Hoogtepunten: Meer dan 200.000 gelijktijdige Steam-spelers voor Amazon-mmo New World
Nieuws

Hoogtepunten: Meer dan 200.000 gelijktijdige Steam-spelers voor Amazon-mmo New World

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

'Dead Space is naadloos speelbaar van startscherm tot aftiteling'

De aankomende Dead Space-remake moet een naadloze ervaring zonder onderbrekingen van laadschermen worden, van startscherm tot aftiteling.

Dat melden ontwikkelaars van EA Motive in een interview met IGN. Creative director Roman Campos Oriola: "We willen spelers onderdompelen in een volledig interactieve ervaring, van het startscherm tot de aftiteling. We willen je nergens mee uit de ervaring trekken, nergens overschakelen. (De snellere SSD in nieuwe consoles betekent) dat er geen laadschermen zijn. Er komt geen moment waar we in je ervaring gaan snijden, wanneer we de camera van je wegnemen. Het is een naadloze ervaring, van het startscherm tot de de aftiteling."

Lees verder

©GMRimport

Meer dan 200.000 gelijktijdige Steam-spelers voor Amazon-mmo New World

Er waren afgelopen weekend meer dan 200.000 gelijktijdige spelers op Steam voor de Amazon-mmo New World.

Gisteravond werd de voorlopige piek bereikt met 200.856 spelers, zo valt te zien op SteamDB. Het is daarmee één van de meest populaire games op Steam van dit moment - populairder dan spellen als Rainbow Six Siege, Football Manager 2021 en Warframe. 

Lees verder

©GMRimport

'Spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden in Battlefield 2042'

Volgens ontwikkelaars van de aankomende shooter Battlefield 2042 zijn menselijke spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden.

Dat claimt design director Justin Wiebe van Ripple Effect Studios - de ontwikkelaar die Dice helpt met het spel - in een interview met VG24/7. "We hebben veel moeite gestopt in er voor te zorgen dat ze spelen zoals een mens zou spelen. Het is heel moeilijk om het verschil tussen een AI en een menselijke speler te zien, want ze rennen rond, rijden in voertuigen en halen elkaar op, ze zetten elkaar af bij belangrijke locaties enzovoorts - het is een heel intelligent systeem. Vervolgens kun je de dingen die ze wel en niet kunnen doen aanpassen - waaronder de moeilijkheidsgraad."

Lees verder

©GMRimport

Nieuwe Assassin’s Creed Valhalla-uitbreiding komt op 12 augustus uit

De nieuwe uitbreiding voor Assassin's Creed Valhalla, The Siege of Paris, verschijnt op 12 augustus.

Dat heeft Ubisoft bevestigd. Eerder deze week gingen er al geruchten over een releasedatum op 5 augustus, maar de uitbreiding blijkt dus een week later uit te komen.

Lees verder

©GMRimport

Man met ooglap in Abandoned-tweet doet geruchten over Kojima opleven

Blue Box Game Studios plaatste gisteren een tweet over hun aankomende game Abandoned. De wazige illustratie in de tweet laat gamers wederom speculeren over de betrokkenheid van Metal Gear-bedenker Hideo Kojima.

Op 10 augustus moet de real-time trailer app van Abandoned lanceren op PlayStation 5. Hierin zou in real-time een trailer van de aankomende horrorgame worden gerenderd. Het spel werd dit voorjaar onthuld op PlayStation Blog.

Lees verder

©GMRimport

Bobby Kotick noemt reactie Activision Blizzard op aantijgingen toondoof

Bobby Kotick, de CEO van Activision Blizzard, noemde de initiële reactie van het bedrijf over de aantijgingen omtrent een giftige werkcultuur "toondoof".

Dat deed hij in een open brief. "Onze initiële reacties op de problemen waar we samen aan moeten werken, was eerlijk gezegd toondoof." In de brief laat hij weten dat advocatenbureau WilmerHale ingeschakeld is om de werkwijze van het bedrijf te analyseren om zo "een respectvolle en inclusieve werkplek te promoten". De uitgever "blijft elke claim onderzoeken en zal niet twijfelen om besluitvolle acties te ondernemen". Daarbij belooft hij in de brief iedereen "die de integriteit van ons proces om de claims te evalueren in de weg staat" zal ontslaan.

Lees verder

©GMRimport

Kena: Bridge of Spirits uitgesteld naar 21 september

De game stond eigenlijk al voor een release in 2020 gepland, maar werd vorig jaar naar begin 2021 uitgesteld. Uiteindelijk kwam de releasedatum op 24 augustus te liggen, maar ook dat blijkt nu niet haalbaar.

"We hebben de moeilijke beslissing genomen om Kena: Bridge of Spirits tot 21 september uit te stellen om de game op alle platforms te perfectioneren", aldus ontwikkelaar Ember Lab. "Het team werkt extreem hard en we denken dat de extra tijd essentieel is om de best mogelijke ervaringen te leveren."

