Overwatch 2-maker verontschuldigt zich voor geannuleerde Hero Mode
'Zaken lopen zelden zoals gepland tijdens game-ontwikkeling'
Overwatch 2-regisseur Aaron Keller heeft zich verontschuldigd voor het annuleren van de Hero Mode.
Eerder deze maand deed Blizzard de toekomst van de hero-shooter uit de doeken, en daarbij werd duidelijk dat Hero Mode geannuleerd is. De keuze was opvallend, omdat de Hero-modus in 2019 als een van de belangrijkste redenen werd aangehaald om van Overwatch naar Overwatch 2 over te stappen. Veel fans zijn dan ook boos over deze beslissing.
Keller noemde de week na deze onthulling een "emotionele week". "Zaken lopen zelden zoals gepland tijdens game-ontwikkeling. We hadden al aan het begin van de ontwikkeling van de Hero Mission-ervaring weinig grip op de situatie. Het project bleef groeien in omvang", zo meldt hij in een blogpost. "We probeerden meerdere dingen tegelijk te doen en verloren onze focus. Het team heeft een aantal geweldige dingen gemaakt, waaronder talenten voor hero's, nieuwe vijanden en vroege versies van missies, maar we kregen het niet voor elkaar het allemaal samen te voegen om een samenhangende ervaring uit te brengen."
Uiteindelijk begreep de ontwikkelaar dat het Hero Mode moest annuleren. "Dat was erg moeilijk voor ons, maar als regisseur moet ik mijn best doen om beslissingen te maken die de game en de fans op de eerste plaats zetten, zelfs als die beslissingen teleurstellend zijn. Ik had moeite om een visie die simpelweg niet werkte achter mij te laten. Daarom wil ik mij verontschuldigen aan onze spelers en aan het team. Het spijt me."
Keller meldde tijdens de aankondiging van de annulering al dat de focus nu op kleinere releases komt te liggen, zoals al sinds Overwatch 2 beschikbaar is wordt gedaan. "We zijn van plan om co-op-gameplay en co-op-ervaringen deel uit te laten maken van onze live roadmap, zodat jullie dit vaker en met meer variatie kunnen ervaren." In het zesde seizoen, dat in augustus begint, worden ook verhalende missies geïntroduceerd.