Inhoud van vierde Overwatch 2-seizoen bekendgemaakt
Nieuws

Inhoud van vierde Overwatch 2-seizoen bekendgemaakt

Seizoen 4 gaat op 11 april van start

Blizzard heeft onthuld wat spelers van Overwatch 2 tijdens het vierde seizoen van de game kunnen verwachten.

Dat deed het bedrijf via een nieuwe blogpost. Eerder werd de nieuwe hero Lifeweaver al onthuld. Het gaat om "een intelligente en nieuwsgierige avonturier die zijn biolight-technologie gebruikt om de wereld te verbeteren. Lifeweaver heeft invloed op de dynamiek van elk gevecht door dekking te geven, zijn mobiliteit te gebruiken en impactvolle positionering toe te passen op manieren die we nooit eerder hebben gezien." De hero komt meteen beschikbaar voor spelers met een premium battle pass, anderen moeten level 45 halen.

Het vierde seizoen, dat op 11 april begint, heeft een ruimtethema. In de nieuwe trailer die hieronder valt te bekijken, zijn dan ook diverse nieuwe skins, modi en uitdagingen te zien. Zo is er de BOB and Weave-modus, een variant op de 3v3-deathmatch waarin iedereen als Lifeweaver speelt en elk team een eigen robotbutler heeft die met Lifeweavers Life Grip-move verplaatst kan worden. Bob and Weave is tot 25 april beschikbaar.

Een modus die aansluit op het ruimtethema is Starwatch: Galactic Rescue, een 4v4-modus die zich afspeelt op Horizon Lunar Colony. Deze modus bevat logischerwijs ook nieuwe skins voor personages.

Van 23 tot en met 29 mei keert daarnaast Battle for Olympus terug. Hanzo, Lifeweaver en Sigma ontvangen dit seizoen de Mythic-tier skin. Blizzard zal ook weer diverse skins verkopen, waaronder Omnic-skins voor Roadhog en Junkrat en een Pinocchio-achtig uiterlijk voor Zenyatta. Brigitte tot slot krijgt een wijder schild wanneer ze haar ultimate gebruikt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!