Lees verder

©GMRimport

Ubisoft-werknemers vragen via open brief om fundamentele verandering

Ongeveer vijfhonderd huidige en voormalige Ubisoft-werknemers hebben een open brief ondertekend waarin wordt gevraagd om "fundamentele veranderingen" binnen de uitgever.

Dit naar aanleiding van recente ontwikkelingen binnen uitgever Activision Blizzard en aantijgingen die vorig jaar naar buiten kwamen over soortgelijke praktijken binnen Ubisoft. Binnen beide bedrijven zou er een giftige werkcultuur heersen, waarbij vrouwen en minderheden zouden worden benadeeld en seksueel worden geïntimideerd. Ubisoft-CEO Yves Guillemot en Activision-CEO Bobby Kotick hebben publiekelijk hun excuses aangeboden en beloofd aan verandering te werken.

Lees verder

©GMRimport

Lengte Ghost of Tsushima-uitbreiding vergelijkbaar met eerste act

De nieuwe content in het aankomende Ghost of Tsushima: Director's Cut is vergelijkbaar met de eerste act uit het hoofdspel.

Dat meldt regisseur Nate Fox in een interview met Push Square. "Als je bekend bent met Ghost of Tsushima, dan is Iki Island ongeveer de grootte van de eerste act van het hoofdspel, gesitueerd op Izuhara. Het is een groot verhaal met veel landschappen en geheimen om te ontdekken."

Lees verder

©GMRimport

Tips om te winnen in Pokémon Unite

Vorige week lanceerde Pokémon Unite op de Nintendo Switch. Om ervoor te zorgen dat jij een voordeel hebt tegenover de andere spelers, hebben we een aantal tips op een rij gezet.

In Pokémon Unite werk je samen in een team van vijf spelers om zoveel mogelijk punten te scoren bij de tegenpartij. Het speelveld in Unite is opgedeeld in drie lanes: top, mid en bottom. Als team verspreid je je over deze lanes. Spelers verdienen punten door het verslaan van de tegenstanders en wilde pokémon. Deze punten kunnen vervolgens in de daarvoor bestemde goals worden gescoord. Na tien minuten is de wedstrijd voorbij en wint de partij met de meeste punten. Tot zover de basisregels. Hieronder vind je een aantal tips om de overwinnende partij te worden.

Lees verder

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025
Nieuws

Door Patapon geïnspireerde Ratatan verschijnt in 2025

Game komt naar PS5, PS4, Xbox Series, Switch en pc

Ratatan, de spirituele opvolger van Patapon, komt in de loop van 2025 uit.

Dat hebben ontwikkelaars TVT en Ratata Arts aangekondigd. Daarbij zal Game Source Entertainment de game uitgeven. Het spel is op dit moment middels een demo speelbaar op de WePlay Expo in Shanghai.

Ratatan is de nieuwe game van Hiroyuki Kotani, de maker van de Patapon-games. Het spel kent dan ook hetzelfde principe: spelers moeten op de maat van muziek op de juiste knoppen drukken om zo een leger aan wezentjes aan te sturen. Vorig jaar werd er een succesvolle crowdfunding gehouden.

Ratatan verschijnt op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series-consoles, Nintendo Switch en pc. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door
Nieuws

Steamworld-ontwikkelaar voert tweede ontslagronde van dit jaar door

Er komt minder focus op de ontwikkeling van spellen

Thunderful Group, de uitgever en ontwikkelaar van de Steamworld-games, heeft aangekondigd tachtig tot honderd werknemers te ontslaan.

Het bedrijf ziet geen andere alternatieven om "de houdbaarheid en weerstand" op de lange termijn te houden. Het is daarbij de tweede herstructureringsronde binnen een jaar tijd - begin dit jaar werd er al ongeveer een vijfde van het totaal aantal ontwikkelaars ontslagen.

Thunderful Group ontstond in 2017 na een fusie van de Zweedse ontwikkelaars Image & Form en Zoink. Sindsdien heeft het bedrijf diverse studio's en uitgevers opgekocht, waaronder Somerville-ontwikkelaar Jumpship.

In een bericht op de website van Thunderful valt te lezen dat de verwachte omzet dit jaar niet is behaald. Men gaat een grotere focus leggen op het uitgeven van extern ontwikkelde spellen om zo de kosten de kop in te drukken en flexibeler te kunnen zijn - al zal men "wat interne ontwikkelcapaciteit behouden".

Thunderful liet eerder al weten dat het eind vorig jaar uitgekomen Steamworld Build beneden verwachtingen had gepresteerd. De ontwikkeling van Steamworld Headhunter werd toen gepauzeerd. Afgelopen augustus kwam daarnaast Steamworld Heist 2 uit.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!