Blizzard annuleert PvE Hero-modus voor Overwatch 2
Gamer.nl
Nieuws

Blizzard annuleert PvE Hero-modus voor Overwatch 2

Fans teleurgesteld in de beslissing

Blizzard heeft de langverwachte Hero-modus voor Overwatch 2 geannuleerd.

Het bedrijf zond gisteren een livestream uit waarin de toekomst van de shooter uit de doeken werd gedaan. "De ontwikkeling van de PvE-ervaring heeft niet de progressie geboekt waar we op hoopten", aldus producent Jared Neuss. Daardoor zou het teveel moeite kosten om een ervaring uit te brengen met de kwaliteit die spelers van Blizzard gewend zijn. 

"We moeten een moeilijke keuze maken: stoppen we alle moeite in PvE en hopen we dat we het ooit kunnen uitbrengen, of blijven we onze focus op de live game richten? Na alles dat we hebben geleerd over het draaiende houden van de game is het duidelijk dat we onze visie uit 2019 niet kunnen leveren. Dat betekent dat we de Hero-modus met talent trees niet meer uitbrengen. Dat staat niet meer op de planning."

De keuze is opvallend, omdat de Hero-modus in 2019 als een van de belangrijkste redenen werd aangehaald om van Overwatch naar Overwatch 2 over te stappen. Veel fans zijn dan ook boos over deze beslissing en claimen dat het beter was geweest als Blizzard simpelweg de eerste Overwatch was blijven ondersteunen. 

"We weten dat dit voor velen een teleurstelling zou zijn. Eerlijk gezegd is het voor velen binnen ons team die hun ziel en zaligheid erin hebben gelegd ook erg moeilijk."

Volgens regisseur Aaron Keller ligt de focus vanaf nu niet op een grote PvE-modus, maar op kleinere releases zoals al sinds Overwatch 2 beschikbaar is wordt gedaan. "We zijn van plan om co-op-gameplay en co-op-ervaringen deel uit te laten maken van onze live roadmap, zodat jullie dit vaker en met meer variatie kunnen ervaren."

In het zesde seizoen, dat in augustus begint, worden ook verhalende missies geïntroduceerd. Hieronder is de huidige roadmap te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!