Overwatch 2-maker verontschuldigt zich voor geannuleerde Hero Mode
Nieuws

Overwatch 2-maker verontschuldigt zich voor geannuleerde Hero Mode

'Zaken lopen zelden zoals gepland tijdens game-ontwikkeling'

Overwatch 2-regisseur Aaron Keller heeft zich verontschuldigd voor het annuleren van de Hero Mode.

Eerder deze maand deed Blizzard de toekomst van de hero-shooter uit de doeken, en daarbij werd duidelijk dat Hero Mode geannuleerd is. De keuze was opvallend, omdat de Hero-modus in 2019 als een van de belangrijkste redenen werd aangehaald om van Overwatch naar Overwatch 2 over te stappen. Veel fans zijn dan ook boos over deze beslissing.

Keller noemde de week na deze onthulling een "emotionele week". "Zaken lopen zelden zoals gepland tijdens game-ontwikkeling. We hadden al aan het begin van de ontwikkeling van de Hero Mission-ervaring weinig grip op de situatie. Het project bleef groeien in omvang", zo meldt hij in een blogpost. "We probeerden meerdere dingen tegelijk te doen en verloren onze focus. Het team heeft een aantal geweldige dingen gemaakt, waaronder talenten voor hero's, nieuwe vijanden en vroege versies van missies, maar we kregen het niet voor elkaar het allemaal samen te voegen om een samenhangende ervaring uit te brengen."

Uiteindelijk begreep de ontwikkelaar dat het Hero Mode moest annuleren. "Dat was erg moeilijk voor ons, maar als regisseur moet ik mijn best doen om beslissingen te maken die de game en de fans op de eerste plaats zetten, zelfs als die beslissingen teleurstellend zijn. Ik had moeite om een visie die simpelweg niet werkte achter mij te laten. Daarom wil ik mij verontschuldigen aan onze spelers en aan het team. Het spijt me."

Keller meldde tijdens de aankondiging van de annulering al dat de focus nu op kleinere releases komt te liggen, zoals al sinds Overwatch 2 beschikbaar is wordt gedaan. "We zijn van plan om co-op-gameplay en co-op-ervaringen deel uit te laten maken van onze live roadmap, zodat jullie dit vaker en met meer variatie kunnen ervaren." In het zesde seizoen, dat in augustus begint, worden ook verhalende missies geïntroduceerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Doom: The Dark Ages arriveert zoals verwacht op 15 mei
Nieuws

Doom: The Dark Ages arriveert zoals verwacht op 15 mei

Slayen in de middeleeuwen

Eerdere geruchten bleken te kloppen: Doom: The Dark Ages is vanaf 15 mei verkrijgbaar.

Dat werd gisteravond tijdens de Xbox Developer Direct aangekondigd. Daarbij werden er uitgebreide nieuwe beelden getoond, die hieronder zijn te zien. Een van de meest opvallende toevoegingen aan de game is een parry via een schild, waar overigens ook een kettingzaag aan hangt.

Verder bevestigde id Software dat Doom: The Dark Ages geen multiplayeropties bevat. Wel heeft de game de meest uitgebreide singleplayercampagne uit de reeks ooit.

Eerder deze week lekte de mogelijke releasedatum van Doom: The Dark Ages al uit. De game komt naar Xbox Series-consoles, pc en PlayStation 5. Ook zal het spel meteen op Xbox Game pass komen te staan.

Doom: The Dark Ages is een prequel op Doom (2016) en Doom Eternal, waarin spelers wederom in de huid als de Doom Slayer kruipen. Daarbij ligt er zoals de titel al aangeeft een nadruk op een middeleeuwse setting en wapens.

Ron Vorstermans woonde een presentatie bij over de nieuwe Doom en is enthousiast in zijn preview: "Open gebieden, een nieuwe setting, die mech: het ziet er allemaal ontzettend geraffineerd uit. id Software heeft duidelijk de ambitie om hier een nog grootser avontuur van te maken. Maar dat is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat The Dark Ages een Doom-game wil zijn waarin je lekker kan gaan. Het ziet er zó immens bevredigend uit op het laatste moment een kogel terug te kaatsen, om vervolgens je zaagschild in het hoofd van een of ander hondslelijk duivelskind te werpen. Nee, een schild is niet typisch Doom, maar dit schild is dat zeker wel. Zin in."

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Clair Obscur: Expedition 33 ontvangt 24 april als releasedatum
Nieuws

Clair Obscur: Expedition 33 ontvangt 24 april als releasedatum

De game komt naar Xbox Series-consoles, PS5, pc en Game Pass

De uniek ogende rpg Clair Obscur: Expedition 33 komt op 24 april uit, zo werd gisteravond tijdens de Xbox Developer Direct aangekondigd.

Op die dag komt het spel naar Xbox Series-consoles, PlayStation 5 en pc (via Steam en Epic Games Store). Daarbij zal de game vanaf die dag ook op Xbox Game Pass komen te staan.

Gedurende de presentatie vertelden de ontwikkelaars over hoe het concept van de game en de ontwikkelaar zelf tot stand kwam, en werd er meer getoond van het spel. In onderstaande nieuwe trailer krijgen kijkers dan ook een goede blik op de aankomende game.

Clair Obscur: Expedition 33 is de debuutgame van ontwikkelaar Sandfall Interactive en speelt zich af in een wereld waar een mysterieuze entiteit genaamd de Paintress de wereld elk jaar opnieuw 'schildert'. Ze plaatst daarbij een vervloekt cijfer op een monoliet waardoor iedereen van die leeftijd in één keer verdwijnt. Het nummer gaat elk jaar omlaag, waardoor steeds jongere mensen verdwijnen.

Vlak voor de jaarlijkse sessie waarbij de Paintress het nummer '33' gaat schilderen, trekt een groep er op uit om haar te stoppen. Deze groep wordt geleid door een man genaamd Gustave. De game biedt turn-based gevechten in een wereld geïnspireerd door de Belle époque-periode. De menu's van de turn-based gevechten worden daarbij op flitsende wijze in beeld gebracht. De spelwereld stelt een fantasievolle en soms haast surrealistische versie van Frankrijk voor.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!