De gamereleases van mei
Gamer.nl
Achtergrond

De gamereleases van mei

Hellblade 2, Paper Mario en meer!

Mei staat in het teken van een aantal grote, langverwachte releases. Zo krijgen we eindelijk het grafisch indrukwekkende Senua’s Saga: Hellblade 2 in handen, al kunnen we ook niet wachten om de pracht en praal van Ghost of Tsushima op pc te aanschouwen. Ben je op zoek naar wat snellere actie? Dan zit je goed met Multiversus of The Rogue Prince of Persia.

De gamereleases van de maand worden mede mogelijk gemaakt door Game Mania XP, hiermee spaar je coins, unlock je badges, ontvang je kortingen, krijg je persoonlijke vouchers en nog veel meer!

Lees hier meer over partnercontent op Gamer.nl.

©GMRimport

Homeworld 3

13 mei – pc

In Homeworld 3 ga je net als in diens voorgangers gigantische ruimtegevechten aan met je vijanden. Deze real-time strategiereeks die zich in de ruimte afspeelt gaat al een tijdje mee. Het origineel verscheen namelijk in 1999. De derde game in de serie begon een paar jaar geleden als een crowdfundingproject, maar werd meermaals uitgesteld. De game stond origineel op de planning voor een release in 2022, maar liep vervolgens meermaals vertraging op. Homeworld 3 komt onder andere met een gloednieuwe War Games-modus, wat in feite een roguelike modus is gecombineerd met de rts-gameplay die we van de Homeworld-games gewend zijn. De game heeft ook een online co-op modus voor drie spelers.

Bekijk hier een verhalende trailer van Homeworld 3.

©GMRimport

The Rogue Prince of Persia (early access)

14 mei – pc

Alsof één Prince of Persia-game dit jaar nog niet genoeg is, krijgen we er deze maand gewoon nog een! The Rogue Prince of Persia komt vooralsnog echter alleen in early access uit, wat betekent dat het spel voorlopig niet helemaal af is. Nieuwe levels, vijanden en wapens worden de komende maanden nog toegevoegd. The Rogue Prince of Persia is een roguelite game, wat betekent dat je bepaalde skills en upgrades behoudt nadat je sterft. Wel moet je steeds weer vooraan beginnen, met als doel: het einde van het level in één keer bereiken. The Rogue Prince of Persia wordt ontwikkeld door Evil Empire, de studio die na de release van Dead Cells werd ingeschakeld om nieuwe content voor die game te ontwikkelen. Net als bij Dead Cells staat snelle platformactie centraal in deze nieuwe Prince of Persia-titel. Het doel van de game is simpel: Perzië redden van een Hun-invasie. Hier heb je acrobatische moves voor nodig, maar iedereen die The Lost Crown nog vers in het geheugen heeft zal die wel hebben!

Bekijk hier de aankondigingstrailer van The Rogue Prince of Persia.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut

16 mei – pc

Ghost of Tsushima verscheen in 2020 voor de PlayStation 4 en een jaar later kwam de Director’s Cut uit voor PlayStation 5. Nu is het dan tijd voor de pc-release, waardoor het adembenemende spel eindelijk kan schitteren op nog sterkere hardware. De pc-versie van Ghost of Tsushima biedt ondersteuning voor ultrawide monitors, upscaling technologieën als Nvidia DLSS 3, AMD FSR 3 en DualSense-ondersteuning met haptische feedback.

Ghost of Tsushima is een openwereldgame van Sucker Punch Productions. De game speelt zich af in 1274 in Japan ten tijde van de eerste Mongoolse invasie van Japan. Je speelt als Jin Sakai, een van de laatst overgebleven samoerai in de strijd tegen het Mongoolse rijk. In de bijgevoegde uitbreiding verken je een nieuw gebied genaamd Iki Island , of ga je met een aantal vrienden verschillende uitdagingen aan in de multiplayermodus Ghost of Tsushima: Legends.

©GMRimport

Senua’s Saga: Hellblade 2

21 mei – Xbox Series X en S en pc

Het in 2017 uitgekomen Hellblade: Senua’s Sacrifice maakte veel indruk op spelers. De game onderscheidt zich vooral door de manier waarop het de psychoses, waar het hoofdpersonage Senua onder lijdt, in beeld brengt. De game vertelt daarbij een aangrijpend verhaal met prachtige graphics. Vervolg Senua’s Saga: Hellblade 2 belooft dat ook te doen. In Hellblade 2 keert Senua terug in een meedogenloze survivaltocht door de mythische wereld van het IJsland van de Vikingen.

