover van onze zustertijdschrift Power Unlimited.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen
Nieuws

Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen

De game wordt daarnaast free-to-play

Het eerder deze week onthulde Final Fantasy 14 zal geen gacha-achtige spelmechanismen bevatten.

Met gacha-games worden over het algemeen spellen bedoeld waarin spelers geld moeten uitgeven om random items te verkrijgen, vergelijkbaar met lootboxes. Volgens Square Enix-ontwikkelaar Naoki 'Yoshi-P' Yoshida hoeven fans niet te vrezen dat dit onderdeel van de mobiele free-to-play-game gaat uitmaken.

"Mensen vragen mij hoe we geld gaan verdienen aan de mobiele game. Sommige spellen hebben gacha-mechanismen om zoveel mogelijk geld te verdienen. Daar is het ons niet om te doen. We hebben de mobiele game met de oorspronkelijke FF14 in gedachten ontwikkeld, en willen erachter komen hoelang een mobiele gebruiker dit spel kan spelen."

Hij vervolgt: "We willen dat elke speler zo lang mogelijk van Final Fantasy 14 kan genieten. Daarom is ons doel om zoveel mogelijk mensen de game zo lang mogelijk te laten spelen, en maar ene klein beetje geld via gegenereerde inkomsten te verdienen. Maak je dus niet druk over hoeveel het gaat kosten. Ik zal blij zijn als je simpelweg van de ervaring kan genieten!"

Dat beantwoordt natuurlijk nog steeds niet hoe Square Enix precies geld gaat verdienen aan het spel, maar dit lijkt wel duidelijk te maken dat spelers niet veel geld in de game kunnen uitgeven om zo beter te worden.

Final Fantasy 14 Mobile wordt ontwikkeld door LightSpeed Studios, een dochteronderneming van Tencent Games, en de ontwikkeling wordt overzien door FF14-regisseur Naoki Yoshida. Een precieze releasedatum is er nog niet, maar er worden binnenkort in China speeltests gehouden en een wereldwijde release moet kort daarna volgen.

Yoshida noemde Final Fantasy 14 Mobile eerder al een "zuster van Final Fantasy 14". Het gaat dus niet om een directe port van de game die op pc en consoles verkrijgbaar is, al moeten wel "de grootsheid van het verhaal en de gevechtsmechanismen naar mobiele apparaten gebracht worden". Duidelijk is ook dat negen 'jobs' op release beschikbaar zullen zijn.

Ook wordt benadrukt dat diverse ontspannende bezigheden beschikbaar zullen zijn in het spel. Zo kan men met chocobo's racen en een Triple Triad-kaartspel spelen. Ook kunnen spelers hun huis naar eigen smaak aanpassen, meedoen aan diverse seizoensgebonden evenementen en diverse outfits passen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!