'Spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden in Battlefield 2042'
Nieuws

'Spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden in Battlefield 2042'

Volgens ontwikkelaars van de aankomende shooter Battlefield 2042 zijn menselijke spelers en bots nauwelijks van elkaar te onderscheiden.

Dat claimt design director Justin Wiebe van Ripple Effect Studios - de ontwikkelaar die Dice helpt met het spel - in een interview met VG24/7. "We hebben veel moeite gestopt in er voor te zorgen dat ze spelen zoals een mens zou spelen. Het is heel moeilijk om het verschil tussen een AI en een menselijke speler te zien, want ze rennen rond, rijden in voertuigen en halen elkaar op, ze zetten elkaar af bij belangrijke locaties enzovoorts - het is een heel intelligent systeem. Vervolgens kun je de dingen die ze wel en niet kunnen doen aanpassen - waaronder de moeilijkheidsgraad."

Bots worden een belangrijk onderdeel van Battlefield 2042, zo bleek eerder. In multiplayerpotjes van 128 spelers worden ze bijvoorbeeld toegevoegd. Ondanks bovenstaande beschrijving hebben diverse fans van de reeks kritiek geuit op de beslissing om bots te gebruiken om multiplayerpotjes op te vullen.

Vorige week kondigden EA en Dice aan dat Battlefield 2042 in september een bèta krijgt, die beschikbaar komt voor mensen die het spel alvast reserveren of die lid zijn van EA Play. Ook werd de Battlefield Portal-modus onthuld, waarin spelers op een zestal maps uit Battlefield 1942, Battlefield Bad Company 2 en Battlefield 3 kunnen spelen.

Battlefield 2042 verschijnt op 22 oktober voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Mod die Liberty City naar GTA 5 bracht offline door druk van Rockstar
Nieuws

Mod die Liberty City naar GTA 5 bracht offline door druk van Rockstar

Liberty City Preservation Project werd in korte tijd zeer populair

Liberty City Preservation Project, een modproject die er voor zorgde dat mensen in Grand Theft Auto 5 het Liberty City uit Grand Theft Auto 4 konden bezoeken, is offline gehaald.

Afgelopen maand kwam de mod beschikbaar en kreeg het al snel veel aandacht van fans en de media. De mod zorgde er voor dat de complete stad Liberty City in GTA 5 speelbaar werd, inclusief NPC's, voertuigen en een werkend metrosysteem.

World Travel, het team achter de mod, liet echter op Discord weten (via Insider Gaming) dat de mod nu niet meer beschikbaar is. "Vanwege onverwachte aandacht voor ons project en nadat we met Rockstar Games hebben gesproken, hebben we besloten Liberty City Preservation Project offline te halen."

Sommige fans speculeren dat dit kan betekenen dat Rockstar een remaster van Grand Theft Auto 4 op de planning heeft. Het is echter niet voor het eerst dat het bedrijf achter modders aan gaat, dus in principe is het ook mogelijk dat dit simpelweg is gedaan om de IP van het bedrijf te beschermen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Conan the Barbarian vanaf 21 januari speelbaar in Mortal Kombat 1
Nieuws

Conan the Barbarian vanaf 21 januari speelbaar in Mortal Kombat 1

Oogt en klinkt onmiskenbaar als Arnold Schwarzenegger

Het dlc-personage Conan the Barbarian wordt op 21 januari toegevoegd aan Mortal Kombat 1.

De game komt op die dag eerst beschikbaar voor mensen die de Khaos Reings-uitbreiding en Kombat Pack 2 hebben aangeschaft. Andere spelers kunnen het personage vanaf 28 januari aanschaffen. Het uiterlijk van het personage heeft veel weg van Arnold Schwarzenegger in de Conan-films. Hieronder is een nieuwe gameplaytrailer te zien.

Het was al bekend dat Conan the Barbarian naar Mortal Kombat 1 kwam. Het is één van de zes personages die onderdeel uitmaken van Kombat Pack 2. Ghostface (Scream), Noob Saibot, Sektor, Cyrax en T-1000 (Terminator) zijn de andere personages.

Mortal Kombat 1 is verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, Nintendo Switch en pc. Tom Kerkhof beloonde het spel met een 8 in de Gamer.nl-review: "Mortal Kombat 1 haalt vooral kracht uit de formule die de serie groot heeft gemaakt. Dat betekent een hoge mate van toegankelijkheid, compleet bizarre en groteske personages en uiteraard bloed dat (zeer) rijkelijk vloeit. De Kameo-vechters zijn daarbij een uitstekende toevoeging die de gameplay de nodige diepgang geven. Hierdoor blijft Mortal Kombat 1 lang leuk om te spelen, ook als je al op de gruwelijke fatalities bent uitgekeken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!