Microsoft verzekert dat Arkane doorwerkt aan Redfall
Nieuws

Microsoft verzekert dat Arkane doorwerkt aan Redfall

Studio dreigt sowieso niet gesloten te worden

Arkane Austin mag blijven werken aan Redfall, ondanks de matige kritische ontvangst van de game.

Dat liet Matt Booty, de baas van Xbox Game Studios, weten in een interview met Axios. Hij werd gevraagd of de studio überhaupt wel blijft bestaan na de release van Redfall - een game die negatief werd ontvangen door zowel spelers als critic.

"Dat is het plan", zo antwoordde Booty. "Ze werken hard aan updates en komende content voor Redfall." Het lijkt er dus niet op dat er plannen zijn om Arkane te forceren om diens manuren ergens anders aan te besteden, of dat de studio in zijn geheel opgedoekt wordt.

Afgelopen maandag kwam de eerste grote patch voor Redfall uit, waarmee diverse verbeteringen in de gameplay, stabiliteit en multiplayer werden doorgevoerd. Arkane liet weten dankbaar te zijn dat "miljoenen" mensen Redfall spelen. "We erkennen dat we nog veel werk hebben te doen en we proberen zo snel mogelijk zoveel mogelijk problemen aan te pakken."

In het interview met Axios liet Booty overigens ook weten dat 343 Industries de hoofdontwikkelaar van de Halo-franchise blijft, maar men sluit niet uit dat andere studio's helpen. Daarnaast is nu duidelijk dat Microsoft geen Xbox One-games meer in ontwikkeling heeft - alle focus ligt op Xbox Series X en S.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error