Microsoft en Activision stellen deadline voor overname uit tot oktober
Nieuws

Microsoft en Activision stellen deadline voor overname uit tot oktober

Meer tijd

Microsoft en Activision Blizzard hebben zichzelf meer tijd gegeven om de overname af te ronden.

Bij de aankondiging van de overname gaven de twee bedrijven zichzelf een deadline van 18 juli 2023 om de deal af te ronden. Mocht een van de partijen na die datum weglopen bij de deal, dan zou Microsoft 3 miljard dollar moeten betalen aan Activision.

De deadline is inmiddels verstreken, maar beide partijen zijn klaarblijkelijk vastberaden om de deal door te zetten en activeren de clausule rond de 3 miljard dollar dus niet. De nieuwe deadline staat op 18 oktober.

De meeste waakhonden hebben de overname goedgekeurd, waaronder de Europese Commissie. De Amerikaanse FTC wilde de deal tegenhouden, maar verloor uiteindelijk de rechtszaak tegen Microsoft.

Alleen het Britse CMA heeft de deal geblokkeerd, maar na het verlies van de FTC bleek dat de autoriteit weer met Microsoft om tafel is gaan zitten om de overname te bespreken. De deadline voor het CMA om een uitspraak te doen, werd deze week nog verlengd naar 29 augustus.

Het uitstel van de eigen deadline van Microsoft en Activision heeft daar alles mee te maken, blijkt uit opmerkingen van Activisions COO Lulu Cheng Meservey. "Aangezien wereldwijd veel autoriteiten de deal hebben goedgekeurd en ons bedrijf erop vertrouwt dat het CMA nu erkent dat er oplossingen beschikbaar zijn voor hun zorgen in het VK, hebben de raden van bestuur van Activision Blizzard en Microsoft de bedrijven toestemming gegeven om de deal niet te ontbinden tot na 18 oktober."

View post on X

Microsofts Brad Smith zegt via een tweet dat het bedrijf "vertrouwen heeft over de mogelijkheid om deze deal over de finishlijn te krijgen". Ook plaatst hij een afbeelding met de nieuwe deadline, waaruit blijkt dat het mogelijke bedrag nog hoger wordt als een van de partijen nu nog van de deal afziet.

Als de overname niet voor 29 augustus is voltooid, moet Microsoft maar liefst 3,5 miljard dollar betalen aan Activision Blizzard. Na 15 september gaat dat bedrag nog eens omhoog naar 4,5 miljard dollar.

View post on X

Ook Phil Spencer, het hoofd van Xbox, tweet over het uitstel van de deadline. "We zijn optimistisch dat we dit voor elkaar kunnen krijgen en kijken ernaar uit om meer games naar meer spelers overal te kunnen brengen."

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error