De endgame content uit Diablo 4 uitgelicht
Nieuws

De endgame content uit Diablo 4 uitgelicht

Game komt op 6 juni uit op pc, PlayStation en Xbox

Blizzard heeft een developer diary van Diablo 4 uitgebracht waarin meer verteld wordt over de endgame content in het spel.

Blizzard wil spelers zelf laten bepalen hoe ze progressie boeken in de endgame. Nadat het verhaal is uitgespeeld, krijgt men toegang tot een Capstone Dungeon. Door die uit te spelen ontgrendelt men de volgende world tier. Daarmee gaat men een level omhoog, wat de vijanden sterker maakt, maar ook grotere beloningen oplevert. Het is aan mensen zelf of ze dit willen doen.

Men kan naast de normale skill trees diens personage ook verder uitwerken met het Paragon-systeem. Hier kan men nog specifiekere customisatie toepassen op het personage en bepalen welke richting endgame upgrades opgaan. Daaraan gerelateerd is de Codex of Power, waar spelers Aspects kunnen inschakelen die verdiend worden in kerkers. Daarmee worden items die men vindt in de spelwereld weer krachtiger in de vorm van Legendary items.

Men kan ook terugkeren naar eerder uitgespeelde kerkers en die met Sigil aanpassen. Dat verandert de stijl en intensiteit van een kerker. Nightmare Dungeons zijn uitdagender, hebben extra opdrachten en bevatten mods genaamd Affixes. Als voorbeeld wordt de Hellgate Affix gegeven, waarmee zich in de kerker portals naar de hel openen waaruit monsters uit andere regio komen. De game bevat meer dan honderdtwintig kerkers, en elke kerker kan in een Nightmare Dungeon veranderen.

In de overkoepelende wereld van Diablo 4 valt tijdens de endgame ook genoeg te beleven. Zo verschijnen er gebieden genaamd Helltides, waarin monsters moeilijker zijn om te verslaan en er nieuwe omgevingseffecten plaatsvinden, bijvoorbeeld het vallen van meteorieten. Via een locatie genaamd de Tree of Whispers kan men voor premies op diverse monsters jagen. Dit kan zowel alleen als met andere spelers worden uitgevoerd. 

Diablo 4 komt op 6 juni uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Er komt ook een Xbox Series-bundel beschikbaar. Onlangs is er een bèta gehouden. Marvin Toepoel schreef in zijn preview: "Eigenlijk is heel Diablo 4 beter dan zijn voorganger rond deze tijd in het ontwikkelingsproces. Diablo 3 kwam immers pas na uitbreiding Reaper of Souls echt van de grond, terwijl Diablo 4 nu al laat zien dat het in zijn huidige vorm de komende tien jaar mee kan."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!