Overwatch 2-maker verontschuldigt zich voor geannuleerde Hero Mode
Nieuws

Overwatch 2-maker verontschuldigt zich voor geannuleerde Hero Mode

'Zaken lopen zelden zoals gepland tijdens game-ontwikkeling'

Overwatch 2-regisseur Aaron Keller heeft zich verontschuldigd voor het annuleren van de Hero Mode.

Eerder deze maand deed Blizzard de toekomst van de hero-shooter uit de doeken, en daarbij werd duidelijk dat Hero Mode geannuleerd is. De keuze was opvallend, omdat de Hero-modus in 2019 als een van de belangrijkste redenen werd aangehaald om van Overwatch naar Overwatch 2 over te stappen. Veel fans zijn dan ook boos over deze beslissing.

Keller noemde de week na deze onthulling een "emotionele week". "Zaken lopen zelden zoals gepland tijdens game-ontwikkeling. We hadden al aan het begin van de ontwikkeling van de Hero Mission-ervaring weinig grip op de situatie. Het project bleef groeien in omvang", zo meldt hij in een blogpost. "We probeerden meerdere dingen tegelijk te doen en verloren onze focus. Het team heeft een aantal geweldige dingen gemaakt, waaronder talenten voor hero's, nieuwe vijanden en vroege versies van missies, maar we kregen het niet voor elkaar het allemaal samen te voegen om een samenhangende ervaring uit te brengen."

Uiteindelijk begreep de ontwikkelaar dat het Hero Mode moest annuleren. "Dat was erg moeilijk voor ons, maar als regisseur moet ik mijn best doen om beslissingen te maken die de game en de fans op de eerste plaats zetten, zelfs als die beslissingen teleurstellend zijn. Ik had moeite om een visie die simpelweg niet werkte achter mij te laten. Daarom wil ik mij verontschuldigen aan onze spelers en aan het team. Het spijt me."

Keller meldde tijdens de aankondiging van de annulering al dat de focus nu op kleinere releases komt te liggen, zoals al sinds Overwatch 2 beschikbaar is wordt gedaan. "We zijn van plan om co-op-gameplay en co-op-ervaringen deel uit te laten maken van onze live roadmap, zodat jullie dit vaker en met meer variatie kunnen ervaren." In het zesde seizoen, dat in augustus begint, worden ook verhalende missies geïntroduceerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn
Nieuws

Nieuwe Xbox-reclame toont dat alle schermen een Xbox kunnen zijn

Microsoft wil Xbox op zoveel mogelijk plekken beschikbaar stellen

Microsoft heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd om duidelijk te maken dat op Xbox gamen op meer manieren kan dan louter op een spelcomputer.

De reclamespot kan hieronder bekeken worden, en Microsoft vertelt op Xbox Wire meer over de campagne. In de reclame zijn verschillende apparaten te zien om Xbox-games te spelen, van een Xbox Series X-console tot een pc-handheld en smartphone.

Microsoft: "We bouwen een toekomst die draait om spelerskeuze - waar mensen op de manier waarop ze maar willen hun favoriete games kunnen spelen, nieuwe avonturen kunnen ontdekken en met vrienden in contact kunnen komen."

"We geloven dat games makkelijk en voor iedereen toegankelijk moeten zijn", zo vervolgt het bedrijf. "Dus of je nou een Xbox-console hebt, op pc speelt, of via een Samsung Smart TV, handhelds, mobiele telefoons, Amazon Fire TV, of een Meta Quest-headset met Game Pass Ultimate: je kunt met Xbox spelen."

De marketingcampagne is geen grote verrassing: Microsoft communiceert dit jaar regelmatig naar buiten dat het bedrijf wil dat mensen op zoveel mogelijk manieren hun games kunnen spelen. Dat komt overeen met de huidige strategie van het bedrijf: games van studio's die eigendom zijn van Microsoft, waaronder Call of Duty en Minecraft, zijn bijvoorbeeld ook speelbaar op andere consoles. Gisteren vertelde Xbox-baas Phil Spencer nog dat er geen limiet is aan de Xbox-games die naar concurrerende platforms kunnen komen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3
Nieuws

Valve-kenner lijkt overtuigd van komst Half-Life 3

'HLX' zou al een aantal jaar in ontwikkeling zijn

Gabe Follower, een YouTuber die Valve nauwlettend in de gaten houdt, lijkt het zeker te weten: Valve werkt aan Half-Life 3.

In een video van een kwartier zet de YouTuber uiteen dat Valve al geruime tijd getalenteerde mensen uit de game-industrie en modders aanneemt - onder andere mensen die aan Red Dead Redemption en Fortnite hebben gewerkt - en beginnen er steeds meer hints online te verschijnen die naar het bestaan van Half-Life 3 hinten.

Zo zijn in codes op Steam steeds meer vermeldingen van 'HLVR' (dat staat voor Half-Life VR, oftewel het in 2020 uitgekomen Half-Life: Alyx) veranderd in'HLX'. Dit zou de codenaam zijn voor Half-Life 3. Daarbij zouden er diverse updates aan de Source 2-engine zijn uitgebracht die hinten naar dynamisch weer, realistischer NPC-gedrag en nieuwe voertuigen.

Gabe Follower claimt dat Valve eerdere pogingen om Half-Life 3 te ontwikkelen heeft afgeschoten omdat de technologie nog niet ver genoeg gevorderd was voor de plannen die het bedrijf voor een eventueel vervolg had. Gezien de aanpassingen aan de Source 2-engine zou de technologie hedendaags mogelijk wel op het gewenste niveau zijn.

De YouTuber is overigens niet de enige die er van overtuigd lijkt dat Half-Life 3 in ontwikkeling is. Afgelopen zomer claimde Valve-expert Tyler McVicker al hetzelfde. Ook hij maakte melding van de projectnaam HLX, alsmede 'Project White Sands'.

Overigens zijn sommige fans het wachten op een game die het verhaal van Half-Life 2: Episode 2 voortzet beu. Zij werken dan ook aan een onofficieel vervolg genaamd Project Borealis. Eerder deze week is daar een gratis proloog van uitgekomen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!