Ontwikkelaar Ninja Theory heeft zeven jaar de tijd gehad om van de game een indrukwekkende ervaring te maken, waarbij kwaliteit boven kwantiteit staat. Het lijkt er namelijk op dat je Senua’s Saga: Hellblade 2 in minder dan tien uur uit kunt spelen. Het spel kost 49,99 euro en staat vanaf dag één op Game Pass. Bekijk hier een trailer van Senua’s Saga: Hellblade 2.

Paper Mario: The Thousand-Year Door

23 mei – Nintendo Switch

Door de jaren heen zijn er al heel veel remasters en remakes van oude klassiekers verschenen voor de Nintendo Switch. De hybride console is onwijs populair, waardoor deze oudere games meer mensen dan ooit bereiken. Nu is de GameCube-klassieker Paper Mario: The Thousand-Year Door aan de beurt. Het is alweer twintig jaar geleden sinds het origineel uitkwam, dus een grafische opfrisbeurt kan het spel best gebruiken. In The Thousand-Year Door gaan spelers met Mario en zijn vrienden op avontuur om de legendarische schat achter de Millenniumpoort te ontdekken. De volledig van papier gemaakte personages zorgen voor een unieke artstyle in een game die het moet hebben van bijzondere locaties en humor.

Bekijk hier een video van Paper Mario: The Thousand-Year Door.

Koop Paper Mario: The Thousand-Year Door op Game Mania voor Nintendo Switch.

Multiversus

28 mei – PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc

Vorig jaar was er al een bètaversie van de free-to-play-fighter Multiversus speelbaar, wat natuurlijk een hoop feedback opleverde. Daar is ontwikkelaar Player First Games hard mee aan de slag gegaan, om eind deze maand de volledige versie van de arenafighter eindelijk uit te brengen. In Multiversus nemen spelers het online tegen elkaar met de meest iconische Warner Bros.-sterren via gameplay dat veel van de Super Smash Bros.-games wegheeft. De sterrencast is zeer gevarieerd – van Bugs Bunny, Harley Quinn, Batman en Superman tot Arya Stark uit Game of Thrones. De volledige release brengt meerdere nieuwe speelbare personages met zich mee, al is nog niet precies bekend welke. De personages die voorheen al in de game zaten hebben tevens nieuwe moves gekregen. Verder worden er nieuwe arena’s toegevoegd en is de netcode verbeterd.

In een officiële update van de ontwikkelaar worden de nieuwe features besproken.

©GMRimport

F1 24

31 mei – PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc

De F1-serie kent meerdere hoogte- en dieptepunten. F1 22 werd bijvoorbeeld slecht ontvangen vanwege de manier waarop de auto bestuurde, maar F1 23 zette enorme stappen op dat gebied waardoor die game een stuk hoger aangeschreven staat. Nu moet blijken of Codemasters met F1 24 opnieuw de gameplay weet te verbeteren. Er zijn een aantal nieuwe features die deze release met zich meebrengt, al valt de impact hiervan nog maar te bezien. Naast een vernieuwde carrièremodus en enkele updates aan bestaande circuits weet F1 24 zich op het eerste oog maar weinig te onderscheiden van zijn voorganger. Wel is er een nieuwe feature genaamd EA Sports Dynamic Handling, wat een realistischer gevoel tijdens het racen moet opleveren.

Koop F1 24 op Game Mania voor PlayStation 5, PlayStation 4 en Xbox Series X.

Overige releases

 

·         Endless Ocean Luminous (Switch) - 2 mei

·         Indika (PS5, Series X en S en pc) - 2 mei

·         MotoGP 24 (PS5, PS4, Series X en S, Xbox One, Switch en pc) - 2 mei

·         Surmount (pc en Switch) - 2 mei

·         Spy Guy Hidden Objects Deluxe Edition (Switch en pc) - 4 mei

·         Plushie From the Sky (pc) - 6 mei

·         Nancy Drew: Mystery of the Seven Keys (pc) - 7 mei

·         Seed of Life (PS5, PS5, Series X en S, Xbox One en Switch) - 7 mei

·         V Rising (pc) - 8 mei

·         Animal Well (PS5, Switch en pc) - 9 mei

·         Crow Country (PS5 en pc) - 9 mei

·         Little Kitty, Big City (Xbox Series X en S, Switch en pc) - 9 mei

·         The Bridge Curse 2: The Extrication (pc) - 9 mei

·         Biomutant (Switch) - 14 mei

·         Braid Anniversary Edition (PS5, PS4, Series X en S, Xbox One en pc) - 14 mei

