Sega hint naar Like a Dragon- en Persona-verfilmingen
Gamer.nl
Nieuws

Sega hint naar Like a Dragon- en Persona-verfilmingen

'Al deze IP's kunnen binnenkort op plekken buiten games verschijnen'

Sega overweegt mogelijk verfilmingen of animaties gebaseerd op de Like a Dragon- en Persona-franchises te produceren.

Sega's chief operating officer Shuji Utsumi werd geïnterviewd door CNBC, waarbij de nadruk tijdens het gesprek lag op de "heropleving" van Sonic the Hedgehog - mede dankzij de succesvolle bioscoopfilms die zijn uitgekomen.

Utsumi liet vervolgens weten dat het bedrijf ook andere franchises nieuw leven in wil blazen - en niet alleen via verfilmingen. "We hebben andere grote IP's en we overwegen om andere klassieke franchises nieuw leven in te blazen."

In het artikel wordt vervolgens gemeld dat Sega overweegt om franchises als Yakuza (inmiddels bekend als Like a Dragon) en Persona van verfilmingen of animaties te voorzien, al wordt hier verder niet dieper op ingegaan. "We experimenteren met allerlei verschillende categorieën - zoals films en Sonic in Roblox. Al deze IP's kunnen binnenkort op plekken buiten games verschijnen."

Utsumi liet daarnaast weten dat het bedrijf meer aankopen van ontwikkelstudio's overweegt. Eerder kondigde Sega aan Angry Birds-maker Rovio over te nemen. "We zoeken nog naar meer kansen om te groeien." Utsumi geeft aan dat de Japanse studio's van het bedrijf goede zaken doen, maar dat Europese ontwikkelaars op dit moment "worstelen" met de nasleep van de pandemie. "Alle Europese ontwikkelaars hebben het moeilijk op dit moment. Het was ooit een bubbel, maar nu moeten er aanpassingen worden gemaakt." Eerder bleek al dat Sega de shooter Hyenas van de Britse studio Creative Assembly, alsmede andere onaangekondigde spellen, had geannuleerd.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel
Gamer.nl
Nieuws

Oblivion Remastered behoudt iconische blooper uit origineel

'Wait a minute, let me do that one again'

Spelers van het deze week uitgekomen The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered zijn er achter gekomen dat een inmiddels bekende blooper uit het origineel intact is gebleven in de nieuwe versie van de game.

Toen de game eerder deze week werd aangekondigd en uitgebracht liet Bethesda al weten dat Remastered een combinatie van oude en nieuwe ingesproken stemmen bevat. Een blooper uit het origineel die onder de fans inmiddels welbekend is, blijkt nu nog altijd in de remake te zitten - waarschijnlijk bewust.

Het gaat ironisch genoeg om de Master Speechcraft-trainer Tandilwe. De stemactrice ging de fout in tijdens het inspreken van een zin en vroeg vervolgens of ze de zin opnieuw kon doen. De gehele blooper kwam echter in het origineel terecht en nu dus ook in Remastered, zoals in onderstaande tweet beluisterd kan worden.

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered werd afgelopen woensdag aangekondigd en kwam toen meteen uit op Xbox Series-consoles, PlayStation 5, pc en Xbox Game Pass. Er gingen echter al geruime tijd geruchten over de komst van de game en er waren voorheen zelfs screenshots gelekt.

De game kent veel grafische verbeteringen ten opzichte van het origineel uit 2006, mogelijk gemaakt door Unreal Engine 5. Gameplay is ook op de schop gegaan, met verbeterde gameplaysystemen en een aangepaste user interface. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Dialogen zijn zoals gezegd deels opnieuw opgenomen, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het origineel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als de meest complete versie van Oblivion. Alle verhalende uitbreidingen zitten ook bij het spel inbegrepen. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro met diverse extra's.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien
Gamer.nl
Nieuws

Eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 te zien

De game komt later dit jaar uit voor pc, Xbox Series-consoles en Game Pass

Unknown Worlds heeft eerder deze week de eerste bewegende in-game beelden van Subnautica 2 aan de buitenwereld vertoond.

De beelden werden gedurende een video genaamd 'Road to Early Access' getoond, waarin ontwikkelaar Anthony Gallegos praat over de weg die het aflegt naar de early access-release van het vervolg. De beelden tonen wat lijkt op het equivalent van Safe Shallows uit de eerste game, een ondergronds gebied en een aantal waterwezens.

Vorig jaar werd er al een CGI-trailer van de game uitgebracht, alsmede enkele screenshots. In Subnautica 2 verkennen spelers een nieuwe spelwereld met een nieuwe oceaan. "Deze wereld is te gevaarlijk voor mensen om te overleven... tenzij je de definitie van een mens verandert." De game kan alleen of met drie vrienden in online co-op gespeeld worden. Zoals men gewend is van het origineel kan men ook basissen bouwen en zijn er diverse nieuwe soorten omgevingen om te verkennen.

De early access-versie van Subnautica 2 verschijnt in de loop van dit jaar in ieder geval op Xbox Series X en S en pc (via Steam en Epic Games Store). Ook komt het spel op release meteen op Xbox Game Pass te staan.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!