·         Neptunia Game Maker R:Evolution (PS5, PS4 en Switch) - 14 mei

·         Men of War 2 (pc) - 15 mei

·         Mullet MadJack (pc) - 15 mei

·         Arcadia: Colony (Switch en pc) - 16 mei

·         Lorelai and the Laser Eyes (Switch en pc) - 16 mei

·         Gestalt: Steam and Cinder (PS4, Xbox One, Switch en pc) - 21 mei

·         System Shock (PS5, PS4, Series X en S en Xbox One) - 21 mei

·         Hauntii (PS5, PS4, Series X en S, Xbox One, Switch en pc) - 23 mei

·         World of Goo 2 (Switch en pc) - 23 mei

·         SunnySide (pc) - 24 mei

·         Cupid Parasite: Sweet and Spicy Darling (Switch) - 28 mei

·         Old World (pc) - 28 mei

·         Reus 2 (pc) - 28 mei

·         Skald: Against the Black Priority (pc) - 30 mei

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'PlayStation 6-handheld kan PS5-games afspelen'
Gamer.nl
Nieuws

'PlayStation 6-handheld kan PS5-games afspelen'

Wel zouden games in een lagere resolutie en framerate lopen

De draagbare PlayStation-handheld die naast de PlayStation 6 in ontwikkeling zou zijn, zou in ieder geval PlayStation 5-games kunnen afspelen.

Vorig jaar gingen er al geruchten dat Sony mogelijk aan twee nieuwe systemen werkt: een traditionele PlayStation 6 en een bijbehorende handheld. AMD zou de chips van beide apparaten ontwikkelen.

Een bezoeker van gameforum ResetEra genaamd KeplerL2 claimde gisteren op dat forum (via Insider Gaming) dat de draagbare PS6-handheld niet zo krachtig wordt als de PlayStation 5. Inmiddels heeft de persoon op het forum echter verduidelijkt dat de handheld zeker PS5-games kan afspelen, alleen "niet in dezelfde resolutie en framerate, voornamelijk vanwege geheugenbandbreedte".

De leaker vergelijkt de PS6-handheld daarnaast met andere bestaande consoles. De handheld zou qua kracht ergens tussen de Xbox Series S en PS5 zitten, al geeft hij aan niet zeker te kunnen zijn omdat het apparaat een niet eerder uitgekomen GPU gebruikt.

Logischerwijs is al het bovenstaande op moment van schrijven onbevestigd. Sony heeft officieel nog niets naar buiten gebracht over een PlayStation 6, laat staan een handheldversie die mogelijk naast de PS6 uitkomt. Wel is het waarschijnlijk dat Sony op zijn minst handheldopties onderzoekt na het succes van de Nintendo Switch en de populariteit van pc-handhelds. Microsoft heeft eerde al aangegeven aan een Xbox-handheld te werken.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots van The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake gelekt
Gamer.nl
Nieuws

Screenshots van The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake gelekt

Virtuos blijkt de ontwikkelaar van de game te zijn

Via de website van ontwikkelaar Virtuos zijn eerste screenshots van de nog niet aangekondigde remake van The Elder Scrolls 4: Oblivion gelekt.

De screenshots waren te vinden in de backend van de website van ontwikkelaar Virtuos en tonen de wereld van Oblivion met moderne graphics. Er zijn zelfs enkele vergelijkingsscreenshots te vinden waarin de oude versie van de game tegenover de nieuwe versie wordt gelegd. De meeste screenshots zijn alweer offline gehaald, maar hieronder zijn er nog een aantal te vinden.

De remake wordt 'The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered' genoemd, maar aangezien de game in een nieuwe engine loopt, gaat het in feite om een remake. De game zou naar "Xbox, PlayStation 5, pc en Game Pass" komen. Ook zou er een Deluxe-editie verschijnen.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake van Oblivion in ontwikkeling is. Volgens die geruchten zou Virtuos - de studio die ook de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater verzorgt - aan deze remake werken. Gezien de bron van de screenshots lijkt dat te kloppen.

Journalist Jeff Grubb claimde deze week nog dat de The Elder Scrolls 4: Oblivion-remake volgende week verschijnt. "De game verschijnt in de week van 21 april, dus in feite de laatste week van de maand - oftewel volgende week. Ik heb bevestiging gekregen dat dit het geval is."

Volgens geruchten draait de remake op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt. Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of NPC's worden geraakt tijdens gevechten.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!